e46 1.8 (n42)2002r bierze olej i dymi na biało

Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#31

Post autor: piotrek1474 »

Obrazek
Grenzly
Posty: 1
Rejestracja: 12 maja 15, 14:18
BMW: e46 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#32

Post autor: Grenzly »

Miałem identyczny problem w moim 316i (silnik identyczny i identyczny rok produkcji). Samochód kupiłem w Niemczech. Wszystko na początku było niby ok. Po przejechaniu ok. 500 km zaczął dymić na biało po postoju na wolnych obrotach. W analizie gazów wydechowych wyszło, że norma wydychanych węglowodorów jest trzykrotnie przekroczona. Samochód po prostu palił olej w tempie 1l na 500 km. Z racji bardzo dobrego stanu samochodu (oprócz silnika) zdecydowałem się remontować silnik. Mechanik po rozebraniu silnika na czynniki pierwsze orzekł, że był on przegrzany, wytarte panewki i pierścienie na tłokach. Powymieniał co trzeba (plus parę innych bajerów - rzecz normalna przy wyciąganiu silnika na zewnątrz) i było po problemie. Szkoda tylko, że koszt naprawy był raczej WYSOKI
Jacek1404
Posty: 1
Rejestracja: 31 sie 15, 15:18
BMW: e46 316i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:

#33

Post autor: Jacek1404 »

Witam Grenzly. Możesz powiedzieć jaki koszt remontu silnika i jak teraz auto się zachowuje?
I co tam porobiłeś w silniku?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
silver316
Posty: 7
Rejestracja: 16 maja 16, 0:11
BMW: e46 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Wielka Brytania
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Bournemouth

#34

Post autor: silver316 »

Panowie, mam ten sam problem. Olej znika jakby w misce była dziura :P Jutro mechanik ma wymienić odmę. Wszystko wskazuje że to odma. Po odkręceniu korka na włączonym silniku obroty spadają i nic nie kopci z pod korka. To ponoć oznaka szczelnego silnika. Mam się nie martwić, że to uszczelniacze albo coś gorszego? Ten silnik doprowadzi mnie do szału. Mieszkam w UK i tutaj remont silnika to majątek. Na szczęście mój przyjaciel jest mechanikiem, ale i tak modle się, żeby to była "tylko" odma.
Obrazek
22.08.14 24.04.16 :pb98: :pb98:
BxBatman
Bywalec forum
Posty: 522
Rejestracja: 27 kwie 15, 22:11
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#35

Post autor: BxBatman »

Uszczelka miski olejowej , pokrywy zaworów , pompy vacuum , podstawy filtra oleju i na koncu usczelniacze do sprawdzenia...
Awatar użytkownika
silver316
Posty: 7
Rejestracja: 16 maja 16, 0:11
BMW: e46 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Wielka Brytania
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Bournemouth

#36

Post autor: silver316 »

zobaczymy jutro. Zmienimy tę odmę, zaleje olej i będe widział czy kopci i nie bierze. Mam nadzieję, że to nic poważnego bo się załamie. Kupiłem ją dość tanio, jak się okazało później nie bez powodu, ale nie uśmiecha mi się pakować zbyt dużo kasy w remont. Jutro napiszę co i jak.
Obrazek
22.08.14 24.04.16 :pb98: :pb98:
waldek1978
Przyjaciel forum
Posty: 1499
Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
BMW: E90
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#37

Post autor: waldek1978 »

Wymień uszczelniacze trzonków zaworów i problem z braniem oleju zniknie. :)
Awatar użytkownika
silver316
Posty: 7
Rejestracja: 16 maja 16, 0:11
BMW: e46 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Wielka Brytania
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Bournemouth

#38

Post autor: silver316 »

Wymienie najpierw odme jak to nie pomoże, to biorę się za uszczelniacze. Dzisiaj będzie pewnie diagnoza.
Obrazek
22.08.14 24.04.16 :pb98: :pb98:
Awatar użytkownika
silver316
Posty: 7
Rejestracja: 16 maja 16, 0:11
BMW: e46 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Wielka Brytania
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Bournemouth

#39

Post autor: silver316 »

Odma wymieniona. Poprzednia nie wyglądała najgorzej. Chyba też nie dawno wymieniana. Kopci nadal, ale to pewnie przez to że układ jest zawalony olejem. Ale najbardziej martwią mnie delikatnie falujące obroty. Przed wymianą idealnie trzymała obroty(600). Zastanawiałem się, czy nie za mało. Teraz falują i nie mam pojęcia czym to może być spowodowane. No nic musze pojeździć i popatrzeć czy nadal wciąga olej.
Obrazek
22.08.14 24.04.16 :pb98: :pb98:
Awatar użytkownika
silver316
Posty: 7
Rejestracja: 16 maja 16, 0:11
BMW: e46 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Wielka Brytania
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Bournemouth

#40

Post autor: silver316 »

Panowie ile macie obortów na biegu jałowym? bo wydaje mi się, że ja mam trochę za mało (600) i dlatego samochód się delikatnie przydusza. Poza tym po wymianie tej odmy nadal kopci ;( żałuje, że nie wymieniliśmy przewodów od razu. ;(
Obrazek
22.08.14 24.04.16 :pb98: :pb98:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”