[e46] 1.9 Sedan 'Głuche stuki z tyłu auta' ROZWIAZANY

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
jawirax
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 17, 17:21
BMW: e46 m43 1.9
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra

#1

Post autor: jawirax »

Witam mam problem BMW E46 SEDAN , jak wrzucę jedynkę i ruszam lekko albo wsteczny słyszę głuche stuki z tyłu , tak samo podczas jazdy i zmianie biegu podczas przyśpieszania ,tak samo z jedynki na dójkę przy wrzucaniu troki już tak nie słychać prawie wcale , szarpania żadnego nie ma podczas jazdy, tylko głuche stuki,. Tuleje gumy wszystkie dyfra sprawdzone, krzyżak podpora wału są w bardzo dobrym stanie i nie ma żadnych luzów,sprawdzaliśmy na szarpakach ,oraz łomem każdą tuleje i gumę, jedyny co się okazało to w tylnym lewym kole coś wali, tzn: szybkie ruchy kołem przód tył jest takie walenie , nie na boki tak jak się sprawdza łożysko na boki , tylko ruchy toczenia koła jak się je złapie i rusza , co to może być ? jadać na nierównościach nie ma żądnego stukania, to dzieje się tylko podczas ruszania cofania gdy auto rusza się i podczas zmiany biegów i raptownym dodawaniu gazu lub ujmowaniu gazu? czy to walenie jest od tego ? i co tam mogło się stać ?
Ostatnio zmieniony 16 mar 18, 16:23 przez jawirax, łącznie zmieniany 1 raz.
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#2

Post autor: D3jw »

a mocowanie dyfra?
jawirax
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 17, 17:21
BMW: e46 m43 1.9
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra

#3

Post autor: jawirax »

To wszystko zostało sprawdzone , tuleje gumy są cale i sztywne nie ma żadnych luzów , jedynie co udało się ustalić to to walenie w kole podczas ruszania nim przód tył.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

a na mechanizm recznego patrzyles?
a sruby kola dokrecone?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
jawirax
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 17, 17:21
BMW: e46 m43 1.9
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra

#5

Post autor: jawirax »

Koła są dokręcone hehe, chodzi ci o środek w tarczo-bębnie regulator szczęki tp ?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

tak
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
jawirax
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 17, 17:21
BMW: e46 m43 1.9
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra

#7

Post autor: jawirax »

Po tym jak zasugerowałeś to zadzwoniłem do mechanika i mu to powiedziałem, przed chwilą dzwonił, rozebrał i szczęki były już wyjechane i zapieczony regulator jutro mam kupić nowe i wymieni, i moje pytanie co to ma do głuchego pukania ? bo to pukanie jest kiedy się rusza z miejsca lub cofa lub na biegach podczas przerzucania biegów i autem buja , pukanie nie występuje podczas hamowania anie na dziurach ?
Awatar użytkownika
morsik28
Bywalec forum
Posty: 152
Rejestracja: 26 lut 13, 16:56
BMW: 320d E46 Touring + chip na 155KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bieruń

#8

Post autor: morsik28 »

Ja też miałem takie stuki i tuleje były ok a okazało się że prawa półoś ma luzy na przegubach. Po wymianie w czwartek cisza w końcu w aucie
jawirax
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 17, 17:21
BMW: e46 m43 1.9
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra

#9

Post autor: jawirax »

Hamulce z tyłu zrobione i wymienione na nowe , chodzą elegancko , lecz stuki głuche dalej są, mechanik stwierdził że ewidentnie jest trochę luzu w przekładni mostu i że można z tym jeździć bez problemu byle nie szaleć , oczywiście ja tak jeździł nie będę , kupię u nas most używany w dobrym stanie ,dokładnie go sprawdzę z gwarancją rozruchową i moje pytanie brzmi czy wymiana mostu w BMW E46 jest do zrobienia na kanale w garażu samemu ? czy nie trzeba będzie wywalać tłumika ? może ktoś dysponuje jakąś foto paradą ? lub filmikiem ? będę z góry wdzięczny.
jawirax
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 17, 17:21
BMW: e46 m43 1.9
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra

#10

Post autor: jawirax »

morsik28 pisze:Ja też miałem takie stuki i tuleje były ok a okazało się że prawa półoś ma luzy na przegubach. Po wymianie w czwartek cisza w końcu w aucie
Na półosiach nie ma luzu .
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”