[E46 2001r 136 KM] Problem po wymianie wahaczy

avellananut
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12 cze 11, 21:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: avellananut »

Witam
Panowie mam taki problem. W piątek wymieniłem wahacze z przodu z tulejami (Mayle HD). Wczoraj kręcąc autem na parkingu zauważyłem, że przy maksymalnym skręcie kół w jedną lub drugą stronę następuje lekkie zblokowanie kierownicy. Trzeba delikatnie szarpnąć żeby wszystko wróciło do normy. Czy korekta geometrii kół rozwiąże problem? czy w tych modelach trzeba ustawiać jakieś kąty ustawiając zbieżność? Kiedyś przechodziłem temat zbieżności i nie pamiętam żeby facet kręcił śrubami przy kielichu
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#2

Post autor: mariryb »

Kątów się nie reguluj. Po wymianie wahacze z tulejami ustawia się tylko zbieżnośĆ.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#3

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Co do blokowania kiery to najlepiej na podnośniku skręcić koła i obserwować czy coś ich nie blokuje, sama wymiana wahaczy nie powinna mieć na to wpływu. Warto jednak przyjrzeć się od spodu. Zwróć uwagę na to przy robieniu zbieżności, może Panowie sprawdzą o co chodzi.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
gczarkowski1
Bywalec forum
Posty: 261
Rejestracja: 29 sie 10, 11:34
BMW: e46-1,9m43-LPG SEDAN e46-1,9m43-LPG KOMBI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Teresin

#4

Post autor: gczarkowski1 »

Sprawdz magiel
avellananut
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12 cze 11, 21:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#5

Post autor: avellananut »

Czułem, że temat maglownicy padnie na pewno. Nie napisałem, że auto pływa na drodze, że z kolumny dochodzą jakieś dziwne stuki, że pod gumowymi osłonami pojawiły się wycieki. Do piątku wszystko grało, nagle po wymianie wahaczy przekładnia się rozjechała. Raczej nie to. Przy manewrach na parkingu na skręconych kołach, kierownica tak jakby się sama dokręcała do miejsca zblokowania. Nie ma przy tym zgrzytów, stuków czy czegoś podobnego.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#6

Post autor: Dobrodziej_1983 »

avellananut pisze:Czułem, że temat maglownicy padnie na pewno. Nie napisałem, że auto pływa na drodze, że z kolumny dochodzą jakieś dziwne stuki, że pod gumowymi osłonami pojawiły się wycieki. Do piątku wszystko grało, nagle po wymianie wahaczy przekładnia się rozjechała. Raczej nie to. Przy manewrach na parkingu na skręconych kołach, kierownica tak jakby się sama dokręcała do miejsca zblokowania. Nie ma przy tym zgrzytów, stuków czy czegoś podobnego.
No nie napisałeś, a trzeba było. Bo wtedy napisałbym że powodem może być łożysko w kolumnie kierowniczej. Teraz to myślę że powodów może być jeszcze więcej, ale wymiana wahaczy to na pewno nic tu nie miała do rzeczy.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
gczarkowski1
Bywalec forum
Posty: 261
Rejestracja: 29 sie 10, 11:34
BMW: e46-1,9m43-LPG SEDAN e46-1,9m43-LPG KOMBI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Teresin

#7

Post autor: gczarkowski1 »

Ja również nie napisałem że wymień magiel że ci coś cieknie albo że ci pływa po drodze ,napisałem sprawdz jeżeli jesteś pewien tego co masz olej mój post i działaj dalej poco zaraz sapać :shock:
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#8

Post autor: zibi_j1 »

Panowie spokojnie! Zdejmij koła, podnieś przód i obserwuj co się dzieje. Po wymianie tulei pojeździć trochę żeby się ułożyły i jedź na geometrię. Jak bardzo maltretowałeś wahacz, żeby zeszły stare tuleje? Jak napierniczałes młotkiem to mogły polecieć od choćby końcówki drążków. Mają plastikowe gniazda.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
avellananut
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12 cze 11, 21:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#9

Post autor: avellananut »

Wydaje mi się, że wymiana wahaczy jednak miała na to wpływ. Dzisiaj na łuku drogi przód wynosiło mi na bok, taj jakby przednie koła słabo kleiły. Sporo osób twierdzi, że po wymianie wahaczy zbieżności nie trzeba ustawiać. Jutro się sam o tym przekonam. Mi się wydaje, że drążki kierownicze pozwalają na zbyt duży skręt kół.
Fakt z lewej strony musiałem trochę potłuc młotkiem, żeby wahacz wyskoczył
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#10

Post autor: WKRENTEK77 »

Co za głupoty ktoś Ci wciska po wymianie wahaczy tuleji musisz zrobic zbieżność byc może właśnie takie zachowanie na drodze właśnie spowodowane jest brakiem dobrej geometrii ostatnio wymieniałem u siebie i na geometrii powiedział że wszystko było tak popitolone że masakra a auto jeżdzilo tam gdzie chciało a nie gdzie ja chcialem.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ kierowniczy”