e46 1.9 118km ubywa płynu co jakiś czas

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#31

Post autor: WKRENTEK77 »

radek_08 pisze:Wąż starcza bez problemu bo zaledwie 2 cm go skracasz o ta szybkozłączkę. Dostęp od góry po zdemontowaniu podstawy filtra kabinowego przykręconego na 5 śrub torx. Króciec przykręcony jest na 2 śrubki fi 6 na kluczyk 10.
Ok dzięki jak pogoda w sobotę pozwoli to podziałam :)
master8998
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 29 lip 14, 12:13
BMW: 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Lodz
VIN: ay32164

#32

Post autor: master8998 »

Panowie, żeby nie powielać tematu to tutaj podpytam. Przy wymianie tego króćca z tylu silnika...konieczne jest spuszczanie płynu? Wolałbym, żeby obeszło się od tego bo jest on całkiem świeży. Jeśli nie jest to koniecznością to jaki ubytek tego płynu będzie podczas wymiany króćca? Może ciut głupie pytanie, ale znam się tyle co widać a MUSZĘ sam sobie dać radę z tym tematem bo mechanicy spławiają mnie jak słyszą o co chodzi... :| Z góry dzięki za odpowiedź :)
isolato

#33

Post autor: isolato »

musisz spuścić płyn. zlej do czystego naczynia i wlej z powrotem, to nie problem chyba?
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#34

Post autor: WKRENTEK77 »

master8998 pisze:Panowie, żeby nie powielać tematu to tutaj podpytam. Przy wymianie tego króćca z tylu silnika...konieczne jest spuszczanie płynu? Wolałbym, żeby obeszło się od tego bo jest on całkiem świeży. Jeśli nie jest to koniecznością to jaki ubytek tego płynu będzie podczas wymiany króćca? Może ciut głupie pytanie, ale znam się tyle co widać a MUSZĘ sam sobie dać radę z tym tematem bo mechanicy spławiają mnie jak słyszą o co chodzi... :| Z góry dzięki za odpowiedź :)
Nie no nie spuszczasz całego płynu owszem jak wywalisz króciec trochę płynu wyleci ale na pewno nie cały po robocie dolejesz odpowietrzysz i bedzie ok tylko najlepiej robić to na całkowicie zimnym silniku żeby jak najmniej płynu stracic.A ile wyleci ? Tak na oko ok pół lotra może ,napewno musisz się zaopatrzyć przed wymianą w płyn kup 1l będzie ok.
master8998
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 29 lip 14, 12:13
BMW: 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Lodz
VIN: ay32164

#35

Post autor: master8998 »

Zdecydowanie drugie rozwiązanie mi pasuje bardziej ;) dzięki panowie :)
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#36

Post autor: Miłosz »

Ten króciec za silnikiem kup w bmw aso , żadne zamienniki , ile ja żem się z zamiennikiem naszarpał żeby go spasować, musiałem go z każdej strony opiłować bo nie chciał odpowiednio przylegać.
Mój --- > lexus is 220d
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#37

Post autor: WKRENTEK77 »

Miłosz pisze:Ten króciec za silnikiem kup w bmw aso , żadne zamienniki , ile ja żem się z zamiennikiem naszarpał żeby go spasować, musiałem go z każdej strony opiłować bo nie chciał odpowiednio przylegać.
Ja ja naturliś :lol: tylko orginał :)
master8998
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 29 lip 14, 12:13
BMW: 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Lodz
VIN: ay32164

#38

Post autor: master8998 »

Powiem szczerze, że dopiero przeczytałem posta o oryginalnym króćcu. Kupiłem Febi, wymieniłem pasował jak powinien. Jedyne zmartwienie które mnie trapiło to takie, że nie używałem sylikonu do montażu... Póki co jest wszystko ok. Największy problem był z odpowietrzeniem, ale godzina walki i jest cacy... Dziękuję za podpowiedzi :) Pozdrawiam :)
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#39

Post autor: WKRENTEK77 »

master8998 pisze:Powiem szczerze, że dopiero przeczytałem posta o oryginalnym króćcu. Kupiłem Febi, wymieniłem pasował jak powinien. Jedyne zmartwienie które mnie trapiło to takie, że nie używałem sylikonu do montażu... Póki co jest wszystko ok. Największy problem był z odpowietrzeniem, ale godzina walki i jest cacy... Dziękuję za podpowiedzi :) Pozdrawiam :)
Silikon w zasadzie nie jest potrzebny bo masz tam kawałek grubego oringa i jeżeli króciec wszedł z oporem to powinno być ok ale jezeli wszedł bez większego oporu to może być problem ze szczelnością a wtedy to nawet silikon nic nie da bo ciśnienie w układzie jest za duże.
master8998
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 29 lip 14, 12:13
BMW: 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Lodz
VIN: ay32164

#40

Post autor: master8998 »

Opór był spory bo króciec dociągałem śrubami stopniowo. Także powinno być ok:)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”