dziwne zużycie oleju m54mb30

Jan5
Bywalec forum
Posty: 83
Rejestracja: 19 maja 16, 20:05
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#1

Post autor: Jan5 »

Żre mi olej, mechanicy chcą mi zrobić remont silnika (zużyte pierścienie) , ale zanim to zrobię chciałbym zapytać o kilka rzeczy.
Na początek https://zapodaj.net/d0532e2b7c32f.jpg.html
Samochód dymi kilka sekund po odpaleniu w taki sposób https://youtu.be/DjqKwsDYgH0 Biały dym coś ala para, a po przygazowaniu czarny, mocno siwy jak od zbyt bogatej mieszanki.
Kontroluje ilość oleju cały czas. Od ostatniej dolewki (nie zalałem do pełna, jakby co) zniknęło 4mm z bagnetu (1400km) czyli pewnie ze 200mm. Mimo, że stan na bagnecie to ponad 2/3 zapaliła się już kilka razy po wyłączeniu silnika kontrolka poziomu oleju. Mam wrażenie, że dzieje się to tylko kiedy jadę na zimym silniku. Np dzisiaj kontrolka pokazała się kiedy ruszałem z zimnego silnika po przejechaniu 15km, potem już na ciepłym po przejechaniu dwa razy takiego dystansu (i wyłączaniu silnika), już kontrolki nie było. Mam też wrażenie, że oleju ubywa tylko przy dynamicznej jeździe, właśnie na świeżo rozgrzanym silniku. Mam też dużo osadu pod korkiem wlewu, który znika gdzieś dopiero po 20km jazdy..
Odmę wymieniałem ( i jedną rurkę) pół roku temu, ale robiłem to sam więc zawsze biorę poprawkę, że coś może być nie tak. Jaki jest sposób na sprawdzenie, drożności odmy? Może po prostu olej nie spływa bo jest dużo syfu w odmie.
Wymieniam tak w ogóle olej za tydzień i nie wiem co teraz wlać. Dałem ostatnio valvoline maxlife 5w30. Dowiedziałem się, że to nie jest pełny syntetyk chociaż pisze na nim full syn. Słyszałem do kilku mechaników od beemek, żebym spróbował zalać 10w60 ale też słyszałem, że zaczną stukać panewki i dzwonić vanosy na taki gęstym oleju. Polecacie robić płukankę? Słyszałem, że były przypadki obrócenia panewki po płukance (zapchane kanały olejowe). Przed zmianą oleju, postaram sobie zmierzyć kompresje, tylko nie mogę nigdzie znaleźć wartośći dopuszczalnych i fabrycznych.
Myślałem, żeby sprawdzić odmę i kompresje. Potem wlać płukankę, ale powiedzmy połowę dawki. Wlać jakiś najtańszy syntetyk. Po 1000km zrobić znowu płukankę, w normalnej dawce i zalać finalny olej jakieś 5w40 albo 5w50 motula albo valvoline.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Sprawdź najpierw kompresję, wykluczysz lub potwierdzasz zużycie pierścieni. Resztę pewnie dopiszą Co co użytkują m54b30 .
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
ŁukaszG
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 13 paź 16, 13:51
BMW: E46 m54b22 touring HELLROT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: Jv10834

#3

Post autor: ŁukaszG »

A sprawdzałeśi czysciles spływ oleju z odmy przy bagnecie? Może być lub raczej napewno jest zapchany i mimo wymiany separatora dalej układ nie jest drożny, a przez duże ciśnienie w skrzyni korbowej olej z głowicy ma problem wrocic do miski stad zapala się kontrolka poziomu. U mnie było tak zakorkowane nagarem ze ciężko było wyczyscic. A jak wyglada uszczelka pokrywy zaworów? Nie wywala oleju z pod niej? Gdy z odmą jest wszystko OK to po odkręceniu korka wlewu oleju silnik powinien trochę gorzej pracować.
timmy1985
Bywalec forum
Posty: 64
Rejestracja: 2 sty 15, 7:52
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto:

#4

Post autor: timmy1985 »

200 ml to wcale nie tak dużo.jakie dystanse pokonujesz?
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#5

Post autor: Samniewiemkto »

Co do oleju to do B30 polecam Ci liqui moly synthoil high tech 5W40.100% bazy PAO. Kosztuje niewiele więcej niż motul a parametry sa bardzo dobre. Dymienie to stała przypadłość wszystkich M54.o wymianie pierścieni bym nie myślał dopóki zużycie oleju nie przekracza 2-3 litrów na 10 tys. Zaraz wrzucę link do tematu który powinieneś przeczytac.

Edit:

http://e46forum.pl/benzyna-f22/-m54-spalanie-oleju-prawdopodobny-winowajca--t20978.html
lapa
Bywalec forum
Posty: 239
Rejestracja: 29 cze 14, 17:06
BMW: Alpina B3 Coupe
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

#6

Post autor: lapa »

200ml na 1400km to zupelnie normalne , u mnie po wymianie uszczelniaczy bralo okolo 100ml na 1000km , przed wymiana nawet i 500ml na 1000km :D
ale niepokojaca jest ta kontrolka od oleju , u mnie zapalala sie jak brakowalo mi ponad litr oleju
Jan5
Bywalec forum
Posty: 83
Rejestracja: 19 maja 16, 20:05
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#7

Post autor: Jan5 »

ŁukaszG pisze:A sprawdzałeśi czysciles spływ olej........
Wymieniłem przewód ale, że nie przewidziałem jego wymiany i z braku dostępności w lokalnych sklepach, przewód kupiłem niefabryczny i wcisnąłem go na tą końcówkę plastikową od strony odmy. Nie wiem czy może mieć to jakiś wpływ. Raczej sucho spod uszczelki zaworów, a silnik gubi obroty jak odkręcę korek. Odma wymieniana 15tys temu.
Jan5
Bywalec forum
Posty: 83
Rejestracja: 19 maja 16, 20:05
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#8

Post autor: Jan5 »

lapa pisze:200ml na 1400km to zupelnie normalne...
Zrobiłem na oleju 15tys (teraz po wymianie skrócę do 10tys), dolałem w sumie bardzo dużo bo 3l. Jeśli przyjmiemy, że max to połowa górnego wycięcia, a min połowa dolnego to mamy 25mm. Brakuje mi w tym momencie 9-10mm.
Jan5
Bywalec forum
Posty: 83
Rejestracja: 19 maja 16, 20:05
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#9

Post autor: Jan5 »

Samniewiemkto pisze:Co do oleju to do B30.....
Czytałem ten temat. Co sądzicie o płukankach? Jakie realne zagrożenie uszkodzenia silnika?
Jan5
Bywalec forum
Posty: 83
Rejestracja: 19 maja 16, 20:05
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#10

Post autor: Jan5 »

timmy1985 pisze:200 ml to wca.....
Ostatnio same większe prędkości. 80% 150km/h czyli ze 4tys obr. Nie jestem do końca przekonany o tym ale jeśli dałbym za przeproszeniem w p.... na świeżo rozgrzanym silniku to pewnie dałoby radę spalić pół litra w 5 min. Bo wydaje mi się, że miałem taką sytuacje. Ogólnie dolałem 3l na 15tys.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”