Dziwne zachowanie samochodu

Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#21

Post autor: Mariusz_E46 »

GUMMISS pisze:DSC to inny system. ASC w e46 ma wlasnie takie funkcje jakie opisalem. Przymykanie przepustnicy bylo w e31 i e32 w systemie ASC 1. E46 jest wyposażony w ASC 2......Do DSC mu trochę brakuje niestety......
E46 zależy od wersji, były wersje z pełnym DSC.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#22

Post autor: GUMMISS »

Wiem ze byly, bo do któregoś roku DSC bylo można dokupić jako opcje, potem bylo standardem i tak jest do dzis. Wtedy w aucie byly dostępne wszystkie systemy znane dla BMW ale kolega ma system ASC+t, lub jak kto woli ASC II który kontroluje nie tylko przepustnice, moze tez dodawać gazu w określonych przypadkach, jak i zahamować wybrane kolo napędzanej osi, bo przednie hamuje dopiero DSC.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
konrados94
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#23

Post autor: konrados94 »

wandii to o czym mówisz to asc niezintegrowane z abs czyli masz tylko przymulenie momentu obrotowego i abs, była też druga wercja asc potocznie nazywana asc+t czyli taka zintegrowana z absem tutaj już jest 2 dodatkowe funkcje czyli cbc i ebv- stabilizacja przy hamowaniu w jeździe po łuku i elektroniczny rozdział siły hamowania, w automatach dodatkowo asc mógł być sprzęgnięty ze sterownikiem skrzyni i w razie potrzeby zredukować czy też zmienić bieg na wyższy. DSC to juz inna bajka, ASC+ABS+CBC+EBV+ kilka kolejnych jak np kontrola wychylenia samochodu itp Przednie koła mogą też być dohamowane przez funkcję EBV która jest w ASC+T, nie trzeba do tego DSC. Roger z bmwsport opisał to bardzo dokładnie :D
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek
marcepan
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 19 cze 14, 13:33
BMW: e46 328i AT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz

#24

Post autor: marcepan »

Mi sie rowniez wydaje ze w naszych 46 to podstawowe asc jest bardziej rozbudowane niz zwykle z e36 mialem oba auta i z obserwacji widze ze zachowuja sie inaczej i tez odczuwam czasem jak by kontrolowalo kola przednie w zakrecie. Ale z drugiej strony ciezko uwierzyc zeby na asfalcie przy tej predkosci obrucilo autem i to jeszcze 1.6 ... Wyjezdzajac z domu mam taki zakret/skrzyzowanie 90stopni ktory czesto jade 40 bo to wiejska droga i nawet jak jest troche piachu to przy polowie gazu maks co sie dzieje to auto uslizgnie sie z 30cm i jak tylko zlapie asfalt idzie dalej. Trakcja wlacza sie momentalnie a i z wylaczona nie Nie udalo mi sie przestawic jej nigdy w zakrecie o 180 mysle ze mozna by zajzec troche do tej elektroniki.
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#25

Post autor: wandii »

konrados94 pisze:wandii to o czym mówisz to asc niezintegrowane z abs czyli masz tylko przymulenie momentu obrotowego i abs, była też druga wercja asc potocznie nazywana asc+t czyli taka zintegrowana z absem tutaj już jest 2 dodatkowe funkcje czyli cbc i ebv- stabilizacja przy hamowaniu w jeździe po łuku i elektroniczny rozdział siły hamowania, w automatach dodatkowo asc mógł być sprzęgnięty ze sterownikiem skrzyni i w razie potrzeby zredukować czy też zmienić bieg na wyższy. DSC to juz inna bajka, ASC+ABS+CBC+EBV+ kilka kolejnych jak np kontrola wychylenia samochodu itp Przednie koła mogą też być dohamowane przez funkcję EBV która jest w ASC+T, nie trzeba do tego DSC. Roger z bmwsport opisał to bardzo dokładnie :D
Skoro czytałeś co pisał roger to przytrzymaj swój przycisk asc dłużej niż 10s i zobacz czy zapali ci się kontrolka ręcznego... jeśli tak to masz cbc i ebv.
Czekam na relację
marcepan
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 19 cze 14, 13:33
BMW: e46 328i AT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz

#26

Post autor: marcepan »

A tego przycisku nie przytrzymuje sie czasem przy dsc do pelnej dezaktywacji systemu ?
konrados94
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#27

Post autor: konrados94 »

w tej chwili mam uszkodzony jeden czujnik abs, i kontrolka ręcznego jarzy cały czas na czerwono- wniosek taki że mam te 2 systemy tylko nie pracują bo abs jest niesprawny, czujnik niedługo będzie wymieniony to potwierdzę, napewno to nie jest komunikat o zaciagniętym ręcznym bo wtedy jeszcze głos sie załącza :P marcepan przy asc działa to tak samo, 10 sek przytrzymujesz i masz pełna kontrole nad autem, zadnej asysty :)
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek
marcepan
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 19 cze 14, 13:33
BMW: e46 328i AT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz

#28

Post autor: marcepan »

Zbadam to.. wiem ze sie trzyma dluzej przy dsc u siebie tez trzymalem ale nie 10s .. zbadam to
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#29

Post autor: wandii »

konrados94 pisze:w tej chwili mam uszkodzony jeden czujnik abs, i kontrolka ręcznego jarzy cały czas na czerwono- wniosek taki że mam te 2 systemy tylko nie pracują bo abs jest niesprawny, czujnik niedługo będzie wymieniony to potwierdzę, napewno to nie jest komunikat o zaciagniętym ręcznym bo wtedy jeszcze głos sie załącza :P marcepan przy asc działa to tak samo, 10 sek przytrzymujesz i masz pełna kontrole nad autem, zadnej asysty :)
Tylko wtedy kontrolka świeci się na pomarańczowo więc da się to sprawdzić bez wątpliwości.
marcepan
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 19 cze 14, 13:33
BMW: e46 328i AT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz

#30

Post autor: marcepan »

Jadac autem przytrzymalem asc przez 10-12s zadna dodatkowa kontrolka sie nie zaswiecila jedyna roznaca taka ze nie mogle wlaczyc trakcji z powrotem w czasie jazdy Dopiero po zgaszeniu i odpaleniu auta kontrolka pomaraczowa zgasla i mozna bylo raz wciskajac wylaczac i raz wciskajac wlaczac ponownie. Nie wiem jak zachowuje sie auto po takim dlugim wylaczeniu przycisku asc , jechalem z zoba i malutkim dzieckiem wiec nie chcialem testowac ale jutro sam w drodze do pracy spradze czy jest roznica.
Zablokowany
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”