Dziwna sytuacja z disa

Areckki1985
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 11 wrz 18, 19:53
BMW: E46 Compact 325TI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fv36455

#11

Post autor: Areckki1985 »

Oczekuję, że po odpaleniu zostanie aktywowana, co znaczy że zostanie zamknięta. A się to nie dzieje.
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#12

Post autor: tomx »

Ale ona się nie zamknie, dopóki nie ma takiej potrzeby. To "dynamiczny" zawór, działa w zależności od potrzeby silnika na powietrze.

Zapożyczony z innego forum:
DISA jest sterowana napięciem ale robotę wykonuje podciśnienie. To że działa przed uruchomieniem silnika to zasługa tego zbiornika wokół niej w którym utrzymuje się podciśnienie. Najprościej aktywować DISE INPĄ ale nie jeden raz , nie trzy a gwarantuje Ci że za piątym czy szóstym razem już się zawór sam nie zamknie. Dopiero jak uruchomisz silnik i w komorze DISY zapanuje właściwe ciśnienie to zacznie znowu działać prawidłowo.
Ostatnio zmieniony 7 lut 20, 16:34 przez tomx, łącznie zmieniany 1 raz.
Areckki1985
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 11 wrz 18, 19:53
BMW: E46 Compact 325TI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fv36455

#13

Post autor: Areckki1985 »

Zgodnie z zasadą działania disa, po odpaleniu silnika zawór powinien się zamknąć. Dopiero pod obciążeniem w zależności od tego obciążenia będzie się otwierał. A więc na postoju zawór powinien być zamknięty, tj. Aktywowany. I takie jest prawidłowe działanie disa. U mnie ona jest cały czas otwarta, przez co pod obciążeniem się nie otwiera, bo trudno otworzyć otwarty zawór.
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#14

Post autor: tomx »

Edytowałem post wyżej, poczytaj o tym bo wiesz już "osochozi", ale nie do końca wiesz po co to jest :)
Areckki1985
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 11 wrz 18, 19:53
BMW: E46 Compact 325TI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fv36455

#15

Post autor: Areckki1985 »



Pod tym linkiem możesz zobaczyć jak działa prawidłowo disa na postoju. Koleś wpina wtyczkę zawór się zamyka. U mnie po odpaleniu stoi w miejscu.
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#16

Post autor: tomx »

Elektronika nie steruje w ogóle zaworem bo nie masz tam żadnego silniczka - zawór DISA sterowany jest podciśnieniem z kolektora a wtyczka jest po to żeby informacje o jego położeniu wysyłać do ECU. Gdyby nie działała jak powinna, miałbyś check-engine lub błąd EML
Areckki1985
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 11 wrz 18, 19:53
BMW: E46 Compact 325TI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fv36455

#17

Post autor: Areckki1985 »

Tomx... Wybacz, że to napisze. Jestem wdzięczny, że chcesz pomóc, ale kompletnie nie rozumiesz o co chodzi w tym temacie.

To czym jest sterowana disa wiem doskonale. Podcisnienie jednak w kolektorze pojawia się odrazu po uruchomieniu. A więc od razu jak uruchomisz silnik ECU daje sygnał do disy, żeby się zamknęła używając tego podciśnienia.

U mnie się nie zamyka mimo, że jest sprawna mechanicznie i elektronicznie. A to udowodnił test inpa.

Sterownik nie daje sygnału najwidoczniej. Pytanie jakie postawiłem w tym poście jest proste.

Czemu sterownik nie daje sygnału?

I jedynie Broder trochę mnie nakierował ta aktualizacja sterownika.
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#18

Post autor: tomx »

Aktualizacja raczej nic nie zmieni, bo tak czy tak w sterowniku masz już zawór DISA więc niezależnie od wersji oprogramowania działa to tak samo - różnice są w mapach zapłonu i ewentualnie jakichś poprawkach w ECU, zmianach norm spalin itp. Wpada mi do głowy jeszcze słaby styk na kablach, przetarte przewody, zimne luty w ECU, coś elektronicznego. Tylko wtedy raczej nie byłbyś w stanie jej zamknąć INPĄ. Aktualizacja sterownika to zawsze dobry pomysł, może faktycznie to coś zmieni. I jesteś absolutnie pewny że po odpaleniu silnika klapka nie zmienia pozycji na zamkniętą, obserwujesz ruch cięgna?
Areckki1985
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 11 wrz 18, 19:53
BMW: E46 Compact 325TI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fv36455

#19

Post autor: Areckki1985 »

Jestem absolutnie pewny, że klapka nie zmienia położenia.

Na górze Broder napisał że aktualizacja jemu rozwiązała problem. Poza tym na necie jest filmik garażowe hobby, gdzie dokładnie aktualizacja również rozwiązała problem.

Pytanie wraca, czy ktoś w wawie jest w stanie mi zaktualizować sterownik?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#20

Post autor: Broder »

tomx pisze: 7 lut 20, 16:57 Aktualizacja raczej nic nie zmieni....
Aktualizacja sterownika to zawsze dobry pomysł, może faktycznie to coś zmieni.
No. Najwazniejsze to byc pewnym tego, co sie mowi :D
Lubie kiedy ktos popiera swoje zdnaie jakims przykladem z wlasnej skory, a nie domyslami. Sorry tomx, ale nie podales zadnego konkretu.
Wklejalem juz kiedys tabele dzialania disy wyciagniete z softu , jak przesiade sie na drugiego laptopa to wkleje ponownie.
tomx pisze: 7 lut 20, 16:41 Elektronika nie steruje w ogóle zaworem bo nie masz tam żadnego silniczka - zawór DISA sterowany jest podciśnieniem z kolektora a wtyczka jest po to żeby informacje o jego położeniu wysyłać do ECU. Gdyby nie działała jak powinna, miałbyś check-engine lub błąd EML
Nastepna bzdura. Nie rozbieralem disy, ale zapewne jest w srodku jakis zawor sterowany wlasnie sygnalem z ecu (no bo po co by byla mapa dla zaworu zapisana w ecu?). Upuszcza on podcisnienie aby otworzyc klape disy lub utrzymuje stale podcisnienie zeby ja zamknac.

W wawie macie jakas czarna dziure, dzisiaj dzwonil typ tez z wawy i pytal o wlacznik swiatel ktorym mam na sprzedaz, ale mowi ze najpierw musi znalezc kogos kto mu zakoduje :D
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”