E46 2.0d nietypowe spadki mocy

MaksStudio
Posty: 4
Rejestracja: 15 maja 17, 19:52
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#1

Post autor: MaksStudio »

Witam, auto dziwnie się zachowuje. Przez kilkaset kilometrów jeździ w porządku, następnego dnia po odpaleniu nie ma prawidłowej mocy. Po odstaniu np 20minut silnik znowu pracuje prawidłowo po czym po kilkunastu kilometrach po ponownym odpaleniu silnik znowu nie ma mocy.
Dodam, że nagłe spadki mocy nie występują podczas jazdy, a silnik jeśli pracuje nieprawidłowo przy odpalaniu wskakuje na podwyższone obroty i po chwili wraca do ok 800 niezależnie od tego czy silnik jest gorący czy zimny. Jeśli silnik ma pełną moc odpala normalnie.

Podczas jazdy, gdy silnik nie ma pełnej mocy komputer pokazuje błąd 101.
Gdy silnik pracuje normalnie nie wskazuje żadnego błędu.

Co zostało zrobione:
- wyczyszczone zawory sterujące od turba i egr oraz ich filterki
- sprawdzone podciśnienie
- wymieniony czujnik temperatury cieczy
- sprawdzone działanie przepływomierza
- wymienione filtry paliwa oraz powietrza
- sprawdzone sterowanie kierownicy spalin

Z góry dziękuję za pomoc
N___________
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 1 paź 15, 9:09
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: N___________ »

Sprawdź czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze, u mnie objawy były podobne i pomogła wymiana :-p

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
MaksStudio
Posty: 4
Rejestracja: 15 maja 17, 19:52
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#3

Post autor: MaksStudio »

Tylko chciałbym go jakoś sprawdzić , upewnić się czy na pewno to to, bo koszty jego wymiany są straszne
N___________
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 1 paź 15, 9:09
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: N___________ »

MaksStudio pisze:Tylko chciałbym go jakoś sprawdzić , upewnić się czy na pewno to to, bo koszty jego wymiany są straszne
Jeśli masz interfejs to zobacz jakie pokazuje wartości na włączonym zapłonie powinno być tyle ile jest w atmosferze czyli jakieś 900. Ja włożyłem używany oryginał od Zibi'ego i jak ręką odjoł. Wymiana trwa 2 minuty.
Zrób zrzut parametrów jak nie ma mocy i wstaw tutaj, zawsze ktoś pomoże :-p

EDIT: Masz link do tematu :-)

http://e46forum.pl/viewtopic.php?t=22101

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#5

Post autor: rafał18 »

101 to nie jest czasem boost pressure sensor?
MaksStudio
Posty: 4
Rejestracja: 15 maja 17, 19:52
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#6

Post autor: MaksStudio »

Wymieniłem ten czujnik ciśnienia doładowania i problem nadal występuje.
Wczoraj przyjechałem normalnie, stał 5 minut i po odpaleniu już Turbo nie gadało. Zgasilem go, kilka razy wyjalem i włożyłem kluczyk przekręcając kluczyk bez odpalania i Turbo znowu zaczęło normalnie pracować. Ręce opadają
(Wybaczcie, że tak długo nie odpisywalem, nie miałem czasu zająć się autem)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”