Dziwne ?szur, szur? z tyłu auta
-
- Bywalec forum
- Posty: 67
- Rejestracja: 16 kwie 11, 8:23
- BMW: e46 330d (184KM) black pearl
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
Kontynuując temat... Dziś weekend - piękna, upalna pogoda - chciałem poodkręcać koła - posprawdzać klocki, tarcze, blaszane osłony - celem sprawdzenia, czy to nie powoduję "szur, szur". Przy okazji chciałem sobie pomalować zaciski. Niestety... Śruby nie do ruszenia... więc praca spełzła na niczym. Jako, że często zdarza się, że mam problem z odkręceniem różnego rodzaju śrub - w końcu zdecydowałem się na zakup klucza udarowego. Myślę, że jakiś taki tani z alledrogo, do sporadycznego odkręcania śrub wystarczy w zupełności. Sprawa kolejna - chciałbym wymienić szpilki. Niestety nie wiem jakie kupić. Nie mogę odkręcić starych wiec nie znam ani długości ani typu łebka (stożkowe, kuliste). Felgi, to oryginalne BMW Styling 44 17". Gdyby ktoś mógł podać jakie śruby kupić - będę wdzięczny
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL91&mospid=47642&btnr=36_0343&hg=36&fg=15mihuu pisze:Kontynuując temat... Dziś weekend - piękna, upalna pogoda - chciałem poodkręcać koła - posprawdzać klocki, tarcze, blaszane osłony - celem sprawdzenia, czy to nie powoduję "szur, szur". Przy okazji chciałem sobie pomalować zaciski. Niestety... Śruby nie do ruszenia... więc praca spełzła na niczym. Jako, że często zdarza się, że mam problem z odkręceniem różnego rodzaju śrub - w końcu zdecydowałem się na zakup klucza udarowego. Myślę, że jakiś taki tani z alledrogo, do sporadycznego odkręcania śrub wystarczy w zupełności. Sprawa kolejna - chciałbym wymienić szpilki. Niestety nie wiem jakie kupić. Nie mogę odkręcić starych wiec nie znam ani długości ani typu łebka (stożkowe, kuliste). Felgi, to oryginalne BMW Styling 44 17". Gdyby ktoś mógł podać jakie śruby kupić - będę wdzięczny
Romanikxxl
- k3m0t1989
- Bywalec forum
- Posty: 725
- Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
- BMW: e46 330d touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Wręczyca Wielka
najlepiej poczytaj o tym kluczu na jakims forum mechanikow albo cos takiego ale pewnie raczej taki garazowy produkt niz warsztatowy. W ogole to mega sila musiala byc skoro nie ruszyles rekami tych srub, ja w kazdym aucie swoim krzyzakiem takim odkrece nie mowiac o dluzszym kluczu ktory daje wieksza sile
-
- Bywalec forum
- Posty: 67
- Rejestracja: 16 kwie 11, 8:23
- BMW: e46 330d (184KM) black pearl
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
Hehe, no ja też nigdy nie miałem problemów z odkręcaniem śrub. Zawsze szło rękami... A tu nawet skakanie na kluczu nic nie pomogło - pozostaje tylko klucz udarowy. Najwyraźniej w niemczech mocniej dokręcają sruby Tak się zastanawiam nad tym kluczem - czy aby nie warto dołożyć 300 zł i kupić kompresora z normalnym kluczem pneumatycznym... Zawsze sprężarkę można wykorzystać do wielu innych rzeczy i podłączać najróżniejsze narzędzie. Choć głównie mi chodzi o odkręcenie tych śrub. Ehhh... wieczne utrapienie i niezdecydowanie
-
- Bywalec forum
- Posty: 67
- Rejestracja: 16 kwie 11, 8:23
- BMW: e46 330d (184KM) black pearl
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
Witajcie, problem "szur szur" nadal nie rozwiązany... Ale co zauważyłem: jadąc po drodze - wiadomo są górki, dołki. Kiedy auto "wybija" się na górce i zawieszenie przestaje być na chwile obciążone - wtedy szuranie ustaje... O czym to może świadczyć? Łożyska powinny chyba trzeć jednakowo cały czas? Czy może jak nie są obciążone, to cichną?
-
- Bywalec forum
- Posty: 343
- Rejestracja: 17 sty 11, 21:07
- BMW: e46 330d sedan
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: poznań
może plastikowa osłona (ta ruchoma) od amortyzatora pękła i ociera o koło?
zużyte łożyska hałasowałyby cały czas czyli jednostajnie
hamulec ręczny działa?
może jakaś awaria w ręcznym-pękła sprężyna od szczęk
zauważyłeś czy koło się nagrzewa?
zużyte łożyska hałasowałyby cały czas czyli jednostajnie
hamulec ręczny działa?
może jakaś awaria w ręcznym-pękła sprężyna od szczęk
zauważyłeś czy koło się nagrzewa?
bmw...i wszystko jasne
-
- Bywalec forum
- Posty: 67
- Rejestracja: 16 kwie 11, 8:23
- BMW: e46 330d (184KM) black pearl
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
Ręczny działa prawidłowo, nawet piszczy jak zaciągam podczas jazdy... No koła nagrzewają się wszystkie przy hamowaniu. Przednie mocniej - tylne mniej... Bo rozumiem, że łożyska mostu i jakieś w walne napędowym też można chyba wykluczyć? Według mnie jest to właśnie coś mechanicznego... Coś gdzieś dotyka - tylko nie mogę tego zlokalizować...
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 9 Odpowiedzi
- 5553 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 815 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 22 Odpowiedzi
- 25129 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jawirax
-
- 3 Odpowiedzi
- 718 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dunkej
-
- 1 Odpowiedzi
- 960 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 20 Odpowiedzi
- 3656 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 3 Odpowiedzi
- 1548 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Tymec
-
- 16 Odpowiedzi
- 4911 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: roberto18
-
- 13 Odpowiedzi
- 3002 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: hackunek
-
- 3 Odpowiedzi
- 4613 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Szuma15