e46 1.9 118km ubywa płynu co jakiś czas

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
lukasz9501
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 17 wrz 14, 23:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#1

Post autor: lukasz9501 »

Witam ,temat często wertowany , lecz nie ten sam . Zakupiłem 2 miesiące temu e46 1.9 benzynka ,według licznika 119 tyś według stanu realny ,postanowiłem włożyć instalacje LPG staga qboxa ,hanna wtryski itd ,oczywiście wyższa półka . Przed założeniem LPG nic płynu nie ubywało . Po zrobieniu tysiąca km zauważyłem kontrolke od płynu ,sprawdziłem stan dolałem , po 500km znowu wyskoczyło ,więc sprawdziłem z oka czy gdzieś wycieku nie ma .Okazało się że wąż od parownika jest lekko nie dokręcony i się sączy płyn ,pojechalem do servisu staga (gdzie zakładałem LPG ) faktycznie dokręcił i miałem rację . Pojeździłem trochę i znowu wyskoczył mi błąd ten sam ,sprawdziłem i dolałem ,aż pewnego dnia nadszedł czas na wymiane gum na wahaczu tył . Auto poleciało na warsztat na podnośnik i okazało się ,że płyn ucieka z króćca wody z tyłu głowicy , brak dostępu itd . Aby go wymienićtrzeba skrzynie spóśćićitd . Pytanie brzmi jaki króciec ? w sklepie mówią mi że są tam dwa Oo i są różne modele , druga sprawa czy mogło to spowodować przez wcześniejszą sytuacje że w ukł nabrało się ciśnienie i wydoiło króciec (uszczelke od niego ) ? Pozdrawiam
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#2

Post autor: mariryb »

Kruciec wymienia sie bez kanału, wyjąć trzeba korytko filtra kabinowego. One pękają ze starości. Sam wymieniałem 2tygodnie temu. Jest jeden z tylu silnika oraz jeszcze jeden z boku silnika pod kolektorem ssącym.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#3

Post autor: hackunek »

http://allegro.pl/nowa-oryg-koncowka-krociec-trojnik-bmw-3-e46-z3-i4544241503.html
to ten z tyłu przykręcony do głowicy
wymiana 30 minut

polecam ori bmw
lukasz9501
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 17 wrz 14, 23:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#4

Post autor: lukasz9501 »

Dzięki za zainteresowanie panowie tematem , to trochę mnie ucieszyliście z tą wymianą . Powiedźcie jeśli możecie ,jak dostać się tam dokładnie i jak ściągnąć korytko od filtra kabinowego , nigdy tego nie robiłem .Taki mini poradnik ,był bym wdzięczny . Pozdrawiam
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#5

Post autor: hackunek »

odpinasz pokrywkę filtra kabinowego (3 plastikowe śrubki),
wyjmujesz filtr,
odkręcasz 4 śruby (gwiazdki),
+ odpięcie jakiś kabli od cewki :)

to wszystko, a co do kolanka to:

wyjmujesz zawleczkę, odkręcasz opaskę, odkręcasz 2 śruby - klucz "10" i wyjmujesz kolanko

przed założeniem oczyść dobrze otwór...
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#6

Post autor: mariryb »

Na podstawie swojego doświadczenia dodam, że kruciec może sie rozleciec na części, może coś zostać w weżach, może zostać kawałek w silniku. U mnie wyciągnąłem go w wielu częściach.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#7

Post autor: hackunek »

fakt, często są jak czekolada
lukasz9501
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 17 wrz 14, 23:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#8

Post autor: lukasz9501 »

Rozumiem , tak czy inaczej już wiem jak się za to zabrać , jeszcze jedno bo akurat w e46 nie spuszczałem płynu ,powiedźcie mi gdzie znajdę korek spustowy oraz jak sięodpowietrza ukł. chłodzenia (czy tak samo jak w vagach ?) WIem ,że mam zalać do pełna płyn ,zagrzać auto (aż termostat puści ) i tym korkiem (obok zbiorniczka ) spuścić nadmiar powietrza i to jest prawidłowe odpowietrzanie ? Pytam ,ponieważ sporo naczytałem się o tym ,a różnie piszą .
paleta
Bywalec forum
Posty: 399
Rejestracja: 31 mar 12, 22:41
BMW: 316
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#9

Post autor: paleta »

Korek spustowy jest w denku zbiorniczka wyrownawczego - taki niebieski, od spodu auta na pewno zobaczysz. Podstawa odpowietrzenia jest ustawienie maksymalnej temperatury we wnetrzu - na przekreconym zaplonie ustawiasz 32st - wtedy otwieraja sie elektrozawory i mozesz lac plyn do momentu przelewu przed odpowietrzniki (wczesniej oczywiscie je wykrec). Jak juz sie bedzie przelewal plyn bez pechcerzy powietrznych zakrecasz odpowietrzniki i korek zbiorniczka. Odpalasz auto zeby sie nagrzalo i gotowe. Na koniec jak ostygnie sprawdz stan plynu, ewentualnie dolej jak bagnet nie wyskoczy ;)
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#10

Post autor: mariryb »

W tym silniku jest jeden odpowietrznik, ten koło zbiorniczka wyrównawczego. Kilka razy trzeba też przegazowac.

Jest na forum obfity temat o odpowietrzaniu m43.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”