E 46 N42B20 cykanie przepustnicy po włączeniu zapłonu

rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: rysiektr »

Witam Panów, nie znalazłem podobnego tematu więc piszę tutaj. Otóż w moim N42B20 po włączeniu zapłonu bez uruchamiania silnika słychać pracę przepustnicy tak jakby chciała się zaadoptować czy coś... takie brzęczenie dochodzące z przepustnicy.
Z silnikiem nic się nie dzieje, chodzi dobrze w INPA nie ma błędów, nurtuje mnie tylko to brzęczenie. Po uruchomieniu silnika tego nie ma, jest cisza. To jest normalne w N42B20 czy mam szukać nowej przepustnicy?
jaszczomppoziomka
Bywalec forum
Posty: 546
Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: WroclawIOpole

#2

Post autor: jaszczomppoziomka »

Polecam nową przepustnicę, bo w valvetronicu takowej wogóle nie ma :P
Obstawiałbym właśnie elementy sterujące valvetronica, jeśli wygląda to na ,,przepustnicę''.
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: rysiektr »

jaszczomppoziomka pisze:Polecam nową przepustnicę, bo w valvetronicu takowej wogóle nie ma :P ''.
Chyba się kolega trochę zagalopował.
Wiem, że układ valvetronic odpowiada za odpowiednie uchylenie zaworów co ma zastępować pracę tradycyjnej przepustnicy, nie mniej jednak ta tradycyjna nadal w tym silniku jest i działa wówczas gdy valvetronic jest uszkodzony.
Ja mówię o przepustnicy rozumianej jako przepustnica a nie valvetronic, ściślej mówiąc to coś pomiędzy rurą dolotową filtra powietrza i przepływomierza a kolektorem dolotowym, po co mam zaczepiać valvetronic?
Więc ponawiam pytanie, czy tylko u mnie brzęczy przepustnica na włączonym zapłonie czy wszystkie N42B20 tak mają?
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#4

Post autor: WKRENTEK77 »

Co prawda mam inny silnik ale takie cykanie po zapłonie nie raz słyszałem w innych autach wiec sądze że tak ma być (ale może ktoś się wypowie co ma ten motor) a z drugiej strony skoro nic się nie dzieje,zero błędów,silnik chodzi dobrze to jeździć i tyle :)
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#5

Post autor: rysiektr »

Wiesz to jest N42B20 dzisiaj jeździ i cyka przepustnica a jutro może nie odpalić :-) wolę dmuchać na zimne
jaszczomppoziomka
Bywalec forum
Posty: 546
Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: WroclawIOpole

#6

Post autor: jaszczomppoziomka »

Ale z tego co czytałem oni chcieli osiągnąć taką sytuację, aby powietrze szybciej leciało w kolektorze i nie było zwolnione przepustnicą. Więc jeśli jest przepustnica awaryjna to powinna być cała otwarta. Błędów pewnie żadnych nie zwraca co nie?

Ale Twoja wypowiedź mnie trochę zaskoczyła, czyli muszę jeszcze poszukać w tym temacie.
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: rysiektr »

jaszczomppoziomka pisze:Ale z tego co czytałem oni chcieli osiągnąć taką sytuację, aby powietrze szybciej leciało w kolektorze i nie było zwolnione przepustnicą. Więc jeśli jest przepustnica awaryjna to powinna być cała otwarta.
Dokładnie tak, cały czas jest otwarta, a przynajmniej powinna być. Dopiero w trybie awaryjnym w momencie kiedy nie działa valvetronic ona zaczyna działać jak przepustnica.
jaszczomppoziomka pisze:Błędów pewnie żadnych nie zwraca co nie?
Nie właśnie nie ma błędów i nawet robiłem szybki test w INPIE i DISie i błędów brak (poza błędem z modułu alarmu, ze względu na fakt, że mam uruchomione potwierdzenie kierunkowskazami przy otwieraniu i zamykaniu).
jaszczomppoziomka pisze:Ale Twoja wypowiedź mnie trochę zaskoczyła, czyli muszę jeszcze poszukać w tym temacie.

No ja też się mocno zdziwiłem, że tutaj jest inaczej niż w tradycyjnym silniku o zapłonie iskrowym.

Jeśli masz taki sam silnik jak ja proszę otwórz maskę włącz zapłon i zobacz czy u Ciebie też jest brzęczenie czy nie.
jaszczomppoziomka
Bywalec forum
Posty: 546
Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: WroclawIOpole

#8

Post autor: jaszczomppoziomka »

sam zapłon czy uruchomić? Nie wiem czy uda ci się to nagrać, to wtedy ja tez mogę spróbowac nagrać dziś po południu
michszy
Bywalec forum
Posty: 51
Rejestracja: 8 sie 14, 9:21
BMW: było E46 Compact
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto:

#9

Post autor: michszy »

Ale to brzęczenie przepustnicy masz cały czas jak włączysz zapłon ?

Właśnie sprawdzałem u siebie w garażu i według mnie nic tam nie brzęczy, ale z drugiej strony nie wiem jaki konkretnie dźwięk jest u Ciebie, najlepiej jakbyś nagrał filmik to wtedy mógłbym dokładniej porównać.
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#10

Post autor: rysiektr »

michszy pisze:Ale to brzęczenie przepustnicy masz cały czas jak włączysz zapłon ?
Tak cały czas, być może po kilku minutach znika ale nigdy tak długo się w to nie wsłuchiwałem. Na pewno jak włączam zapłon to tak jest, słychać jakby pracę przepustnicy. Chyba, że w tym samochodzie jest DISa i to ona tak brzęczy ale do tego jeszcze nie doszedłem.

Chodzi mi o włączenie samego zapłonu bez uruchamiania silnika.

Jak wrócę do domu to nagram film.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”