e46 1.8 N42 - nagle nie odpala, kody błędów
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 sie 19, 20:05
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Olsztyn
Hej,
Dzisiaj po powrocie z pracy pod blokiem moje BMW nagle padło. Przejechałem wolno przez "hopkę" i nagle odcięło wszystko, auto zgasło i już nie odpaliło. Zaczęły się świecić kontrolki jak poniżej (to zdjęcie akurat po odłączeniu aku w celu restartu komputera):
(przy czym check engine i EML świecą mi się od zawsze po przekręceniu kluczyka przed odpaleniem, po odpaleniu od razu znikają).
Auto nie odpala. Nic a nic. Można kręcić i kręcić i kręcić, ale nic nie łapie, nawet na chwilę. Paliwo jest, olej świeżo wymieniony, akumulator ma moc.
Podjechał kumpel z komputerem i odczytał te błędy:
Jak czytałem, to dużo by wskazywało na uwalony czujnik położenia wału korbowego, bo w końcu auto nie odpala, czy zepsutym czujniku wałka rozrządu niby powinien odpalać, chociażby z trudem. Awarię samego rozrządu raczej wykluczam, bo jest kompletny nowy rozrząd (ma dwa/trzy miesiące). Poza tym możliwe, żeby wysypało się na raz wszystko to, co powyżej? W ogóle jest możliwe, żeby czujnik padł tak "na zawołanie", bez żadnych oznak? Czy świecący się przed odpaleniem silnika check engine i EML mogą mieć z tym jakiś związek (biorąc pod uwagę, że po odpaleniu od razu gasły)?
Czy problem z czujnikiem położenia wału korbowego (w sensie jego awaria) mógłby wysypać automatycznie resztę błędów? Coś gdzieś przeczytałem, że te czujniki są od siebie zależne. Wiem, że najlepiej walić prosto do serwisu, ale w tym roku zostawiłem w serwisie tyle hajsu, że wolałbym albo samemu zrobić (mam dostęp do kanału i narzędzi), albo pojechać z konkretnym problemem, a nie na zasadzie "masz, znajdź i rób".
Wcześniej auto jeździło bez problemu na każdym biegu w pełnym zakresie obrotów, rozpędzając się bez problemu do vmax, nie wskazując najmniejszego problemu z działaniem.
Dzisiaj po powrocie z pracy pod blokiem moje BMW nagle padło. Przejechałem wolno przez "hopkę" i nagle odcięło wszystko, auto zgasło i już nie odpaliło. Zaczęły się świecić kontrolki jak poniżej (to zdjęcie akurat po odłączeniu aku w celu restartu komputera):
(przy czym check engine i EML świecą mi się od zawsze po przekręceniu kluczyka przed odpaleniem, po odpaleniu od razu znikają).
Auto nie odpala. Nic a nic. Można kręcić i kręcić i kręcić, ale nic nie łapie, nawet na chwilę. Paliwo jest, olej świeżo wymieniony, akumulator ma moc.
Podjechał kumpel z komputerem i odczytał te błędy:
Jak czytałem, to dużo by wskazywało na uwalony czujnik położenia wału korbowego, bo w końcu auto nie odpala, czy zepsutym czujniku wałka rozrządu niby powinien odpalać, chociażby z trudem. Awarię samego rozrządu raczej wykluczam, bo jest kompletny nowy rozrząd (ma dwa/trzy miesiące). Poza tym możliwe, żeby wysypało się na raz wszystko to, co powyżej? W ogóle jest możliwe, żeby czujnik padł tak "na zawołanie", bez żadnych oznak? Czy świecący się przed odpaleniem silnika check engine i EML mogą mieć z tym jakiś związek (biorąc pod uwagę, że po odpaleniu od razu gasły)?
Czy problem z czujnikiem położenia wału korbowego (w sensie jego awaria) mógłby wysypać automatycznie resztę błędów? Coś gdzieś przeczytałem, że te czujniki są od siebie zależne. Wiem, że najlepiej walić prosto do serwisu, ale w tym roku zostawiłem w serwisie tyle hajsu, że wolałbym albo samemu zrobić (mam dostęp do kanału i narzędzi), albo pojechać z konkretnym problemem, a nie na zasadzie "masz, znajdź i rób".
Wcześniej auto jeździło bez problemu na każdym biegu w pełnym zakresie obrotów, rozpędzając się bez problemu do vmax, nie wskazując najmniejszego problemu z działaniem.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Błędy czujników pojawiają się gdy kręci się długo, a zapewne tak robiłeś. Włącz test 7.2 w ukrytym menu, jeżeli nie będzie "ruchu" prędkości obrotowej silnika to będzie potwierdzenie, że leży czujnik położenia wału. Jeżeli wierzyć opisom błędów z tego programu to też jest problem z przepustnicą.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
Podobno jak auto ostygnie to na uwalonym czujniku wału powinien odpalić. Możesz powyciagac czujniki wałków i sprawdzić czy są czyste, zamień je też miejscami. Wyciągnij przy okazji oba elektro zawory od vanos ów i je wyczyść benzyna. Możesz odlaczyc wtyczkę Valvetronic przy wlewie oleju co go wyłączy i może wtedy odpali? Przeplywke też możesz odpiac w celach testu. Jak nic z tego nie pomoże to sprawdzanie rorzadu.
-
- Bywalec forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 2 kwie 19, 18:03
- BMW: 316i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdynia
Na dzień dobry pozamieniaj wszystko jak napisał adi3d, jak to nie pomoże to witam w gronie nieodpalających n42. Ja zanim zażegnałem u siebie problem to też poszedł worek pieniędzy i nerwów. U mnie problemem był rozrząd (ale po drodze wymieniłem też odmę, filtr paliwa i podmieniłem używaną pompę)
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
rorzad Ci się przestawil? Jeszcze stary napinacz miałeś czy pękł ślizg?dudi273 pisze: ↑20 sie 19, 12:34 Na dzień dobry pozamieniaj wszystko jak napisał adi3d, jak to nie pomoże to witam w gronie nieodpalających n42. Ja zanim zażegnałem u siebie problem to też poszedł worek pieniędzy i nerwów. U mnie problemem był rozrząd (ale po drodze wymieniłem też odmę, filtr paliwa i podmieniłem używaną pompę)
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
A nie wiesz jak bardzo był rozciągnięty? Ja wymieniałem u siebie to stary względem nowego był dłuższy jakieś 4mm ale silnik pracował normalnie
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 sie 19, 20:05
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Olsztyn
Na przyszłość jakby ktoś szukał - uszkodzony czujnik położenia wału korbowego, po wymianie wszystko działa. U mnie też przy okazji do wymiany wiązka przepustnicy i czyszczenie przepustnicy jak dobrze zapamiętałem. 560 zł części + robocizna.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 9259 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: spinecki
-
- 1 Odpowiedzi
- 1000 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 10 Odpowiedzi
- 7026 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: egon81
-
- 8 Odpowiedzi
- 1285 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 7 Odpowiedzi
- 3742 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: richie46
-
- 12 Odpowiedzi
- 3649 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 14 Odpowiedzi
- 8664 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 15 Odpowiedzi
- 2246 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: orz1
-
- 23 Odpowiedzi
- 8471 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 0 Odpowiedzi
- 913 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Geras