E46 316i -klima, manualna czy automat.?

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
skyy3
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 lis 11, 0:22
BMW: 316i LPG G3(LPI)
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Rotterdam

#1

Post autor: skyy3 »

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Pytanie banalne,dla wiekszości forumowiczów pewnie hm..śmieszne ale, niewiem jaka jest nazwa i oznaczenie klimy manualnej (czyli takiej z pokretłami) i klimy z panelem sterowania.
Po rozkodowaniou nr VIN w opisie jest pozycja :
- S530A AIR CONDITIONING - Klimatyzacja
Czy to oznacza ze samochód z fabryki wyjechał z klimą manualna czy z panelem?

ps. z klima mam problem od smego początku tj od zakupu auta ok 2msc temu, ale wyjdzie z tego obszerny opis wiec narazie to pytanie ,bo wydaje mi sie ze ktos (poprzedni własciciel)poprosty zamienił manual na panel i stad problemy z klima i ogrzewaniem.
Z góry dziekuje za odp.
jocker
Bywalec forum
Posty: 339
Rejestracja: 11 maja 11, 20:08
BMW: 2.0 150km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#2

Post autor: jocker »

tzn jaki problem? opisz mniej wiecej
jezeli w vinie masz S530A klimatyzacja to jest to manualna, natomiast jezeli bys mial S534A Klimatyzacja automatyczna
to masz wtedy automatyczna.. 8)

jezeli chodzi o zmiane panelu to juz gdzies czytalem ze ktos probowal zmienic - ale jak to dzialalo i czy wogole dzialalo to nie wiem!Niech ktos inny sie wypowie :)
skyy3
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 lis 11, 0:22
BMW: 316i LPG G3(LPI)
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Rotterdam

#3

Post autor: skyy3 »

dzieki za odp - wiec ktos ja zamienił manual na automat
Zaraz dodam opis problemow..
Ostatnio zmieniony 21 sty 12, 19:09 przez skyy3, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Robik-m
Bywalec forum
Posty: 645
Rejestracja: 1 sie 09, 8:58
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: E46 elite-group

#4

Post autor: Robik-m »

Tutaj masz opis jak zrobić zmianę lub sprawdzić czy u siebie masz poprawnie przełożone:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=83135
Powodzenia
skyy3
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 lis 11, 0:22
BMW: 316i LPG G3(LPI)
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Rotterdam

#5

Post autor: skyy3 »

Na początku wygladało to tak :
1 - silnik po odpaleniu i właczeniu ogrzewania, nagrzewał sie szybko do prawidłowej temp.(wskazówka w pionie) i ja trzymał.
- Ogrzewanie na nie rozgrzanym silniku działało bez zarzutu ,tzn ciepł (wrecz gorące) powietrze
leciało prawie od razu po właczeniu silnika i ogrzewania(odparowywanie szyb , po nacisnieciu startuje z obrotami na max)
- Nawiew niestety działał tylko na góre i środek. Przełaczenie tylko na dół -zero reakcji(brak nawiewu)

2 - Wyjałem radio Alpine BMW z navigacja (duzy wyswietlacz) zeby sprawdzic połaczenie panelu
klimy,moze cos sie rozłaczyło -tak sugerował kolega,ale wszystko było wpiete - bodaj cztery wtyczki. Wiec zmontowałem wszystko z powrotem i ....PO
złożeniu okazało sie że ; %)
- nie ma nawiewu na góre(na szybe) a jest na środek i DÓŁ
- silnik rozgrzewa sie bardzo długo .
- właczenie ogrzewania na np do połowy rozgrzanym silniku powoduje dosc szybki spadek temp.silnika
wskazówka leci w dół (ok 30%)
- po właczeniu klimatyzacj na wolnych obrotach(bieg jałowy) - obrotysilnika ido do góry z ok 800 na ok
1050 i tak zostaja
( wcześniej ,po załaczeniu klimy obroty wzrastały ale po pary sekundach spadłay o co najmniej połowe
z ok800 na 1000 i z powrotem w dól na ok 900)

Tak mniej wiecej wygląda praca ogrzewania i klimy (jak w punkcie 2) szyby paruja i tylko właczenie klimy
pomaga ja odparowac.Ciezko jeździc z takim instalacja - szczególnie teraz w sezonie zimowym.

Jeszcze moze to ma znaczen ie a moze nie - od samego początku obroty które mozna odczytać w tescie
7.2 pod zegarami nie zgadzaja sie z wskazaniami obrotomierza np przy wskazania zegara obr. 3500rpm
komputer pod zegarami pokazuje ok.2750-2800rpm).
Kolega powiedział ze te zegary mogą byc nie od 316i a od 320 i wzwyż dlatego jest takie
przeklamanie,ale moze lepiej jak uzytkownicy forum sie wypowiedzą
Co moze byc powodem takiej pracy ogrzewania /klimy , gdze szukac i co sprawdzac?

Z góry dziekuje za sugestie i przepraszam za brak fachowego nazewnictwa w temacie(poprostu opisałem
jak to wyglada)
jocker
Bywalec forum
Posty: 339
Rejestracja: 11 maja 11, 20:08
BMW: 2.0 150km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#6

Post autor: jocker »

podlacz pod kompa 8)
swoja droga ktos ta bunie niezle przerabial skoro panel twierdzisz inny a nawet zegary piszesz ze moga byc inne :shock:
skyy3
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 lis 11, 0:22
BMW: 316i LPG G3(LPI)
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Rotterdam

#7

Post autor: skyy3 »

Pod kompa mówisz ... i tu ciekawostka , w dwóch róznych stacjach (serwisach) nie wykazało żadnego błedu - poza błedem radia..(chyba był uruchomiony zapłon w pozycje 1 jak radio było odłączone- po wykasowaniu bład sie nie pojawia).
Mam pewna teorie (od znajomego "dłubiącego" przy elektronice Buniek) że wszystkie błedy w modelach 316 oraz 318 mozna ukryc wymieniajac liczniki ,
zegary na zegary z modelu 320 i wyżej (benzyna). Ponoć komp głupieje i....nie pokazuje błedów.Dodał że być moze właśnie dlatego te "rozjechane wskazania
co do wysokości obrotów - Obrotomierz co innego i wyswietlacz (test 7.2) pod zegarami co innego.
To oczywiście czysta teoria i moze ktos z forumowiczów spotkał sie z takim okresleniem ,czy to jest mozliwe ?(rozwiazanie - szczególnie dobrym dla nieuczciwych sprzedawców , gdyz jednym pociagnieciem za ok200-300 zl - za tyle mozna kupic zegary na Alegro "naprawiaja"wszystko) ?
Bo jesli tak to jak sie przed tym ustrzec przy zakupie auta,jak i w moim przypadku - samochód był podłaczony pod kompa przed kupnem ,a efekty ..hm.....
sami widzicie.
Czekam na podpowiedzi sugestie i zgóry dziekuje .
Pozdrawiam
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”