[e46 2002 r. 320 D touring] Pukanie w zawieszeniu

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
y0shi
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 11 wrz 10, 22:38
BMW: 320D E46, 150km tournig
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#1

Post autor: y0shi »

Witam, od dłuższego czasu podczas skrętu w prawo (ostatnio także na dohamowaniu przed skrętem) puka coś z tyłu (?) w zawieszeniu.. mam wrażenie, że podwozie i koła dochamowują a buda w tym czasie jakby miala luz i sie minimalnie przesuwa do przodu lub w bok. Nie jest to odczuwalne, ale takie mam wrażenie %)
Do tego podczas wymiany amorków zauważyłem pękniecie na jednym z elementów:
Obrazek
Jak widać na tym pierścieniu jest pęknięcie..
Co to za element i jakie były by koszty wymiany..? Mam nadzieje, że widać czerwone zaznaczenie.. no i czy to jest zwiazane z tym puknieciem.. Jest to pojedyncze puknięcie i zdarza się tylko w opisanych wyżej sytuacjach..

pozdr

ps. czy jest jakis sposób na rdze podwozia?;/ strzanie mnie to wkurza
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#2

Post autor: Maniek »

To co zaznaczyłeś to "słynna 9-tka". Tuleja dyfra, uszkodzenia objawiają się pukaniem przy dodawaniu i odejmowaniu gazu, przy ruszaniu również może pukać.

Aby to wymienić trzeba zrzucić dyferencjał, ale można też tego nie robić. Ale w takim wypadku zaopatrz się w nową uszczelkę klapy dyfra oraz litr oleju 75W80 :)
Przy tej robocie watro też sprawdzić pozostałe tuleje dyfra. Łącznie jest ich 7. Jak miałbyś resztę do wymiany to bardziej opłaca się za jednym zamachem robić. :)

A co do rdzy to zeszlifuj to papierem jakimś grubym, albo szczotką drucianą i pomaluj choćby czarnym hammerite a na to jeszcze na podłogę nałóż UBS'a i podwozie masz zakonserwowane na kilkanaście lat. 8)
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
y0shi
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 11 wrz 10, 22:38
BMW: 320D E46, 150km tournig
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#3

Post autor: y0shi »

dzieki maniek:) a koszty tak mniej wiecej?
kubaa88
Bywalec forum
Posty: 451
Rejestracja: 16 mar 10, 19:32
BMW: 330D /224HP/500NM :]
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Sieradz/Heerhugoward

#4

Post autor: kubaa88 »

ja też mam 9 do wymiany tuleja ori leomfordera 70 - 100 zalezy czy sklep czy allegro i robota około 150 mech mi powiedział bo podobno jest troche grzebania:)
Bo gdyby nie Niemce nie jeździł bym teraz w Beemce :D

Mój 3 litrowy Szatan :) ---> https://e46forum.pl/3-litrowy-szatan-bbs-s13-znowu-lato-str-6094
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#5

Post autor: MARC »

kubaa88 pisze:ja też mam 9 do wymiany tuleja ori leomfordera 70 - 100 zalezy czy sklep czy allegro i robota około 150 mech mi powiedział bo podobno jest troche grzebania:)
Dla jasności... tej firmy ta tuleja kosztuje na dzień dzisiejszy 56,26zł co do ceny za wykonanie usługi - :unknown: co kraj to obyczaj... jednemu zajmie godz innemu cały dzień. Zależy czy idzie na skróty czy tak jak serwis przewiduje...
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#6

Post autor: hackunek »

MARC pisze:56,26zł
gdzie?
y0shi
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 11 wrz 10, 22:38
BMW: 320D E46, 150km tournig
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#7

Post autor: y0shi »

No to nie drogo, uff. Myslicie ze to jest przyczyna pukania? bo.. raczej z dodawaniem gazu to nie ma nic wspolnego.. to puka glownie na skrecie w prawo.. czyli glownie 2 bieg bez gazu
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#8

Post autor: MARC »

hackunek pisze:
MARC pisze:56,26zł
gdzie?
czescidobmw.pl
cena - z uwzględnieniem mojego rabatu.
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#9

Post autor: Maniek »

y0shi pisze:No to nie drogo, uff. Myslicie ze to jest przyczyna pukania? bo.. raczej z dodawaniem gazu to nie ma nic wspolnego.. to puka glownie na skrecie w prawo.. czyli glownie 2 bieg bez gazu

Pisałem wcześniej, tuleja "9" objawia się pukaniem przy dodawaniu, odejmowaniu gazu. Czym gwałtowniej tym bardziej ją słychać.

A Twoje objawy są inne więc polecam nic innego jak wejść pod auto i przeszukać wzrokowo uszkodzonych, zużytych elementów, wziąć breszkę i ponaciągać w celu wykrycia luzów, ewentualnie pojechać na szarpaki albo oddać fachowcowi od Beemki. :)

MARC ma rację, ja też płaciłem za Lemfordera coś w okolicach 60zł. :)
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
y0shi
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 11 wrz 10, 22:38
BMW: 320D E46, 150km tournig
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#10

Post autor: y0shi »

Mhm teraz mam jasność :)
No ale rozumiem, że skoro jest pęknięcie na tej 9-tce to trzeba ją wymienić ?:)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”