e46 2001 nie odpala

zed0
Posty: 7
Rejestracja: 15 wrz 18, 21:57
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: UK
Województwo: ---
Miasto: Oxford
VIN: AK83353

#11

Post autor: zed0 »

na podstawie dwoch rzeczy:

1. Po wyczyszczeniu EGR, przed podłączeniem kompa z INPA, wymienilem filtry paliwa, powietrza i odmy.
Przed i po wymianie filtra paliwa sprawdzilem te wężyki dolotowe i po przekreceniu stacyjki paliwo leci w strone filtra.

2. to ze przelewa z lewej polowy zbiornika do prawej.
zed0
Posty: 7
Rejestracja: 15 wrz 18, 21:57
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: UK
Województwo: ---
Miasto: Oxford
VIN: AK83353

#12

Post autor: zed0 »

takie wartosci pokazuje, gdy kręce kluczykiem.
ilosc paliwa wzrasta az do konca skali.
predkosc silnika wzrasta do 258.
cisnienie doladowania 2013hPa nie zmienia wartosci.
masa powietrza 30 z wykrzyknikiem (filtr zdjęty mam).

nie wiem jak dodac filmik.
podaje linka

https://photos.app.goo.gl/3Dmo77cWAX3Cg1xC9
https://photos.app.goo.gl/GRLmEX8aGsWk6a6UA
Załączniki
e46 2001 nie odpala - IMG_20180921_201227445.jpg
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#13

Post autor: maniek21112 »

Znajdź kogoś kto ma ista i zrób test pompy vp44. Widać na pierwszym filmie, że wynik byłby negatywny.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
baton83
Posty: 3
Rejestracja: 24 paź 18, 9:54
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: rumia

#14

Post autor: baton83 »

witam Panowie. Moja bunia również zgasła i koniec. Na plaka odpala, po odstawieniu gaśnie od razu, nie ma reakcji na próby dodania gazu. Prawdopodobnie słynny sterownik pompy. Znalazłem na tym forum w innym starym wątku taką wypowiedź:

witam. osobiście też siedzę w temacie pomp vp44 i vp30. zajmuję się regeneracją sterowników PSG5 pomp wtryskowych bosch. Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, po prostu mechanika pompy nie uszkadza elektroniki, stan elektroniki nie ma nic wspólnego ze stanem mechanicznym pompy. a dlaczego ? bo jak by ktoś wziął w łapę miernik i trochę pomierzył to by się dowiedział że, ten słynny tranzystor steruje tylko zaworem regulacji dawki paliwa, czyli cewką między przewodami wysokiego ciśnienia. tłok - przestawiacz kąta wtrysku - czasu wtrysku, czy jak ktoś woli początku tłoczenia jest sterowany przez dolną cewkę - zawór, a ten zawór sterowany jest z kolei przez element siedmio nóżkowy bezpośrednio z ceramicznej płyty głównej sterownika a nie przez ten tranzystor. tak więc od sterownika odchodzą dwie pary przewodów, para górna grubsza od regulacji dawki poprzez tranzystor i para dolna cieńsza od regulacji kąta wtrysku poprzez element jak pisałem wcześniej wielo nóżkowy, nie do wymiany. zresztą ten element się nie psuje, bynajmniej ja się z tym nie spotkałem, dodatkowo powiem że zwarcie tej dolnej pary przewodów od zaworu tłoczka nie powoduje uszkodzenia sterownika. po prostu prąd dochodzi do jakiejś wartości i następuje rozłączenie, prąd w tym obwodzie i tak nie popłynie nam duży gdyż element na płycie głównej ma połączenia grubości włosów na głowie. dodatkowo te dolne przewody mogą być spękane, ale to tylko i wyłącznie ze starości. nieuczciwi pompiarze oczywiście powiedzą że te przewody pękają przez zacierający się tłoczek ale jak mówię pękają tylko ze starości. zresztą rezystancja zaworu wynosi około 10 ohm czyli z prawa ohma I = 12u/10r= 1,2 Ampera, chyba nikt nie uważa ze taki prąd może nagrzać przewody. oczywiście jak nam te dolne cienkie przewody spękają lub sporadycznie będzie się nam robiło tam zwarcie to będzie problem z kątem wtrysku. a co do tranzystora. nikt nie wie co tam oryginalnie było bo jest to tylko struktura krzemowa, jakby krzem wyjęty z obudowy tranzystora i napewno nie jest to jakiś irlr 2905 czy 3705 czy jaki kolwiek z allegro za 2,5 zł. jak ktoś chce to proszę takiego irlr-a rozwalić i sprawdzić wielkość tej struktury krzemowej. okaże się że oryginalna w sterowniku jest że 3 - 4 razy większa. co do samych tranzystorów, to nie sugerujmy się samym prądem. zawór dawki pobiera co najmniej 10 Amper, ale chyba nie myślicie że : dla przykładu tranzystor o prądzie maksymalnym 15A, powierzchni 1 cm kwadratowego, obciążeniu 10A, będzie się inaczej grzał od tranzystora o prądzie maksymalnym 100A, pow. 1 cm kwadratowego i takim samym obciążeniu czyli 10A. te tranzystory będą się grzały tak samo. tak więc najważniejszy jest tu odpowiedni montaż i chłodzenie. ktoś kto ma stół probierczy i dostanie taką pompę do roboty w której w większości wypadków ulega uszkodzeniu tranzystor , to przecież nie powie klientowi, słuchaj miałeś szczęście tyko sterownik koszt 300 zł, tylko powie tak: zrobiłem pełną regenerację i kasuje 2,5 tyś. zł. dostajemy gwarancję na rok i człowiek zadowolony. także jeśli nagle nam zgaśnie samochód lub odpala lecz w ogóle nie reaguje na pedał gazu, bądź dojechaliśmy, zgasiliśmy samochód a po jakimś czasie już nie daje oznak życia to wina sterownika. najłatwiej taki sterownik sprawdzić w warunkach domowych odcinając górną parę przewodów, tą grubszą i podłączając do niej bezpośrednio żarówkę 12v/55w. żarówka musi świecić podczas kręcenia, jak nie to uwalony sterownik. można też sprawdzić czy dochodzi nam zasilanie do sterownika, oczywiście też żarówką 12v/55w na włączonym zapłonie między pinami 6 i 7 w kostce od sterownika. zdarza się przepalenie bezpiecznika, chyba jest to 15A. jak mechanik taki samochód dostanie to ładna przebitka za bezpiecznik 2,5 tyś zł. tak bywa. jeśli jakieś drobne pytania to mogę coś podpowiedzieć. teraz jeszcze słówko, jeśli ktoś sam próbuje naprawić taki sterownik to wiadomo ,trzeba bardzo uważać, hybryda, połączenia jak włos, jeden fałszywy ruch i po Filipku, zamiast 250 zł, będzie 1000zł za nowy sterownik z programowaniem i kalibracją na stole probierczym , bo inaczej z nowym się nie da. no chyba ze kupimy sprawną używkę. jeśli już mechanik nam pomaga to niech nie demontuje całej pomp tylko sam sterownik. wiadomo mechanik od razu chce demontować całą pompę bo za demontaż i ponowny montaż kilka stów w kieszeni już jest.

