e46 2.0d 136km brak mocy i box

maroco999
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 30 lip 13, 23:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Dachów

#11

Post autor: maroco999 »

Wczoraj przy usuwaniu dławika zauważyłem że puszcza spaliny przez tłumik drgań (to kolanko z siateczki). A cięgna przesmaruje miedzianym smarem i się okaże. Zdążyłem sam zauważyć ten problem i wyczytać na forum ale piwo dla kolegi :beer: i za angażowanie się w temat :) Na pewno dam znać czy pomogło. A komputer dopiero będę miał na weekend by wszystko posprawdzać.
tomaszflisek
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 9 sie 13, 8:18
BMW: bmw e46 320d
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Kołobrzeg

#12

Post autor: tomaszflisek »

...za utratę mocy w tym modelu najczęściej jest odpowiedzialna pompa VP44 ... i tak całkiem dobry wynik , mieliśmy na hamowni gorsze ;)
maroco999
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 30 lip 13, 23:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Dachów

#13

Post autor: maroco999 »

To mnie kolego trochę pocieszyłeś :D Dalej ostro sprawdzam co da się jeszcze zrobi w silniku szczelnością itp. I zauważyłem że w dolnej obudowie filtra powietsza są dwie małe dziurki wielkości kilku milimetrów. Wyglądają jak orginalne. Czy te dziurki tak muszą być i czy one służą do usuwania wody z układu ssącego? Bo nie potrzebnie zasysa ciepłe powietrze przez te dziurki. Już chciałem jakoś je zatkać ale wcześniej wolał bym się upewnić czy tak ma być.
trandolf
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
BMW: E46 320D 2001 M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przemyśl

#14

Post autor: trandolf »

maroco999 pisze:Wczoraj przy usuwaniu dławika zauważyłem że puszcza spaliny przez tłumik drgań (to kolanko z siateczki). A cięgna przesmaruje miedzianym smarem i się okaże. Zdążyłem sam zauważyć ten problem i wyczytać na forum ale piwo dla kolegi :beer: i za angażowanie się w temat :) Na pewno dam znać czy pomogło. A komputer dopiero będę miał na weekend by wszystko posprawdzać.
Łącznik elastyczny wydechu raczej do mocy nic nie będzie miał, bo to już za turbiną, miałem an myśli wszystko przed turbiną, czyli kolektor wydechowy, rurka doprowadzająca spaliny do EGR, katalizatory powodujące brak przepływu spalin. Sprawdź zakres działania cięna przy turbinie, szczelność układu podciśnieniowego sterującego turbiną, bo ewidentnie za późno się budzi Twoje auto do "życia" przy 2300 powinien już być ogień od jakiegoś czasu. Na wykresie wklejonym przeze mnie widać, że max ilość paliwa dostaje przy 1750obr/min, po chwili turbo powinno być rozpędzone i pompować 2100mbar, a u Ciebie max moment obrotowy następuje przy 2300 i stąd brak kilku KM. Możliwe, że spowodowane jest to za małą ilością paliwa, a w konsekwencji brakiem spalin do rozpędzenia turbiny. Możesz sprawdzić np DIS-em jak rośnie doładowanie względem tego co oczekuje ECU.
maroco999
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 30 lip 13, 23:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Dachów

#15

Post autor: maroco999 »

Moim zdaniem jakiś wpływ nieszczelny wydech też może w jakimś stopniu przeszkadzać w większym lub mniejszym. Nie wiem jak w diesel ale w np w benzynie z turbo odgrywa dużą role. Dziś ścięgna zostały przesmarowane miedzianym smarem. Efekt znów na plus zniknęła taka jak by turbo dziura przy prawie 3000 tyś i chyba płynniejsza reakcja na gaz:).
maroco999
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 30 lip 13, 23:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Dachów

#16

Post autor: maroco999 »

Byłem koledzy znów na hamowni w v-tech i co się okazało wszystkie moje zabiegi jak czyszczenie elektrozaworów, kolektora ssącego, zrobienie dziurki w przepływce, nasmarowaniu ściegna od turbo nic nie dały; :(
Nadal brak koni. Ale postanowiłem że tym razem zrobimy ten chip. I co się okazało najpierw nie mieli przejściówki na obd 1. Na szczęście zabrałem swoją ze sobą. Po czym okazało się ę po godzinie prób nie da rady się połączyć z moim komputerem w aucie. Zaproponowali mi boxa więc go zamówiłem. Po kilku dniach tel że już jest pojechałem po niego :lol: A tu kolejny problem w mojej wtyczce od pompy został ułamany ten zatrzask. Więc stwierdzili że go nie podłączą. Długo nie myśląc boxa wziołem do domu i po 2h był już na miejscu. I co się okazuje przyrost mocy minimalny tyle co wrucił do seri.
Za tydzień wyjeżdżam za granice i nie wiem co zrobić bo jeszcze mogę im zwrucić tego boxa w ciągu kilku dni. A na forum wyczytałem że nie polecacie ich. Dopiero co pół roku temu wymieniałem tłok po wypaleniu przez wtrysk. I nie chce tego znów przechodzić :O: Doradzcie koledzy co robić. może jakieś pomysły z przywruceniem mocy lub ktoś posiada takiego boxa dłuższy czas
http://naforum.zapodaj.net/images/e44f5b1784f9.jpg

http://naforum.zapodaj.net/images/190475546f5b.jpg
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#17

Post autor: xlc »

Podmieniłeś przepływke na inną 100% sprawną ?
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
maroco999
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 30 lip 13, 23:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Dachów

#18

Post autor: maroco999 »

Przepływki nie zmieniłem bo nie mam znajomego z tym silnikiem. Ic nie sprawdzałem. Ale w rurze od turbo znalazłem trochę dość świeżego oleju bo jakieś 5 tyś kilometrów temu były rury czyszczone.
Jeśli się okaże nieszczelny ic. To co radzicie? Może oddać boxa a za tą kasę kupić ic nie orginalny poszukać turbo z poliftowego? I w tedy po ludzku chip? Może ktoś zna osobę co w lubuskim by mi tego chipa ogarneła z wystrojeniem pod turbo poliftowego? Bo nie chce znów walczyć z v-tech
maroco999
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 30 lip 13, 23:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Dachów

#19

Post autor: maroco999 »

zapomniałem dodać że drugi test na chamowni gościu robił bez dmuchawy co mnie trochę zdziwiło że bez chłodzenia robi test.
maroco999
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 30 lip 13, 23:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Dachów

#20

Post autor: maroco999 »

Intercooler sprawdzony jest szczelny i troszkę oleju na wężykach. Ale za to przy turbo widać że gdzieś ucieka olej. Oczywiście rzuca trochę oleju na cały układ wewnątrz jak i zewnątrz. Najwyraźniej winą będzie to turbo;/ Mimo żę auto nie kopci nawet przy pełnym bucie tylko przy kopca na biało na luzie. I byłem przekonany że to wina wyłączonego egr jak i brak katalizatorów. Jeśli się okaże że to turbo z jakiego modelu bmw by pasowało bez większych modyfikacji ale by było wydajniejsze.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”