E46 2.2 170, nie potrafię jeździć?

Ogólne sprawy dotyczące BMW E46, ale nie mechanika. Mechanika poniżej :)
Regulamin forum
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#11

Post autor: maniek21112 »

Skrzynia 75w80 a dyfer 75w90.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1703
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#12

Post autor: kosteg »

Rafnl pisze: 26 cze 20, 10:38 Nie wiem co ta wypowiedź ma wnieść do tego tematu, poprawić Ci nastrój czy o co tu chodzi, żaden inny samochód mi nigdy nie kangurował i w żadnym oprócz poprzedniej e46 nie trzymałem samochodu na sprzęgle,
Zastanawiające, że możesz domniemać, że odpowiedź na forum może mieć wpływ na mój nastrój. Napisałeś, że robiłeś tak w poprzednim aucie. Z jednej strony piszesz, że robiłeś tak z powodu wywalonego ręcznego (który się naprawia miast kombinować) a z drugiej twierdzisz, że w obecnym aucie masz super hamulce i ręczny nawet za dobrze trzyma a jednak również tak postępować chciałeś. To sugeruje złe nawyki. W jakimkolwiek przypadku nie powinno się tak robić i tyle. Napisałem to zatem aby to podkreślić.

Jeśli chodzi o ruszanie i kangury nie sądzę aby czujnik mógł być winny. Chyba bardziej skupiłbym się na tym "za silnym" ręcznym - który mógłby Ci utrudniać ruszanie. Nie masz ciepłych kół z tyłu? Czujnik nie powinien powodować falowania na wolnych obrotach?
Szczurson pisze: 26 cze 20, 10:59 A ja myślę, że zdecydowanie przesadzasz. Przykład z trzymaniem auta na wzniesieniu na samym sprzęgle miał tylko zobrazować, że autor umie się nim dobrze posługiwać. Wiadomo, że to niezdrowe, ale to miał być tylko przykład jak zakładam.
Mamy prawo do swojego zdania. Ja wypowiedź autora odczytuję tak Ty inaczej. Ja jednak w jakimkolwiek podejściu nie wpadłbym na próbę utrzymania auta na wzniesieniu w ten sposób.
Rafnl pisze: 26 cze 20, 11:24 Dokładnie o to mi chodziło- zaznaczyć, że w poprzednim aucie na tyle ‚dobrze’ czułem i posługiwałem się sprzęgłem, że nie było kompletnie z niczym problemu, a tutaj ta ‚adaptacja’ do nowego trwa na tyle długo, że zacząłem powątpiewać, że to ze mną jest coś nie tak. Dzięki.
Trzymajmy się zatem już tej wersji. Jak jest z ruszaniem bez dotykania "gazu"? (nie spod świateł ale manewrowo po parkingu) Czy masz swoją inpę aby zerknąć jak zachowuje się przepływka, jak odczytywane są pozycje pedału przyśpieszenia?
Obrazek
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7217
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#13

Post autor: scghost »

tez watpie ze to od czujnika wałka
tak czy siak skoro juz auto trafilo do kogostam, to zobaczymy co bedzie jak wyjedzie
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Rafnl
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 25 maja 20, 15:24
BMW: 320i sedan M54B22
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#14

Post autor: Rafnl »

Odpuśćmy już temat tego zatrzymywania na sprzęgle. Rozumiem, że to niezdrowe i zapewniam, ze nie bede tak robił. W moim aktualnym samochodzie i tak nie jestem w stanie tak auta przytrzymać Jak bardzo bym nie chciał. Zaczyna się dławić już zanim cokolwiek pociągnie Koła do przodu, a puszczając dalej zgaśnie, z gazem dałoby radę ale mówimy tu o samym sprzęgle to nie ma żadnych szans na takie coś (wspominałem o tym tylko dlatego, że właściwie nie wiem czy to tez dobrze i czy powinno tak być i jak właściwie powinno zachowywać się zdrowe sprzęgło) Obroty nie falują, falowały przy manewrowaniu na parkingu, i np. Przy podjezdzaniu do świateł na luzie, jak była walnięta pompa wspomagania ale po wymianie wszystko ustało ( chociaż przy wkręcaniu obrotów na luzie, spadają na jakaś sekundę w okolice 1000 i dopiero później niżej i tam już zostają. Nie wydaje mi sie, zeby ręczny trzymał, ale może? Wieczorem to zweryfikuje. Nie mam niestety swojej impy, Ew. Mógłbym ‚prosic’ o coś takiego gościa który mi to dzisiaj diagnozował i będzie robił w poniedziałek, on ma wszystko. Przy manewrach chyba i tak dodaje zawsze trochę gazu te 1000-1500rpm, ale to tez zweryfikuje wieczorem (jeżeli to zły nawyk znowu to odrazu przepraszam) Swoją droga może rzeczywiście, zaopatrzyłbym się w jakieś narzędzia potrzebne do diagnostyki, popróbował coś porobić sam. Jakieś tematy jak z tym zacząć, co kupić?
Ostatnio zmieniony 26 cze 20, 14:29 przez Rafnl, łącznie zmieniany 1 raz.
irakleo
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 9 wrz 19, 16:54
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: GDYNIA

#15

Post autor: irakleo »

Z tego co piszesz to wnioskuję że masz mocno zajechane przeniesienie napędu. Z racji tego że to manual to podejrzewam że poprzedni właściciel chłostał to auto próbując latać bokami albo palił gumę na startach. Do przejrzenia wszystko począwszy od sprzęgła aż do półosi napędowych. To auto powinno ruszać płynnie i bez jakichkolwiek kangurów.
Rafnl
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 25 maja 20, 15:24
BMW: 320i sedan M54B22
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#16

Post autor: Rafnl »

Byłem dzisiaj u znajomego, który trochę grzebie przy autach. Sprawdzaliśmy samochód od a do z i co się okazało, to tłoczek na lewym tylnim kole był zapieczony i zardzewiały, praktycznie nieruchomy, poruszaliśmy nim, nasmarowaliśmy, złożyliśmy wszystko do kupy. Pojechałem się przejechać i jak ręka odjął- żadnych kangurów, żadnych szarpań i żadnych innych nieprawidłowości. Szok. Dzięki w każdym razie za pomoc i zainteresowanie Panowie!
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7217
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#17

Post autor: scghost »

%)
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#18

Post autor: maniek21112 »

Jak był mocno skorodowany to temat szybko wróci, wtedy nowy tłoczek z zestawem naprawczym załatwi sprawę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
isolato

#19

Post autor: isolato »

tłoczek powodem kangurów? to on chyba trzymał cały czas :D jakie spalanie miałeś? bo pewnie też dużo wyższe niż normalne dla tego silnika
miturka18
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 3 sie 19, 15:54
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Łuków

#20

Post autor: miturka18 »

Tarcza musiała być goraca
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”