E36 coupe, wzmocnienie mocowania dyfra, wymiana tulei

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
MrTuner1986
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 30 paź 09, 13:21
BMW: BMW E46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Kurów

#1

Post autor: MrTuner1986 »

Witam,

Pacjent to BMW E36 1.8is z 1993r. autko żony.
Obrazek

Problem nr. 1 to zużyte główne tuleje mocowania dyfra do nadwozia, objawy jakie głównie występowały to uderzanie sań o nadwozie przy ruszaniu oraz pływanie auta, już nawet nie mówię że na koleinach, a po prostu na prostej drodze nawet większy podmuch wiatru potrafił wyprowadzić auto z toru jazdy.
Problem nr. 2 to skorodowane przewody hamulcowe sztywne, oraz sparciałe przewody elastyczne.
Problem nr. 3 (nieplanowany) wzmocnienie punktów mocowania zawieszenia do karoserii.
Problem nr. 4 (nieplanowany wyszło podczas oczyszczania ognisk korozji) dziura w podłodze i w podłużnicach.

Podczas rozbiórki zawiasu o dziwo wszystkie śrubki poddały się bez problemu.
Przedstawiam kilka zdjęć z naprawy:

Jak widać tuleje w kiepskim stanie 2szt. (tylne) całkowicie zerwane.
Obrazek

Z drugiej strony "nie pozornie" wyglądają nie najgorzej.
Obrazek

Obrazek

Tuleja podprogowa w rozsypce, założone nowe Meyle HD
Obrazek

Tuleje wahaczy poprzecznych wizualnie w kiepskim stanie, natomiast dość mechanicznie bardzo sztywne, ale i tak zostały wymienione na nowe.
Obrazek

Tuleje wahliwe luz góra - dół rzędu 1-2mm.
Obrazek

Lewa podłużnica po odczyszczeniu i wycięciu do zdrowej blachy wymagała uzupełnienia. Wszystko ładnie docięte i wyprofilowane wyszło nieźle :D
Obrazek

Prawa podłużnica również wymagała ingerencji.
Obrazek

Po odczyszczeniu głównych gniazd mocowań zawieszenia, mała niespodzianka dwa mocowania lekko spękane. Zostały oczywiście pospawane.
Obrazek

Doświadczenie mam z E46, więc udało się dopracować eleganckie wstawki z blachy 3mm, trochę roboty z tym było :wink:
Obrazek

Tuż po wspawaniu.
Obrazek

Poza tym kilka większych ognisk korozji, których trzeba się pozbyć.

cdn.
MrTuner1986
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 30 paź 09, 13:21
BMW: BMW E46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Kurów

#2

Post autor: MrTuner1986 »

Witam,

Przedstawiam zdjęcia z dalszych prac:

Czyszczenie wnęk mocowań wahacza podłużnego.
Lewa strona - na pierwszym zdjęciu sporo korozji w zasadzie to była jedna wielka zgorzelina, ale udało się ładnie doczyścić.
Obrazek

Prawa strona - tu trochę gorzej jak widać we wnęce zagnieździła się korozja, dostęp ciężki aby to wyciąć, więc poza konserwacją nic z tym nie zrobiłem.
Obrazek

Podłużnice zapodkładowane i zakonserwowane.
Obrazek

Główne mocowanie również, spawy jak i łączenia blach zabezpieczyłem masą uszczelniającą APP SEAL10.
Obrazek

Lewa podłoga (za kierowcą) - wydawała się niewielka dziura lecz pod wyczyszczeniu trzeba było wyciąć spory kawałek blachy.
Obrazek

Niespodzianką okazała się druga strona (za fotelem pasażera), jak widać na pierwszym zdjęciu ten element podłogi był zdeformowany, prawdopodobnie ktoś uderzył podwoziem o jakiś kamień lub przytarł o krawężnik.
Obrazek

Odświeżone zostały wahacze górne, zaciski hamulcowe, stabilizator oraz mocowania zbiornika paliwa (brak zdjęć).
Zbiornik paliwa z ciekawości "otworzyłem" odkręcając pompę paliwa i układ przelewowy i co dziwne w środku czysty, a spodziewałem się po 22 latach jakiegoś osadu czy szlamu :shock:
Obrazek

Co do samej konserwacji to wszystko co się udało wyczyściłem do żywej blachy następnie:
podkład reaktywny, podkład akrylowy, na spawy masa uszczelniająca i konserwacja na bazie wosku/bituminu.

Tam gdzie nie udało mi się odczyścić całej korozji, a było kilka miejsc zapodałem preparat antykorozyjny APP R-Stop, dalej podkłady, konserwacja itp.

cdn.
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: zibi_j1 »

propsy za taką robotę i czekam na więcej :)
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
MrTuner1986
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 30 paź 09, 13:21
BMW: BMW E46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Kurów

#4

Post autor: MrTuner1986 »

Witam,

Przedstawiam kolejne fotki:

Sprawdzony patent z E46, tulejki dystansowe do zainstalowania w tulei.
Obrazek

Po odczyszczeniu śrub trzymających wahacze podłużne okazało się że 3 szt z 6 znacznie przyrdzewiały, oczywiście w sklepie takich nie mieli, więc coś tam dobrałem i po lekkich przeróbkach pasują idealnie.
Obrazek

Przewody hamulcowe sztywne i elastyczne wymienione, było trochę gimnastyki z odkręceniem od pompy ABS ale jakoś się udało.
Obrazek

Wymienione tulejki i łączniki na nowe (tulejki z zawieszenia M Technik 18mm)
Obrazek

Obje sprężyny pęknięte o jednej wiedziałem, a druga musiała nie tak dawno polecieć.
Nowe sprężyny + gumy.
Obrazek

cdn.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”