Jeśli ktoś chętny do skorzystania z moich usług to zapraszam: P.U.H OMEGA ul. Mickiewicza 31/31, 27-600 Sandomierz, telefon 510667029, wystawiamy rachunek i gwarancję na rok czasu. Koszt usługi to 250 zł. Można też osobiście, godzina od ręki. Pozdrawiam.


Korzystał ktoś z tego? Sprawdzałem wstępnie i firma zmieniła chyba lokalizację na Ożarów w woj. świętokrzyskim. Ogólnie są dwa adresy Sandomierz i Ożarów. Jeszcze nie dzwoniłem. Proszę o jakieś podpowiedzi gdzie można naprawić elektronikę. Samochód nie jest na sprzedaż w najbliższym czasie. Chciałbym żeby jeszcze trochę pojeździła.
baton83
Posty: 3
Rejestracja: 24 paź 18, 9:54
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: rumia

#15

Post autor: baton83 »

Posłałem pompę do PUH OMEGA z Ożarowa po przeczytaniu wielu dobrych opinii. Pan bardzo ładnie tłumaczy, logicznie i zapewnia że jako jedyny naprawia dla Boscha. Zobaczymy. wkrótce się odezwę.
baton83
Posty: 3
Rejestracja: 24 paź 18, 9:54
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: rumia

#16

Post autor: baton83 »

Witam ponownie. Oczywiście auto już naprawione. Wysłałem sam sterownik. Demontaż w miarę prosty. Posiłkowałem się filmem instruktażowym firmy do której wysłałem sterownik. Tu film jak zdemontować sobie samemu sterownik.
https://www.youtube.com/watch?v=nT-jgQu_b3Q
Mechanik od razu wyskoczył mi, że samochód może holować i pompe demontować. Na wstępie dostałem wycene na 700 zł. Nie wiem za co. No ale poradziłem sobie sam i sterownik poszedł do firmy PUH Omega z Ożarowa, tylko to nie jest mazowiecki a świętokrzyski. Telefon 510667029 aktualny ten sam co w znalezionym przeze mnie wcześniej poście. Po prostu zadzwoniłem, powiedzieli że zrobią bez problemu i tyle. Wysłałem i za 3 dni z powrotem. Nie wiem skąd na forach tyle zachodu z tymi sterownikami i naprawami. Pozdrawiam wszystkich.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”