[E46 2001 320d 136KM] Pytanie o dwumas

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
avellananut
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12 cze 11, 21:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: avellananut »

Witam
Panowie sprawa wygląda tak. Wymieniłem dwumas i sprzęgło. Wartość inwestycji 3 tysiące. Wsiadając do samochodu spodziewałem się że sprzęgło będzie chodzić ciężej niż dotychczas i będzie łapać dość nisko. A wygląda to zupełnie inaczej. Sprzęgło wciska się lekko (jak przed wymianą) i łapie gdzieś w połowie (też jak przed wymianą). Jedyną różnicą jest to że już nic nie grzechota. Dodam że wymieniłem części na nowe, nie na używki. Jak to powinno normalnie wyglądać? z góry dzięki za odpowiedzi
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

avellananut pisze:Witam
Panowie sprawa wygląda tak. Wymieniłem dwumas i sprzęgło. Wartość inwestycji 3 tysiące. Wsiadając do samochodu spodziewałem się że sprzęgło będzie chodzić ciężej niż dotychczas i będzie łapać dość nisko. A wygląda to zupełnie inaczej. Sprzęgło wciska się lekko (jak przed wymianą) i łapie gdzieś w połowie (też jak przed wymianą). Jedyną różnicą jest to że już nic nie grzechota. Dodam że wymieniłem części na nowe, nie na używki. Jak to powinno normalnie wyglądać? z góry dzięki za odpowiedzi
Wygląda na to że działa poprawnie. Tak powinno być. Gdybyś miał jakieś problemy to możesz sprawdzić "stan" wysprzęglika.
Widziałeś "stare" sprzęgło? Możliwe że było w dobrej kondycji... Skoro wymieniałeś dwumas to należy od razu kmp. sprzęgło wymienić, więc praca jest wykonana poprawnie.
Jakiego producenta sprzęgło?
Sachs = LUK
Sachs w swoich sprzęgłach ma elementy od LUK'a, a co ciekawe LUK kosztuje o ok. 30zł mniej ;)
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#3

Post autor: Maniek »

Sprzęgło właśnie ma "brać" w połowie skoku pedału sprzęgła. :)
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
avellananut
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12 cze 11, 21:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#4

Post autor: avellananut »

Dzięki Panowie za szybką odpowiedź. Zakupiłem LUK'a więc chyba powinno być ok. Nie wiem czy było w dobrej kondycji coś bardzo rzęziło przy lewym kole. Nie specjalnie się na tym znam powiedzieli mi że to dwumas. Kupiłem więc dwumas razem ze sprzęgłem
avellananut
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12 cze 11, 21:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#5

Post autor: avellananut »

Panowie mogę zadać jeszcze jedno pytanie? Nie chce mi się zakładać nowego wątka
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#6

Post autor: romanikxxl »

avellananut pisze:Dzięki Panowie za szybką odpowiedź. Zakupiłem LUK'a więc chyba powinno być ok. Nie wiem czy było w dobrej kondycji coś bardzo rzęziło przy lewym kole. Nie specjalnie się na tym znam powiedzieli mi że to dwumas. Kupiłem więc dwumas razem ze sprzęgłem
A to ciekawa diagnoza :shock:
Wymieniłeś prawdopodobnie dobre na lepsze :D
Romanikxxl
avellananut
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12 cze 11, 21:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#7

Post autor: avellananut »

Panowie nie będe zakładał nowego wątku chodzi o często poruszaną czerwoną kontrolke ciśnienia oleju. Czasem po odpaleniu pali się przez około 2 sekundy czasem od razu gaśnie. Czy można z tym żyć czy trzeba to zrobić?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#8

Post autor: MARC »

avellananut pisze:Panowie nie będe zakładał nowego wątku chodzi o często poruszaną czerwoną kontrolke ciśnienia oleju. Czasem po odpaleniu pali się przez około 2 sekundy czasem od razu gaśnie. Czy można z tym żyć czy trzeba to zrobić?
Zapraszam do zapoznania się z http://www.e46forum.pl/viewtopic.php?f=22&t=8451&hilit=kontrolka+oleju+czerwona
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#9

Post autor: romanikxxl »

avellananut pisze:Panowie nie będe zakładał nowego wątku chodzi o często poruszaną czerwoną kontrolke ciśnienia oleju. Czasem po odpaleniu pali się przez około 2 sekundy czasem od razu gaśnie. Czy można z tym żyć czy trzeba to zrobić?
Można z tym żyć, ale jak długo? Oby jak najdłużej :D
Temat obszerny na forum!
Romanikxxl
avellananut
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12 cze 11, 21:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#10

Post autor: avellananut »

Wiem że temat wałkowany na forum wiem o co w tym chodzi bo czytałem już o tym. Chodzi o to jaki odsetek forumowiczów piszących o tym co trzeba zrobić sama to robi. Kontrolka po dwóch sekundach po odpaleniu gaśnie, nie zapala się podczas jazdy. Ostatnio wymieniłem olej ale troche przeholowałem bo na bagnecie, przy zimnym silniku, stan oleju jest maksymalny (na ostatniej kresce). Czy to może być powód czerwonej kontrolki? Dodam że przy kolejnym odpaleniu silnika jest wszystko ok
Ostatnio zmieniony 2 cze 12, 17:04 przez avellananut, łącznie zmieniany 1 raz.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”