e46 316i : Dorobienie kluczyka
-
- Bywalec forum
- Posty: 759
- Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
- BMW: 318i-328i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warka
To ile cię wszystko wyniosło , kluczyk + poprawka + kodowanie ? U mnie 300 zł na gotowi pan woła i też będę chciał dorobić przy nadwyżce hajsu bo tylko jeden mam ..
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
- Grzechu16
- Bywalec forum
- Posty: 521
- Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
- BMW: E46 318i [m43] 118KM
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice
Widzę, że aktualnie cena jest troszkę wyższa (36zł) na tej aukcji co kupiłem, ja kupowałem na 11 listopada kiedy są przeceny u Chińczyków i kosztował z docięciem 29zł + darmowa wysyłka. Za docięcie grota akurat u mnie Pan kasuje 50zł i tyle też zapłaciłem, bo w zasadzie wykonał taką samą pracę jak przy wycinaniu nowego grota. Najśmieszniejsze jest to, że napisałem to Chińczykom, tak w zasadzie w ramach ciekawostki bo cena 80zł za docięty kluczyk z elektroniką to cały czas dobra cena, a oni mi odpisali żebym im przesłał zdjęcia tego nowego kluczyka i oni mi wyślą bez problemu nowy docięty i teraz na pewno będzie działał. Za darmo. Unbelievable. Koszt takiego kluczyka to pewnie kilka złotych.
Do tego kodowanie - kupiłem ten interfejs, o którym pisałem kilka postów wyżej (jeszcze nie testowałem, muszę się najpierw dobrze doinformować w temacie), w Polsce najtańszy za 220zł, na Aliexpress też 11 listopada kosztował chyba 80zł, więc po zakodowaniu myślę że jeżeli nie będzie potrzebny to go po prostu sprzedam i koszt kluczyka zamknie się w 80zł, a to jest negatywny wariant zakładając że kluczyk przesłany przez Chińczyków nie pasuje, jeżeli ktoś zakupiłby taki zestaw i kluczyk od strzału pasował to nowy kluczyk ma za 30 kilka złotych
Do tego kodowanie - kupiłem ten interfejs, o którym pisałem kilka postów wyżej (jeszcze nie testowałem, muszę się najpierw dobrze doinformować w temacie), w Polsce najtańszy za 220zł, na Aliexpress też 11 listopada kosztował chyba 80zł, więc po zakodowaniu myślę że jeżeli nie będzie potrzebny to go po prostu sprzedam i koszt kluczyka zamknie się w 80zł, a to jest negatywny wariant zakładając że kluczyk przesłany przez Chińczyków nie pasuje, jeżeli ktoś zakupiłby taki zestaw i kluczyk od strzału pasował to nowy kluczyk ma za 30 kilka złotych
-
- Bywalec forum
- Posty: 163
- Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
- BMW: M54b25
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: zamość
Ciekawa sprawa
Pomijając grot...
to elektronika jest kompletna? w sensie czy czy można otwierać/ zamykać auto?
Takie pytanie bo kiedyś pytałem o dorobienie u mnie, to facet powiedział że może zrobić tylko na odpalanie, bez centralnego
Bo co do zakodowania to rozumiem że wszystko jest w chińczyku (przygotowane).
Pomijając grot...
to elektronika jest kompletna? w sensie czy czy można otwierać/ zamykać auto?
Takie pytanie bo kiedyś pytałem o dorobienie u mnie, to facet powiedział że może zrobić tylko na odpalanie, bez centralnego
Bo co do zakodowania to rozumiem że wszystko jest w chińczyku (przygotowane).
- Grzechu16
- Bywalec forum
- Posty: 521
- Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
- BMW: E46 318i [m43] 118KM
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice
Tak jak napisałem, jeżeli ktoś by się uparł sprzedawca wysyła nowy kluczyk. Patrząc na komentarze to raczej większości ludzi te kluczyki pasują. Cena nawet z tą poprawą wycięcia i tak jest nieporównywalnie niższa niż analogiczny kluczyk na allegro. Kluczyk jest z pełną elektroniką jak w oryginalnym kluczyku. W przyszłym tygodniu podejrzewam, że znajdę czas żeby spróbować go zakodować tym sprzętem AK90, dam oczywiście znać czy udało się zakodować kluczyk czy unieruchomić chwilowo samochód
-
- Bywalec forum
- Posty: 163
- Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
- BMW: M54b25
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: zamość
Mi tutaj głownie chodzi o elektronikę.
