dziwne zużycie oleju m54mb30
-
- Bywalec forum
- Posty: 83
- Rejestracja: 19 maja 16, 20:05
- BMW: 330xi
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto:
Żre mi olej, mechanicy chcą mi zrobić remont silnika (zużyte pierścienie) , ale zanim to zrobię chciałbym zapytać o kilka rzeczy.
Na początek https://zapodaj.net/d0532e2b7c32f.jpg.html
Samochód dymi kilka sekund po odpaleniu w taki sposób https://youtu.be/DjqKwsDYgH0 Biały dym coś ala para, a po przygazowaniu czarny, mocno siwy jak od zbyt bogatej mieszanki.
Kontroluje ilość oleju cały czas. Od ostatniej dolewki (nie zalałem do pełna, jakby co) zniknęło 4mm z bagnetu (1400km) czyli pewnie ze 200mm. Mimo, że stan na bagnecie to ponad 2/3 zapaliła się już kilka razy po wyłączeniu silnika kontrolka poziomu oleju. Mam wrażenie, że dzieje się to tylko kiedy jadę na zimym silniku. Np dzisiaj kontrolka pokazała się kiedy ruszałem z zimnego silnika po przejechaniu 15km, potem już na ciepłym po przejechaniu dwa razy takiego dystansu (i wyłączaniu silnika), już kontrolki nie było. Mam też wrażenie, że oleju ubywa tylko przy dynamicznej jeździe, właśnie na świeżo rozgrzanym silniku. Mam też dużo osadu pod korkiem wlewu, który znika gdzieś dopiero po 20km jazdy..
Odmę wymieniałem ( i jedną rurkę) pół roku temu, ale robiłem to sam więc zawsze biorę poprawkę, że coś może być nie tak. Jaki jest sposób na sprawdzenie, drożności odmy? Może po prostu olej nie spływa bo jest dużo syfu w odmie.
Wymieniam tak w ogóle olej za tydzień i nie wiem co teraz wlać. Dałem ostatnio valvoline maxlife 5w30. Dowiedziałem się, że to nie jest pełny syntetyk chociaż pisze na nim full syn. Słyszałem do kilku mechaników od beemek, żebym spróbował zalać 10w60 ale też słyszałem, że zaczną stukać panewki i dzwonić vanosy na taki gęstym oleju. Polecacie robić płukankę? Słyszałem, że były przypadki obrócenia panewki po płukance (zapchane kanały olejowe). Przed zmianą oleju, postaram sobie zmierzyć kompresje, tylko nie mogę nigdzie znaleźć wartośći dopuszczalnych i fabrycznych.
Myślałem, żeby sprawdzić odmę i kompresje. Potem wlać płukankę, ale powiedzmy połowę dawki. Wlać jakiś najtańszy syntetyk. Po 1000km zrobić znowu płukankę, w normalnej dawce i zalać finalny olej jakieś 5w40 albo 5w50 motula albo valvoline.
Na początek https://zapodaj.net/d0532e2b7c32f.jpg.html
Samochód dymi kilka sekund po odpaleniu w taki sposób https://youtu.be/DjqKwsDYgH0 Biały dym coś ala para, a po przygazowaniu czarny, mocno siwy jak od zbyt bogatej mieszanki.
Kontroluje ilość oleju cały czas. Od ostatniej dolewki (nie zalałem do pełna, jakby co) zniknęło 4mm z bagnetu (1400km) czyli pewnie ze 200mm. Mimo, że stan na bagnecie to ponad 2/3 zapaliła się już kilka razy po wyłączeniu silnika kontrolka poziomu oleju. Mam wrażenie, że dzieje się to tylko kiedy jadę na zimym silniku. Np dzisiaj kontrolka pokazała się kiedy ruszałem z zimnego silnika po przejechaniu 15km, potem już na ciepłym po przejechaniu dwa razy takiego dystansu (i wyłączaniu silnika), już kontrolki nie było. Mam też wrażenie, że oleju ubywa tylko przy dynamicznej jeździe, właśnie na świeżo rozgrzanym silniku. Mam też dużo osadu pod korkiem wlewu, który znika gdzieś dopiero po 20km jazdy..
Odmę wymieniałem ( i jedną rurkę) pół roku temu, ale robiłem to sam więc zawsze biorę poprawkę, że coś może być nie tak. Jaki jest sposób na sprawdzenie, drożności odmy? Może po prostu olej nie spływa bo jest dużo syfu w odmie.
Wymieniam tak w ogóle olej za tydzień i nie wiem co teraz wlać. Dałem ostatnio valvoline maxlife 5w30. Dowiedziałem się, że to nie jest pełny syntetyk chociaż pisze na nim full syn. Słyszałem do kilku mechaników od beemek, żebym spróbował zalać 10w60 ale też słyszałem, że zaczną stukać panewki i dzwonić vanosy na taki gęstym oleju. Polecacie robić płukankę? Słyszałem, że były przypadki obrócenia panewki po płukance (zapchane kanały olejowe). Przed zmianą oleju, postaram sobie zmierzyć kompresje, tylko nie mogę nigdzie znaleźć wartośći dopuszczalnych i fabrycznych.
