e46 2.8 vanos 103

Jeśli Twój temat nie pasuje do żadnej z powyższych kategorii działu "Silnik", umieść go tutaj.
Maro1992
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 10 lis 19, 15:35
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Olsztyn

#1

Post autor: Maro1992 »

Witam! Jestem posiadaczem e46 2.8. Po zakupie auta mam problem z błędem 103 vanos, vanos nie pracuje, działa dopiero jak odpale auto z gazem. Do tej pory zregenerowałem vanos, wymiana uszczelek i kasacja luzów, podmiana elektrozaworów, podmiana czujnika wałka od strony ssącej, ustawienie rozrządu, a raczej sprawdzenie, bo ustawiony był poprawnie, według mojego mechanika (ja tego nie robiłem), ale wiem ze były użyte do tego blokady rozrzadu itp. Czytałem dużo na ten temat, ale rzeczy, które mogły być powodem błędu- zostały usunięte.. W związku z czym nie wiem co może być tego przyczyną.. Luzów żadnych na łańcuchach nie ma również, silnik jest w stanie idealnym i jak odpale go z wcisnietym pedałem, wtedy naprawde dobrze jedzie. Jak odpale bez tego, widze ze wałek stoi w miejscu, jeden stoi normalnie a drugi ma korekcje 131 bodajze (w inpie powyzej 130 pokazuje wykrzynik). Nie mam pomysłów i proszę o pomoc.. Błąd wklejam. Dodam również ze pod kompem wyskakuje tylko ten błąd i żaden inny.

Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Jest w miarę świeży temat o tym, w tamtym przypadku brakowało sprężyny przy elektrozaworze. Jak tu jest ok to obstawiam jednak złe ustawienie, blokada blokadzie nierówna.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#3

Post autor: Broder »

A przed tymi wszystkimi naprawami nie bylo tego bledu ?
Ciekawi mnie sprawdzenie tego rozrzadu... Wg mnie zostalo zalozone zle kolo zebate te z fasolkami dlatego walek ssacy nie moze osiagnac swojego maksymalnego wychylenia. A przynajmniej od tego zaczalbym sprawdzanie (czyli rozrzad z rozebraniem calego na czesci pierwsze przy walkach/vanosie)
Obrazek
Maro1992
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 10 lis 19, 15:35
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Olsztyn

#4

Post autor: Maro1992 »

Właśnie jak już kupiłem auto, to był ten błąd. A te wszystkie naprawy są po to żeby go usunąć, ale do tej pory bezskutecznie..
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#5

Post autor: Broder »

wiec pewnie ktos grzebal przy rozrzadzie, rozkrecil na czesci pierwsze i zle zamontowal kolo z fasolkami. To ze walki wzgledem siebie i GMP sa dobrze ustawione nie oznacza, ze vanos jest poprawnie poskladany i zmienne fazy dzialaja w pelnym zakresie. Jak widac nie dzialaja.
Obrazek

Nie mowie ze to na 100% rozwiazanie problemu, ale jak wczesniej wpsominalem do tego bym zaczal.
Obrazek
Maro1992
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 10 lis 19, 15:35
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Olsztyn

#6

Post autor: Maro1992 »

Broder pisze: 11 lis 19, 13:26 wiec pewnie ktos grzebal przy rozrzadzie, rozkrecil na czesci pierwsze i zle zamontowal kolo z fasolkami. To ze walki wzgledem siebie i GMP sa dobrze ustawione nie oznacza, ze vanos jest poprawnie poskladany i zmienne fazy dzialaja w pelnym zakresie. Jak widac nie dzialaja.
Obrazek

Nie mowie ze to na 100% rozwiazanie problemu, ale jak wczesniej wpsominalem do tego bym zaczal.
Rozrząd został ponownie sprawdzony, koło z fasolkami i cała reszta jest i była ustawiona poprawnie, błąd dalej jest.
Maro1992
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 10 lis 19, 15:35
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Olsztyn

#7

Post autor: Maro1992 »

Może macie jeszcze jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Tak jak pisałem, szukaj kogoś kto robi te silniki na codzień (ma pewne blokady), a z tym niestety bywa ciężko, ponieważ teraz 90% silników w bmw to n47 i jego pochodne.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Maro1992
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 10 lis 19, 15:35
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Olsztyn

#9

Post autor: Maro1992 »

Osoba, która robi auto ma staż 5 lat pracy w salonie BMW, 2 mechanikow sprawdzało rozrząd i wszystko jest dobrze ustawione... Gdzieś indziej leży problem... Ale gdzie?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#10

Post autor: Broder »

Maro1992 pisze: 7 gru 19, 0:47 Osoba, która robi auto ma staż 5 lat pracy w salonie BMW, 2 mechanikow sprawdzało rozrząd i wszystko jest dobrze ustawione... Gdzieś indziej leży problem... Ale gdzie?
Skoro masz specow pod nosem to zapytaj tego mechanika ze stazem, a nawet dwoch ;)
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”