Jeżeli by kupić taki kluczyk i pozostaje tylko zakodować to by się wydawało że bajka
Przeglądając neta...
to ludzie piszą że kupują jakiś używany - ok 50pln
przekładają elektronikę,
docinają grot ok - 40 pln
Oczywiście czysty grot - 30 pln
Ale tam trzeba jeszcze "pestke" dobrać (nie znam ceny)
I zakodowanie w zakładzie - ok 100
Więc reasumując tak jak kolega wcześniej pisał dorobienie kompletnego (300 pln) lub taka zabawa na jedno wychodzi.
Tym bardziej jestem ciekaw jak to u ciebie wyjdzie
Jeżeli by kupić taki kluczyk i pozostaje tylko zakodować to by się wydawało że bajka
Przeglądając neta...
to ludzie piszą że kupują jakiś używany - ok 50pln
przekładają elektronikę,
docinają grot ok - 40 pln
Oczywiście czysty grot - 30 pln
Ale tam trzeba jeszcze "pestke" dobrać (nie znam ceny)
I zakodowanie w zakładzie - ok 100
Więc reasumując tak jak kolega wcześniej pisał dorobienie kompletnego (300 pln) lub taka zabawa na jedno wychodzi.
Tym bardziej jestem ciekaw jak to u ciebie wyjdzie
- Grzechu16
- Bywalec forum
- Posty: 521
- Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
- BMW: E46 318i [m43] 118KM
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice
Miałem teraz sobotę poświęconą E46, zamontowałem kamerę cofania + rejestrator jazdy + próbowałem zakodować kluczyk. Generalnie tak, kluczyk kupiony od chińczyków jest tak jak pełnowartościowy kluczyk - elektronika działa, bezproblemowo zakodowałem kluczyk do otwierania samochodu z centralnego zamka, transponder dołączony do kluczyka również jest w porządku - próbowałem najpierw odczytać oryginalny kluczyk w AK90 - jest w nim zakodowany VIN pojazdu i przebieg (zgodny z tym na liczniku), kluczyk od chińczyków jest rozpoznawany jako czysty gotowy do zakodowania. Podczas odczytu danych z EWS występuje jednak komunikat "Pin no touch" - problemem może być tutaj "lak", którym pokryty były piny z jednej strony modułu, ale przetarłem to drobnym papierem ściernym i pod tym względem nie powinno być żadnego problemu. Natomiast podczas odczytu wyświetla się komunikat, że w przypadku modułu 0D46J jaki właśnie mam u siebie w pojeździe konieczne może być dodatkowe zasilenie modułu EWS napięciem 12V przez specjalną przejściówkę w celu odczytania danych. Takowej przejściówki nie miałem, zakupię i sprawdzę. Chińczyki pisali na aukcji, że przed wysyłką testują te moduły AK90 i moduł sam w sobie powinien być sprawny. Poczytam coś po internetach i na pewno dam znać jak uda mi się to zakodować. Jeżeli ktoś miał u siebie podobny problem i udało mu się go rozwiązać to byłbym wdzięczny za wskazówki.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 2788 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: meev
-
- 64 Odpowiedzi
- 67910 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 3 Odpowiedzi
- 2984 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: wandii
-
- 0 Odpowiedzi
- 602 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Ender
-
- 4 Odpowiedzi
- 4549 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: robik20
-
- 19 Odpowiedzi
- 9566 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 3 Odpowiedzi
- 1883 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: grzesiek1193
-
- 1 Odpowiedzi
- 7834 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 46 Odpowiedzi
- 9168 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Macko0118
-
- 2 Odpowiedzi
- 1099 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Alexis89