Dziwna sytuacja z disa

Areckki1985
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 11 wrz 18, 7:53
BMW: E46 Compact 325TI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fv36455

Dziwna sytuacja z disa

Post autor: Areckki1985 »

Cześć Wszystkim.

Mam dziwna sytuację z disa. Test aktywacji przechodzi, ale nie działa przy standardowym użytkowaniu.

Czy zmierzyl się ktoś z podobnym problemem?

Prosze o pomoc.

Z góry dziekuje.

Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2063
Rejestracja: 3 paź 14, 11:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Gadu-Gadu: 6650001
VIN: EX93017

Post autor: Broder »

tzn kiedy dziala a kiedy nie, jak sprawdzales dzialanie w czasie jazdy ? Co to za test aktywacji? co sie wtedy dzieje? Sprawdzane na postoju czy pod obciazeniem ?
Obrazek
Areckki1985
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 11 wrz 18, 7:53
BMW: E46 Compact 325TI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fv36455

Post autor: Areckki1985 »

Test taki w inpie możesz zrobić. Każesz mu wtedy manulenie wymusić zamknięcie klapki. Możesz w ten sposób sprawdzić czy idzie napięcie z kostki i czy disa w ogóle jest szczelna, tzn czy zamyka się klapka.

Okazuje się, że disa jest szczelna, klapka się zamyka, a więc i prąd idzie.

Jednak kiedy test wyłączę i odpalę auto to nic się z nią nie dzieje.
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

Post autor: tomx »

Bo DISA zaczyna działać dopiero na podciśnieniu idącym z silnika pod obciążeniem. Otwiera się powyżej pewnych obrotów, dla różnych silników są to różne wartości, dla M54/M52 tj. chyba około 2 tyś RPM ale jest to do sprawdzenia.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2063
Rejestracja: 3 paź 14, 11:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Gadu-Gadu: 6650001
VIN: EX93017

Post autor: Broder »

generalnie nie chce mi sie pomagac komus kto nie wpolpracuje ;)
zadalem kilka pytan, dostalerm odpowiedzi wydaje mi sie na jakies inne ;)

Disa od razu zamyka klape po odpaleniu silnika, dziala na podcisnieniu wytworzonym w kolektorze ssacym (wiec na zgaszonym silniku zaden test nie zadziala), otwiera sie przy 4 tys rpm przy pelnym wcisnieciu gazu (full load), nie pamietam jak to wyglada przy part load.
Ogolnie cos sie dzieje czy tak szukasz sobie zajecia? ;)
Kiedys mialem jeden przypadek ze disa faktycznie nie chciala dzialac, zrobilem aktualizacje sterownika silnika i jak reka odjal (a juz prawie druga dise montowalem)
Obrazek

medoff
Bywalec forum
Posty: 161
Rejestracja: 7 sty 18, 3:49
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: zamość

Post autor: medoff »

Broder pisze: 28 sty 20, 5:08 otwiera sie przy 4 tys rpm przy pelnym wcisnieciu gazu
A jak to sprawdzić czy się otwiera podczas jazdy? inpa?
Bo u mnie na postoju przy przygazówce ponad 4rpm nie ma reakcji :oops:
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

Post autor: tomx »

"Full Load" oznacza auto jadące, nie na postoju. Na postoju DISA nic nie zmienia. Jak po zgaszeniu auta słyszysz z zaworu DISA że klapka się domknęła to raczej działa prawidłowo.
Areckki1985
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 11 wrz 18, 7:53
BMW: E46 Compact 325TI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fv36455

Post autor: Areckki1985 »

Panowie.

Bardzo dziękuję za zaangażowanie.

Przepraszam jednocześnie, że dopiero odpisuje, ale wcześniej nie miałem głowy do niej. Ciężki czas dla mnie. Ale juz lepiej i działamy.

W gestii wyjaśnienia.

Z mojej wiedzy wynika, że disa działa tak:

1. Zgaszony silnik - disa otwarta - disa dezaktywowana
2. Odpalamy silnik - disa się zamyka - aktywuje
3. Przekraczamy pewien zakres obrotów - disa się otwiera - disa się dezaktywuje

A więc. Broder, myślałem że odpowiedziałem jasno, ale może jednak nie, dlatego nie zrozumiałeś.

Jeszcze raz. Dise założyłem nowa. Sprawdzam ja na postoju. Po odpaleniu disa się nie zamyka, a więc jej sterownik nie aktywuje.

Odnośnie testu w inpa. W inpa można włączyć tak zwany test disa. Polega on na tym, że symuluje aktywację disa. Sterownik podaje napięcie na disa i ja w ten sposób zamyka. Po odpaleniu tegoż testu, disa normalnie się zamyka. Oznacza to, że napięcie zostaje podane - wiązka jest cała, disa się zamyka - a więc disa mechanicznie jest sprawna.

A więc wracając do pytania. Co może powodować, że disa podczas pracy normalnej nie zamyka się?

Nie ukrywam, że aktualizacja sterownika chodzi mi po głowie. Czy ktoś jeszcze mógłby się wypowiedzieć? Czy ktoś słyszał o czymś takim? Wszyscy w necie piszą odnośnie problemów mechanicznych z disa, jedna w tym przypadku na pewno to nie jest to, ponieważ test inpa to wyklucza.

Pytanie, w jaki sposób przeprowadzić aktualizacje ECU? Czy ktoś z Was mi to zrobi w wawie albo okolicach, albo zna kogoś kto to ogarnie?

Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

Post autor: tomx »

Ale chłopie, nie rozumiem co Ty chcesz osiągnąć. Nie jesteś w stanie symulować działania zaworu na samochodzie który fizycznie "jest w miejscu", dopiero jak jedzie, ma obciążenie i silnik osiągnie odpowiednią prędkość obrotową to DISA przekieruje powietrze na cały kolektor. Jeśli zamyka się podczas testu to fizycznie działa elektronika i mechanika, czego Ty oczekujesz od tego zaworu?
Areckki1985
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 11 wrz 18, 7:53
BMW: E46 Compact 325TI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fv36455

Post autor: Areckki1985 »

Nie rozumiesz. Właśnie zostało sprawdzone, że disa działa mechanicznie i elektrycznie.

Dlatego po odpaleniu auta powinien od razu ją zamknąć. A dopiero pod obciążeniem otworzyć.

A nie zamyka jej. Disa stoi w miejscu po odpaleniu. A powinna się zamknąć.

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”