e46 3.0d 2004 tryb awaryjny

W tym dziale można oferować swoje usługi z zakresu mechaniki/elektroniki/lakiernictwa/blacharstwa i innych.
Jarmek96
Posty: 3
Rejestracja: 27 cze 20, 23:24
BMW: 330
Rok produkcji: 2004
Państwo: Islandia
Województwo: ---
Miasto: Reykjavik
VIN: KG83045

#1

Post autor: Jarmek96 »

Witam chce napisac nowy temat ponieważ szukałem na forum ale nie ma dokladnie mojego problemu ktory mam od jakiegoś tygodnia.
w poniedzialek jechałem samochodem z prędkością 80km/h po czym nagle przy nacisku na gaz były wysokie obroty a samochod nie jechał. Nie włączył sie tryb awaryjny skrzyni, po prostu biegi nie chciały się przekładać tak że wezwałem lawetę i odwiózł mój samochód do warsztatu. Po sprawdzeniu z kolegą mechanikiem zobaczyliśmy że przewód od chłodniczki oleju się odczepił i przez to skrzynia się zbuntowała. Wymieniłem chłodniczkę i przewody uzupełniło się olej w skrzyni bo wyleciał podczas postoju filtr wymieniony, płyn chłodniczy tez wymieniony. Było wszystko ok ale miałem juz przed zakupem kontrolkę dsc/abs/hamulec ręczny i poduszka powietrzna. komputer pokazywał lewy tylny czujnik abs. Po wymianie mimo czujnika mimo że był z autoryzowanego serwisu prędkościomierz przestał działać licznik kilometrów i spalanie. Mechanicy powiedzieli w serwisie że to trzeba zresetować komputer i usunąć błędy w aso żeby zniknęły kontrolki i zaczął działać prędkościomierz, umówiłem wizytę na przyszły poniedziałek, jednak to nie jedyny problem. Od wymiany tego czujnika i chłodniczki czasami jak troche szybciej przyśpiesze na swiatłach skrzynia automatu wchodzi w tryb awaryjny i są duże obroty ale małe osiągi i standardowo 3 biegi tylko. Po zatrzymaniu wyłączeniu na 5 minut jest wszystko z powrotem ok. Jednak przed chwila wracajac problem się powtórzył i dzwięk dochodził z okolicy skrzyni jakby klocki hamulcowe się wytarł i pisk straszny wiec sie zatrzymałem odłaczylem akumulator na chwile i podłaczyłem. Tryb się wyłączył i mogłęm dojechać do domu. Podczas jazdy na zimnym potrafi dlugo przełączać bieg miedzy 4 a 5 biegiem zajmuje ok minuty przy 2500 obrotów. Na rozgrzanym przełącza dobrze ale znowu sie odpalił tryb awaryjny i po wyłączeniu wszystko w porządku. Co moge z tym zrobić doradźcie proszę bo juz ręce opadaja z tym. Wymieniać skrzynie? Wymienić olej i filtr? Regenerować skrzynię? Z góry dziekuje i prosze o pomoc. Dodam tylko że samochod ma nową turbine i jest podniesiona moc na 264 konie i 630 momentu obrotowego.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Jarmek96 pisze: 28 cze 20, 0:02 Po wymianie mimo czujnika mimo że był z autoryzowanego serwisu prędkościomierz przestał działać licznik kilometrów i spalanie. Mechanicy powiedzieli w serwisie że to trzeba zresetować komputer i usunąć błędy w aso żeby zniknęły kontrolki i zaczął działać prędkościomierz, umówiłem wizytę na przyszły poniedziałek,
Bzdura, jeżeli przyczyną byłby czujnik lewy tył i nowy byłby sprawny to zegary zadziałałyby (zdarza się przerwa w module dsc i też pokaże błąd czujnika). Podaj wszystkie błędy z dsc i licznika.
Jeżeli niuton nie jest bardzo wysoko to już wcześniej skrzynia dostała mocno, gm często nie wytrzymuje serii, oczywiście pomaga w tym brak wymiany oleju z filtrem. Jaki olej masz teraz zalany? Bez otwierania skrzyni raczej nic nie zrobisz, tylko koszt naprawy może zszokować a trafić sprawną używkę to praktycznie cud, wielu użytkowników jeździ z niesprawnymi, czasem nieświadomie i mówią, że "ona tak ma".
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Jarmek96
Posty: 3
Rejestracja: 27 cze 20, 23:24
BMW: 330
Rok produkcji: 2004
Państwo: Islandia
Województwo: ---
Miasto: Reykjavik
VIN: KG83045

#3

Post autor: Jarmek96 »

Jakie mogą być koszty regeneracji skrzyni? Ponieważ mieszkam na Islandii i będzie ciężko żeby szukac w Polsce skrzyni. Pozostaje mi albo regeneracja albo zamówienie innej ze stanów bądź Anglii. Czy mogę wstawić inna skrzynie do tego diesla? Na przykład od nissana 350z? Czy bez większych przeróbek nie da rady? A co do błędów dsc to się dowiem w poniedziałek wtorek po wizycie w Aso. Mam znajomego co ma dużo używanych bmw i ciekawe czy skrzy is od x5 3.0d by była dobra bo ma w dobrej cenie. Olej w skrzyni jest taki jaki jest zalecany przez bmw bo specjalnie jeździliśmy do warsztatu żeby wybrać dopasowana.Dzięki za odpowiedz :poklon:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

5-7 tys. zł, co do zmiany skrzyni to tylko kwestia fantazji, ale p&p to może 5-biegowy zf. Wiem, że zmieniają w e53 4.4 z gm-a na zf, ale szczegółów nie znam. W aso to już dawno nie pamiętają gm-a, jeździć powinien tylko na texamatic 7045E.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Pomocna dłoń”