Dźwignia ręcznego nie trzyma hamulca e46

napinaczmichal
Bywalec forum
Posty: 96
Rejestracja: 23 mar 15, 0:29
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#1

Post autor: napinaczmichal »

Witam
Zauważyłem, że dźwignia ręcznego wskakuje na 1,2 ząbek później jest luz i tak dopiero na 6 się zatrzymuje tak jakby między 2 a 6 zabkiem nie było nic i jak puści się ręczny między 2 a 6 xabkiem to on spada do 2. Czy do wymiany będzie tylko dźwignia? Czy to może coś innego? Jeśli tak to ma ktoś jakąś intrukcje?

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#2

Post autor: piotrek1474 »

Ściągnie mieszek ręcznego i masz cała dźwignie na widoku. Zobacz jak wyglądają metalowe żeby czy są wszystkie i całe.
Obrazek
napinaczmichal
Bywalec forum
Posty: 96
Rejestracja: 23 mar 15, 0:29
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#3

Post autor: napinaczmichal »

Tak na szybko zdjalem mieszek i spojrzałem i rzeczywiście zęby są strasznie wydarte. Czy te zęby są rszem z dźwignia hamulca czy trzeba coś więcej rozbierać i da się wymienić same zęby?

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#4

Post autor: piotrek1474 »

Najlepiej kup używana dźwignie i wymień. Samych zębów nie wymienisz bo w ASO dźwignia występuje jako całość.
https://czesci.bmwsklep.pl/diagram.php?btnr=34_0767&mospid=47662&fg=30&hg=34

Używka kosztuje kilka zł.
Obrazek
napinaczmichal
Bywalec forum
Posty: 96
Rejestracja: 23 mar 15, 0:29
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#5

Post autor: napinaczmichal »

Dziękuję w weekend się za to zabiorę ;-) odpiecie linek od ręcznego chyba problemu nie sprawi? A czy po tej cales wymianie od nowa muszę regulować ręczny?

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#6

Post autor: piotrek1474 »

Będziesz go musiał wyregulować na tych nakrętkach przy dźwigni. Prosta sprawa nie powinno być żadnego problemu.
Zawsze możesz zaznaczyć jakimś markerem obecne położenie nakrętek i później ustawić tak samo i tyle.
Obrazek
napinaczmichal
Bywalec forum
Posty: 96
Rejestracja: 23 mar 15, 0:29
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#7

Post autor: napinaczmichal »

Witam już po wymianie dźwigni ręcznego, ale pojawił się kolejny problem. Kontrolka od ręcznego zapala się dopiero jak zaciagne go do końca, a gdzieś czytałem, że powinna się palić od 2 ząbka. Możliwe, że coś źle ten czujnik podłączyłem, więc ma ktoś może zdjęcie jak ten kabelek powinien być i ta blaszka? ;-)

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#8

Post autor: piotrek1474 »

Zobacz czy nie można czujnika przesunąć.
Czujnik zamontowałem swój.
Obrazek
napinaczmichal
Bywalec forum
Posty: 96
Rejestracja: 23 mar 15, 0:29
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#9

Post autor: napinaczmichal »

Tam jest takie wciecie na tą blaszke, więc tam ja włożyłem. Jest przykrecony ten czujnik krzyzakiem ale za cholere nie idzie go odkręcić, ponieważ zaraz za srubka jest blaszka

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”