Działanie DISA M54b25

Awatar użytkownika
Sagan
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 24 kwie 17, 13:44
BMW: E46 CABRIO M54B22
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Siemiatycze

#21

Post autor: Sagan »

Witam, podłączę się do tematu, ponieważ chyba też mam problem z disą. Jeżeli u mnie po przekroczeniu 4000 rpm, nie rusza się cięgno od disy to gdzie leży wina? Membrana nie jest szczelna ewentualnie oring na disie? Również mam kangurki przy zmianie biegów, ale nie za każdym razem. Chętnie bym się czegoś dowiedział na ten temat. Silnik m54b22 cabrio 2001/12.

Przy okazji zapytam o jedną rzecz, mianowicie jak skasować adaptację w inpie? Co trzeba dokładnie kliknąć po kolei? I czy po skasowaniu adaptacji, skasuje się również mapa LPG?
Awatar użytkownika
mato15
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 11 paź 16, 19:52
BMW: e46 Coupe
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#22

Post autor: mato15 »

Sagan pisze:Witam, podłączę się do tematu, ponieważ chyba też mam problem z disą. Jeżeli u mnie po przekroczeniu 4000 rpm, nie rusza się cięgno od disy to gdzie leży wina? Membrana nie jest szczelna ewentualnie oring na disie? Również mam kangurki przy zmianie biegów, ale nie za każdym razem. Chętnie bym się czegoś dowiedział na ten temat. Silnik m54b22 cabrio 2001/12.

Przy okazji zapytam o jedną rzecz, mianowicie jak skasować adaptację w inpie? Co trzeba dokładnie kliknąć po kolei? I czy po skasowaniu adaptacji, skasuje się również mapa LPG?
Coś z disa, jak masz inpa wejdź do zakładki activate i poszukaj tam disa, aktywuj chyba f6 i na f9 wyłącz i zobacz czy się rusza, jak się nie rusza to pewnie uszkodzona membrana albo elektrycznie.
Kangury raczej od lewego powietrza, sprawdź cały dolot, węże od odmy itp..
Adaptacje kasujesz w inpa zakładka error i chyba f7 tam jest napisane adaptation... Na zgaszonym silniku możesz kasować wszystko tylko potem musisz zostawić samochód na jakieś 15 min na jalowym biegu zapalone potem pojeździć ze 100km na benzynie. Mapy lpg się nie kasuja. A jak masz lpg pod OBD2 to lpg będzie korzystal z nowych map które sobie samochód zrobi po kasowaniu. A jak masz stałe mapy lpg to nic się nie powinno zmienić
Awatar użytkownika
Sagan
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 24 kwie 17, 13:44
BMW: E46 CABRIO M54B22
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Siemiatycze

#23

Post autor: Sagan »

@mato15 Wielkie dzięki za odpowiedź, jutro wezmę się za to. Sterownik od LPG to Stag 300-6 QMAX PLUS, wyczytałem coś takiego "Autoadaptacja OBD zapewnia wtrysk gazu precyzyjnie dobierany do warunków pracy i obciążenia silnika. Na skład mieszanki wpływa nie tylko informacja o czasie wtrysku benzyny, lecz także jest ona modyfikowana według bieżących korekcji sterownika benzynowego." Czyli jak zrobię adaptację, to LPG będzie korzystał z nowych map, super. Wielkie dzięki za informację, jutro dam znać co z tą disą. Lewego powietrza nie ma na 95%, ponieważ obroty nie falują, silnik chodzi elegancko tak jak powinien, nie telepie nim, zero błędów odnoście złej mieszanki. Kangurki są w moim przypadku zależą w dużym stopniu od tego jak wcisnę sprzęgło. Np: gdy wcisnę sprzęgło do samego końca to bardzo często tak jest, że po puszczeniu wystąpi kangurek, a jak wcisnę sprzęgło tak na 3/5 to zazwyczaj nie występują kangurki.
Awatar użytkownika
mato15
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 11 paź 16, 19:52
BMW: e46 Coupe
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#24

Post autor: mato15 »

Zawór CDV przed wysprzeglikiem wyrzuć, łatwo znaleźć jak to zrobić
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”