E 46 N42B20 cykanie przepustnicy po włączeniu zapłonu
-
- Bywalec forum
- Posty: 684
- Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
- BMW: E46 Touring N42B20A
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Witam Panów, nie znalazłem podobnego tematu więc piszę tutaj. Otóż w moim N42B20 po włączeniu zapłonu bez uruchamiania silnika słychać pracę przepustnicy tak jakby chciała się zaadoptować czy coś... takie brzęczenie dochodzące z przepustnicy.
Z silnikiem nic się nie dzieje, chodzi dobrze w INPA nie ma błędów, nurtuje mnie tylko to brzęczenie. Po uruchomieniu silnika tego nie ma, jest cisza. To jest normalne w N42B20 czy mam szukać nowej przepustnicy?
Z silnikiem nic się nie dzieje, chodzi dobrze w INPA nie ma błędów, nurtuje mnie tylko to brzęczenie. Po uruchomieniu silnika tego nie ma, jest cisza. To jest normalne w N42B20 czy mam szukać nowej przepustnicy?
Moje BMW
E46 318i Touring by rysiektr
E46 318i Touring by rysiektr
-
- Bywalec forum
- Posty: 546
- Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
- BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: WroclawIOpole
Polecam nową przepustnicę, bo w valvetronicu takowej wogóle nie ma
Obstawiałbym właśnie elementy sterujące valvetronica, jeśli wygląda to na ,,przepustnicę''.
Obstawiałbym właśnie elementy sterujące valvetronica, jeśli wygląda to na ,,przepustnicę''.
-
- Bywalec forum
- Posty: 684
- Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
- BMW: E46 Touring N42B20A
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Chyba się kolega trochę zagalopował.jaszczomppoziomka pisze:Polecam nową przepustnicę, bo w valvetronicu takowej wogóle nie ma ''.
Wiem, że układ valvetronic odpowiada za odpowiednie uchylenie zaworów co ma zastępować pracę tradycyjnej przepustnicy, nie mniej jednak ta tradycyjna nadal w tym silniku jest i działa wówczas gdy valvetronic jest uszkodzony.
Ja mówię o przepustnicy rozumianej jako przepustnica a nie valvetronic, ściślej mówiąc to coś pomiędzy rurą dolotową filtra powietrza i przepływomierza a kolektorem dolotowym, po co mam zaczepiać valvetronic?
Więc ponawiam pytanie, czy tylko u mnie brzęczy przepustnica na włączonym zapłonie czy wszystkie N42B20 tak mają?
Moje BMW
E46 318i Touring by rysiektr
E46 318i Touring by rysiektr
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
Co prawda mam inny silnik ale takie cykanie po zapłonie nie raz słyszałem w innych autach wiec sądze że tak ma być (ale może ktoś się wypowie co ma ten motor) a z drugiej strony skoro nic się nie dzieje,zero błędów,silnik chodzi dobrze to jeździć i tyle
-
- Bywalec forum
- Posty: 684
- Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
- BMW: E46 Touring N42B20A
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Wiesz to jest N42B20 dzisiaj jeździ i cyka przepustnica a jutro może nie odpalić wolę dmuchać na zimne
Moje BMW
E46 318i Touring by rysiektr
E46 318i Touring by rysiektr
-
- Bywalec forum
- Posty: 546
- Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
- BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: WroclawIOpole
Ale z tego co czytałem oni chcieli osiągnąć taką sytuację, aby powietrze szybciej leciało w kolektorze i nie było zwolnione przepustnicą. Więc jeśli jest przepustnica awaryjna to powinna być cała otwarta. Błędów pewnie żadnych nie zwraca co nie?
Ale Twoja wypowiedź mnie trochę zaskoczyła, czyli muszę jeszcze poszukać w tym temacie.
Ale Twoja wypowiedź mnie trochę zaskoczyła, czyli muszę jeszcze poszukać w tym temacie.
