Dziwne ?szur, szur? z tyłu auta

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
mihuu
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 16 kwie 11, 8:23
BMW: e46 330d (184KM) black pearl
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#1

Post autor: mihuu »

Witajcie, im dłużej jeżdżę ? tym bardziej staję się uczulony na wszelkie odgłosy dobiegające do moich uszu. Ostatnio moja uwagę zwrócił dziwny dźwięk dobiegający raczej gdzieś z tyłu auta. Początkowo myślałem, że to może opony, ale teraz obstawiam łożyska kół ? lub coś z dyferencjałem. Podnosiłem auto, sprawdzałem każde koło ? niestety poza trącymi tarczami nic nie słychać ? luzów w kołach też raczej nie ma. Czy np możliwe jest aby w dyferencjale nie było ? albo było za mało oleju? Wycieków żadnych nie ma. Nie chcę tez kupować wszystkiego po kolei i wymieniać ? bo wiadomo wszystko kosztuje i czas i pieniądze i chciałbym konkretnie co to jest i co ewentualnie wymieniać. Dodam, że im szybciej jadę ? tym ?szur, szur? staje się szybsze, aż w końcu staje się takim ciągłym szuraniem. Może spotkał się ktoś z czymś podobnym? Aha i czym szybciej jadę, to hałas jest coraz mniejszy?
pejtrol
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 4 maja 11, 23:19
BMW: 318i e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Gorzów Wielkopolski

#2

Post autor: pejtrol »

czy slyszysz ten odglos od samego poczatku czy dopiero przy jakiejs konkretnej predkosci ?
mihuu
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 16 kwie 11, 8:23
BMW: e46 330d (184KM) black pearl
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#3

Post autor: mihuu »

os samego poczatku - tyle ze w okolicach 40-80 km/h jest naintensywniejszy... A czy możliwe jest ze przenosi sie tak halas od klockow i tarcz hamulcowych?
bolo2024

#4

Post autor: bolo2024 »

kolego a sprawdzałeś osłony tarcz hamulcowych ?? może jakaś ci się lekko odgieła i ociera o tarczę i ma to szur szur :) miałem to kilka razy , też nie raz wpadł mi tam kamień ale zazwyczaj szybko wylecial ,
mihuu
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 16 kwie 11, 8:23
BMW: e46 330d (184KM) black pearl
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#5

Post autor: mihuu »

No to zamierzam posprawdzać w pierwszej kolejności. Poodkręcać kolejno wszystkie koła, poczyścić tarcze z ewentualnej rdzy, posprawdzać blachy - tak aby podczas kręcenia kołem nic nie było słychać. Przy okazji będę malował zaciski klocków hamulcowych :D Dam znać, czy coś wskórałem ale nie prędzej jak po następnym weekendzie - teraz z braku czasu nic z tym nie ruszę... :(
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#6

Post autor: k3m0t1989 »

tak jak ci pisali :P przerabialem cos podobnego w e39 z przodu :D szuranie niesamowite jak metal o metal by darl :D panika w oczach a tam wlasnie oslona tarczy szorowala :D odgiecie reka i dziala po dzis dzien :)

aczkolwiek moze to tez byc cos z lozyskami ale to podnies auto na lewarku i sprawdz krecac kolem :D no a poziom oleju w dyfrze to odkrecasz srube ktora jest chyba w polowie korpusu i jak widzisz olej to gitara, jak nie widzisz to dolewasz az zacznie sie wylewac przez otwor ktorym wlewasz :)
mihuu
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 16 kwie 11, 8:23
BMW: e46 330d (184KM) black pearl
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#7

Post autor: mihuu »

NO OK, a z tym olejem, to można dolewać - czy należy też wymieniać cały? Jaki ewentualnie dolewać - bądź kupić na wymianę. Czytałem że chyba powinien to być jakiś Castrol - ale nie pamietam typu... :oops:
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#8

Post autor: k3m0t1989 »

zawsze najlepiej wymienic :) no sciagnij instrukcje obslugi auta i bedziesz mial napisane jakie powinien miec wartosci taki olej. Albo wpisz w google i poszukaj.
pewniej jakies wysokie wartosci do dyfra typu w90?
mihuu
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 16 kwie 11, 8:23
BMW: e46 330d (184KM) black pearl
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#9

Post autor: mihuu »

Ponoć w fabryce leją: CASTROL SAF-XJ 75W140 - ma specyfikację BMW (LS) - cena około 30 zł za pół litra. ile wejdzie tego płynu do mojej przekładni - nigdzie nie mogę znależć... :roll:
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#10

Post autor: romanikxxl »

mihuu pisze:Ponoć w fabryce leją: CASTROL SAF-XJ 75W140 - ma specyfikację BMW (LS) - cena około 30 zł za pół litra. ile wejdzie tego płynu do mojej przekładni - nigdzie nie mogę znależć... :roll:
Zobrazuje Ci to :D

Obrazek
8) :beer:
Romanikxxl
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”