e46 1.8 N42 - nagle nie odpala, kody błędów

aqualite
Posty: 2
Rejestracja: 19 sie 19, 20:05
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

#1

Post autor: aqualite »

Hej,
Dzisiaj po powrocie z pracy pod blokiem moje BMW nagle padło. Przejechałem wolno przez "hopkę" i nagle odcięło wszystko, auto zgasło i już nie odpaliło. Zaczęły się świecić kontrolki jak poniżej (to zdjęcie akurat po odłączeniu aku w celu restartu komputera):
Obrazek
(przy czym check engine i EML świecą mi się od zawsze po przekręceniu kluczyka przed odpaleniem, po odpaleniu od razu znikają).

Auto nie odpala. Nic a nic. Można kręcić i kręcić i kręcić, ale nic nie łapie, nawet na chwilę. Paliwo jest, olej świeżo wymieniony, akumulator ma moc.
Podjechał kumpel z komputerem i odczytał te błędy:
Obrazek
Obrazek

Jak czytałem, to dużo by wskazywało na uwalony czujnik położenia wału korbowego, bo w końcu auto nie odpala, czy zepsutym czujniku wałka rozrządu niby powinien odpalać, chociażby z trudem. Awarię samego rozrządu raczej wykluczam, bo jest kompletny nowy rozrząd (ma dwa/trzy miesiące). Poza tym możliwe, żeby wysypało się na raz wszystko to, co powyżej? W ogóle jest możliwe, żeby czujnik padł tak "na zawołanie", bez żadnych oznak? Czy świecący się przed odpaleniem silnika check engine i EML mogą mieć z tym jakiś związek (biorąc pod uwagę, że po odpaleniu od razu gasły)?

Czy problem z czujnikiem położenia wału korbowego (w sensie jego awaria) mógłby wysypać automatycznie resztę błędów? Coś gdzieś przeczytałem, że te czujniki są od siebie zależne. Wiem, że najlepiej walić prosto do serwisu, ale w tym roku zostawiłem w serwisie tyle hajsu, że wolałbym albo samemu zrobić (mam dostęp do kanału i narzędzi), albo pojechać z konkretnym problemem, a nie na zasadzie "masz, znajdź i rób".

Wcześniej auto jeździło bez problemu na każdym biegu w pełnym zakresie obrotów, rozpędzając się bez problemu do vmax, nie wskazując najmniejszego problemu z działaniem.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Błędy czujników pojawiają się gdy kręci się długo, a zapewne tak robiłeś. Włącz test 7.2 w ukrytym menu, jeżeli nie będzie "ruchu" prędkości obrotowej silnika to będzie potwierdzenie, że leży czujnik położenia wału. Jeżeli wierzyć opisom błędów z tego programu to też jest problem z przepustnicą.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#3

Post autor: adi3d »

Podobno jak auto ostygnie to na uwalonym czujniku wału powinien odpalić. Możesz powyciagac czujniki wałków i sprawdzić czy są czyste, zamień je też miejscami. Wyciągnij przy okazji oba elektro zawory od vanos ów i je wyczyść benzyna. Możesz odlaczyc wtyczkę Valvetronic przy wlewie oleju co go wyłączy i może wtedy odpali? Przeplywke też możesz odpiac w celach testu. Jak nic z tego nie pomoże to sprawdzanie rorzadu.
dudi273
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 2 kwie 19, 18:03
BMW: 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdynia

#4

Post autor: dudi273 »

Na dzień dobry pozamieniaj wszystko jak napisał adi3d, jak to nie pomoże to witam w gronie nieodpalających n42. Ja zanim zażegnałem u siebie problem to też poszedł worek pieniędzy i nerwów. U mnie problemem był rozrząd (ale po drodze wymieniłem też odmę, filtr paliwa i podmieniłem używaną pompę)
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#5

Post autor: adi3d »

dudi273 pisze: 20 sie 19, 12:34 Na dzień dobry pozamieniaj wszystko jak napisał adi3d, jak to nie pomoże to witam w gronie nieodpalających n42. Ja zanim zażegnałem u siebie problem to też poszedł worek pieniędzy i nerwów. U mnie problemem był rozrząd (ale po drodze wymieniłem też odmę, filtr paliwa i podmieniłem używaną pompę)
rorzad Ci się przestawil? Jeszcze stary napinacz miałeś czy pękł ślizg?
dudi273
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 2 kwie 19, 18:03
BMW: 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdynia

#6

Post autor: dudi273 »

Łańcuch rozciągnięty.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#7

Post autor: adi3d »

A nie wiesz jak bardzo był rozciągnięty? Ja wymieniałem u siebie to stary względem nowego był dłuższy jakieś 4mm ale silnik pracował normalnie
aqualite
Posty: 2
Rejestracja: 19 sie 19, 20:05
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

#8

Post autor: aqualite »

Na przyszłość jakby ktoś szukał - uszkodzony czujnik położenia wału korbowego, po wymianie wszystko działa. U mnie też przy okazji do wymiany wiązka przepustnicy i czyszczenie przepustnicy jak dobrze zapamiętałem. 560 zł części + robocizna.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”