-
- Bywalec forum
- Posty: 684
- Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
- BMW: E46 Touring N42B20A
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Dokładnie tak, cały czas jest otwarta, a przynajmniej powinna być. Dopiero w trybie awaryjnym w momencie kiedy nie działa valvetronic ona zaczyna działać jak przepustnica.jaszczomppoziomka pisze:Ale z tego co czytałem oni chcieli osiągnąć taką sytuację, aby powietrze szybciej leciało w kolektorze i nie było zwolnione przepustnicą. Więc jeśli jest przepustnica awaryjna to powinna być cała otwarta.
Nie właśnie nie ma błędów i nawet robiłem szybki test w INPIE i DISie i błędów brak (poza błędem z modułu alarmu, ze względu na fakt, że mam uruchomione potwierdzenie kierunkowskazami przy otwieraniu i zamykaniu).jaszczomppoziomka pisze:Błędów pewnie żadnych nie zwraca co nie?
jaszczomppoziomka pisze:Ale Twoja wypowiedź mnie trochę zaskoczyła, czyli muszę jeszcze poszukać w tym temacie.
No ja też się mocno zdziwiłem, że tutaj jest inaczej niż w tradycyjnym silniku o zapłonie iskrowym.
Jeśli masz taki sam silnik jak ja proszę otwórz maskę włącz zapłon i zobacz czy u Ciebie też jest brzęczenie czy nie.
Moje BMW
E46 318i Touring by rysiektr
E46 318i Touring by rysiektr
-
- Bywalec forum
- Posty: 546
- Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
- BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: WroclawIOpole
sam zapłon czy uruchomić? Nie wiem czy uda ci się to nagrać, to wtedy ja tez mogę spróbowac nagrać dziś po południu
-
- Bywalec forum
- Posty: 51
- Rejestracja: 8 sie 14, 9:21
- BMW: było E46 Compact
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto:
Ale to brzęczenie przepustnicy masz cały czas jak włączysz zapłon ?
Właśnie sprawdzałem u siebie w garażu i według mnie nic tam nie brzęczy, ale z drugiej strony nie wiem jaki konkretnie dźwięk jest u Ciebie, najlepiej jakbyś nagrał filmik to wtedy mógłbym dokładniej porównać.
Właśnie sprawdzałem u siebie w garażu i według mnie nic tam nie brzęczy, ale z drugiej strony nie wiem jaki konkretnie dźwięk jest u Ciebie, najlepiej jakbyś nagrał filmik to wtedy mógłbym dokładniej porównać.
-
- Bywalec forum
- Posty: 684
- Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
- BMW: E46 Touring N42B20A
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Tak cały czas, być może po kilku minutach znika ale nigdy tak długo się w to nie wsłuchiwałem. Na pewno jak włączam zapłon to tak jest, słychać jakby pracę przepustnicy. Chyba, że w tym samochodzie jest DISa i to ona tak brzęczy ale do tego jeszcze nie doszedłem.michszy pisze:Ale to brzęczenie przepustnicy masz cały czas jak włączysz zapłon ?
Chodzi mi o włączenie samego zapłonu bez uruchamiania silnika.
Jak wrócę do domu to nagram film.
Moje BMW
E46 318i Touring by rysiektr
E46 318i Touring by rysiektr
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 13 Odpowiedzi
- 3275 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adamusiek
-
- 9 Odpowiedzi
- 3782 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Spectron
-
- 5 Odpowiedzi
- 3655 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 2 Odpowiedzi
- 1538 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: DropsBMW
-
- 27 Odpowiedzi
- 8562 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 5 Odpowiedzi
- 2037 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Barol
-
- 0 Odpowiedzi
- 1003 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: blitzkrieg
-
- 1 Odpowiedzi
- 1632 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GolonBMW
-
- 3 Odpowiedzi
- 5569 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 3 Odpowiedzi
- 4172 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kubuss