E 46 N 42 dymienie z rury, spalanie oleju

lisia_kita
Posty: 6
Rejestracja: 2 sie 10, 12:20
BMW: E 46 318 i lim. N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Mońki

#1

Post autor: lisia_kita »

Mam nowy problem z moją bunia. Historia jest taka:
Rano odpalam samochód, jest - 8. Odpalił gładko, pochodził chwilę i zaczełem jechać. Po ok 500 m zaczął bardzo mocno dymić z rury wydechowej. ( normalna jazda, bez wchodzenia na duże obroty) Normalnie biały gęsty dym plus smród spalanego oleju. zatrzymałem się, na wolnych obrotach dymi rónież i z rury normalnie kapie olej. Zgasiłem, silnik czysty, nie zarzygany olejem. Wyciagam bagnet miarki oleju i w silniku sucho. Na korku wlewu oleju biały osad. W płynie chłodniczym bez zmian. Po dolaniu oleju do stanu dalej kopci biały dym. Silnik pracuje normalnie, równo.
Co mogło pójść?
Pomocy
OSA BMW

#2

Post autor: OSA BMW »

Na razie nie chce cie straszyc zobaczymy co powiedza inni
krystian0687
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 27 wrz 09, 11:07
BMW: E-46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin

#3

Post autor: krystian0687 »

Czyżby głowica? w każdym razie chyba coś pękło bo wymieszały się olej i woda, no chyba ze jakaś uszczelka choć wątpię skoro stało się tak nagle.
Obym się mylił, daj znać co wyjdzie.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#4

Post autor: romanikxxl »

myslę że turbina puszcza olej na wydech, uszczelka pod głowicą (biały osad na korku)
Romanikxxl
OSA BMW

#5

Post autor: OSA BMW »

Poczytaj tematy o uszkodzeniach turubiny,no nie chce ciebie straszyc ale...
lisia_kita
Posty: 6
Rejestracja: 2 sie 10, 12:20
BMW: E 46 318 i lim. N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Mońki

#6

Post autor: lisia_kita »

Dziekuję wszytskim za rady, najbardziej tym, którzy mówia o turbinie. Naszczęście w moim samochodzie jej nie ma więc nie mogła raczej się zepsuć. :) :D
samochód jest u mechanika- wstępna diagnoza: separator oleju czyli odma. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Dam znać.
MEFISTO
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 31 sie 10, 14:10
BMW: e-46 318I sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Góra Kalwaria

#7

Post autor: MEFISTO »

U mnie też tak kopciła wizyta u mechanika i uszczelka OK.Wina pęknięta głowica poraszka na maxxa ogólny koszt 1.600zł :shock: .Węże od chłodnicy są już ok czyli juz nie twardnieją.Lecz zaczeła poszarpywac na zimnym i ciepłym silniku.Mechanik zalecił przed założeniem dobrej głowicy jakieś sprawdzenie owego zakupu+planowanie wtedy za jej sprawdzenie 500zł.Poszła tylko do planu i niby ok ale nadal zakopci oleisto.A i popychacze deczko klekoczą jeśli do 300km od naprawy nie ucichną wymiana 240 popychacze+robocizna.Nie życze nikomu.Pozdrawiam
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#8

Post autor: romanikxxl »

dałbym głowe sobie obciąć że, jak pisałem posta to turbina jeszcze była :lol:
Romanikxxl
OSA BMW

#9

Post autor: OSA BMW »

:crazy: Tez tak myslalem
lisia_kita
Posty: 6
Rejestracja: 2 sie 10, 12:20
BMW: E 46 318 i lim. N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Mońki

#10

Post autor: lisia_kita »

Hej. U mnie niestety to nie odma. Jutro zdejmowana będzie góra silnika. Może walnieta uszczelka, może głowica... :O:
Orentuje się ktos jaki jest koszt głowicy do N 42?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”