Myślałem, żeby sprawdzić odmę i kompresje. Potem wlać płukankę, ale powiedzmy połowę dawki. Wlać jakiś najtańszy syntetyk. Po 1000km zrobić znowu płukankę, w normalnej dawce i zalać finalny olej jakieś 5w40 albo 5w50 motula albo valvoline.
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Sprawdź najpierw kompresję, wykluczysz lub potwierdzasz zużycie pierścieni. Resztę pewnie dopiszą Co co użytkują m54b30 .
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Bywalec forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 13 paź 16, 13:51
- BMW: E46 m54b22 touring HELLROT
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: Jv10834
A sprawdzałeśi czysciles spływ oleju z odmy przy bagnecie? Może być lub raczej napewno jest zapchany i mimo wymiany separatora dalej układ nie jest drożny, a przez duże ciśnienie w skrzyni korbowej olej z głowicy ma problem wrocic do miski stad zapala się kontrolka poziomu. U mnie było tak zakorkowane nagarem ze ciężko było wyczyscic. A jak wyglada uszczelka pokrywy zaworów? Nie wywala oleju z pod niej? Gdy z odmą jest wszystko OK to po odkręceniu korka wlewu oleju silnik powinien trochę gorzej pracować.
- Samniewiemkto
- Bywalec forum
- Posty: 713
- Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Rybnik
Co do oleju to do B30 polecam Ci liqui moly synthoil high tech 5W40.100% bazy PAO. Kosztuje niewiele więcej niż motul a parametry sa bardzo dobre. Dymienie to stała przypadłość wszystkich M54.o wymianie pierścieni bym nie myślał dopóki zużycie oleju nie przekracza 2-3 litrów na 10 tys. Zaraz wrzucę link do tematu który powinieneś przeczytac.
Edit:
http://e46forum.pl/benzyna-f22/-m54-spalanie-oleju-prawdopodobny-winowajca--t20978.html
Edit:
http://e46forum.pl/benzyna-f22/-m54-spalanie-oleju-prawdopodobny-winowajca--t20978.html
-
- Bywalec forum
- Posty: 239
- Rejestracja: 29 cze 14, 17:06
- BMW: Alpina B3 Coupe
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto:
- Lokalizacja: Niepołomice/Kraków
200ml na 1400km to zupelnie normalne , u mnie po wymianie uszczelniaczy bralo okolo 100ml na 1000km , przed wymiana nawet i 500ml na 1000km
ale niepokojaca jest ta kontrolka od oleju , u mnie zapalala sie jak brakowalo mi ponad litr oleju
ale niepokojaca jest ta kontrolka od oleju , u mnie zapalala sie jak brakowalo mi ponad litr oleju
-
- Bywalec forum
- Posty: 83
- Rejestracja: 19 maja 16, 20:05
- BMW: 330xi
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto:
Wymieniłem przewód ale, że nie przewidziałem jego wymiany i z braku dostępności w lokalnych sklepach, przewód kupiłem niefabryczny i wcisnąłem go na tą końcówkę plastikową od strony odmy. Nie wiem czy może mieć to jakiś wpływ. Raczej sucho spod uszczelki zaworów, a silnik gubi obroty jak odkręcę korek. Odma wymieniana 15tys temu.ŁukaszG pisze:A sprawdzałeśi czysciles spływ olej........
-
- Bywalec forum
- Posty: 83
- Rejestracja: 19 maja 16, 20:05
- BMW: 330xi
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto:
Zrobiłem na oleju 15tys (teraz po wymianie skrócę do 10tys), dolałem w sumie bardzo dużo bo 3l. Jeśli przyjmiemy, że max to połowa górnego wycięcia, a min połowa dolnego to mamy 25mm. Brakuje mi w tym momencie 9-10mm.lapa pisze:200ml na 1400km to zupelnie normalne...
-
- Bywalec forum
- Posty: 83
- Rejestracja: 19 maja 16, 20:05
- BMW: 330xi
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto:
Ostatnio same większe prędkości. 80% 150km/h czyli ze 4tys obr. Nie jestem do końca przekonany o tym ale jeśli dałbym za przeproszeniem w p.... na świeżo rozgrzanym silniku to pewnie dałoby radę spalić pół litra w 5 min. Bo wydaje mi się, że miałem taką sytuacje. Ogólnie dolałem 3l na 15tys.timmy1985 pisze:200 ml to wca.....
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 8 Odpowiedzi
- 3838 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: PiotrK
-
- 1 Odpowiedzi
- 1081 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 2 Odpowiedzi
- 1488 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 12 Odpowiedzi
- 3311 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 0 Odpowiedzi
- 211 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Pat5
-
- 7 Odpowiedzi
- 5252 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 5 Odpowiedzi
- 2858 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KucaQ
-
- 2 Odpowiedzi
- 3450 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 6 Odpowiedzi
- 5187 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 9 Odpowiedzi
- 2132 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marcinxBMW