Dylematy zakupowe
-
- Bywalec forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 11 gru 20, 21:45
- BMW: E46 320i 2_2l 170km M54B22
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Pabianice
Witajcie, już od jakichś 3 miesięcy przeglądam z większą bądź mniejszą częstotliwością aukcje beemek w mojej okolicy na OLX (100km) i co prawda trafiają się jakieś ciekawe okazje w budżecie do 10k to albo szybko znikają albo mają jakieś mankamenty. Stety bądź niestety jeżdżę tylko do tych naprawdę ciekawych i dzisiaj odwiedziłem drugą, całkiem fajną multifunkcja, tempomat, LPG, Xenon, praktycznie wszystko sprawne i autko jak na swój wiek wygląda naprawdę spoko, jednakże autko ma dwa większe mankamenty, pierwszy kontrolka CHECK (nie sprawdzałem, ale niby zapala się przez LPG - uboga mieszanka) oraz tuż po uruchomieniu silnika z prawej strony pracuje jakby jakaś pompka(?) dosyć głośno. Silnik to N42B20, a instalacja ma około roku i teraz pytanie według mnie instalacja jest źle wyregulowana, ale uboga mieszanka nie jest na pewno zdrowa dla silnika, a była tak eksploatowana. Ile może kosztować naprawa takich problemów, oraz z czym to się je. Pozdro
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Jak nie chcesz osiwieć to odpuść sobie n42 z niepewną historią.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- yampik
- Bywalec forum
- Posty: 1701
- Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
- BMW: F11 520d+
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Olsztyn
- Lokalizacja: Olsztyn
+1.maniek21112 pisze: ↑12 gru 20, 12:56 Jak nie chcesz osiwieć to odpuść sobie n42 z niepewną historią.
check i dziwny dzwiek moze Cię kosztować kilka tysięcy
-
- Bywalec forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 7 gru 20, 16:56
- BMW: na razie brak
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Pełna zgoda, a nawet ogólniej -- jak nie chcesz osiwieć albo remontowanie silników ni jest Twoim hobby odpuść każde auto z LPG gdzie właściciel ze spokojem mówi 'a,to tylko uboga mieszanka'. Przy takim podejściu w silniku może być dowolny sajgonmaniek21112 pisze: ↑12 gru 20, 12:56 Jak nie chcesz osiwieć to odpuść sobie n42 z niepewną historią.
-
- Bywalec forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 11 gru 20, 21:45
- BMW: E46 320i 2_2l 170km M54B22
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Pabianice
Niestety wiem, że te silniki nie cieszą się zbyt dużą trwałością (jak na BMW) nawet nie zważając na ten problem najbardziej chciałbym kupić M52 bądź ewentualnie M54, ale w tym budżecie większość stanowią 4 cylindrowe N42. Jednakże w beemce którą oglądaliśmy wcześniej (dalej jest dostępna na aukcjach) ten sam silnik wydawał z siebie niepokojące dźwięki podczas pracy i było widać że był w złym stanie, a tutaj wszystko wygląda na sprawne. (Tzn. kultura pracy, moc itd) poza właśnie tą kontrolką. Właściciel raczej się zna na motoryzacji i samochód jest w fajnym stanie, ale stwierdził że po prostu instalacja powoduje ten błąd i tyle, potem wspomniał, że jest on powodowany wg komputera przez ubogą mieszankę. I teraz rodzi się pytanie co powoduje ten błąd, a jeśli jest to źle wytegulowana instalacja tak jak myślę (choć może się mylę i jest to oznaka czegoś innego) to czy warto od razu odrzucać tą ofertę, a może wystarczy pojechać do serwisu LPG i cieszyć się bezawaryjną pracą przez kilka lat? Na co jeszcze zwrócić uwagę, żeby zminimalizować nacięcia się na kosztowne naprawy N42?picek pisze: ↑12 gru 20, 14:55Pełna zgoda, a nawet ogólniej -- jak nie chcesz osiwieć albo remontowanie silników ni jest Twoim hobby odpuść każde auto z LPG gdzie właściciel ze spokojem mówi 'a,to tylko uboga mieszanka'. Przy takim podejściu w silniku może być dowolny sajgonmaniek21112 pisze: ↑12 gru 20, 12:56 Jak nie chcesz osiwieć to odpuść sobie n42 z niepewną historią.
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3655
- Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
- BMW: E91 Fl
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: F038885
Powiem tak.PatrykO2 pisze: ↑12 gru 20, 21:52Niestety wiem, że te silniki nie cieszą się zbyt dużą trwałością (jak na BMW) nawet nie zważając na ten problem najbardziej chciałbym kupić M52 bądź ewentualnie M54, ale w tym budżecie większość stanowią 4 cylindrowe N42. Jednakże w beemce którą oglądaliśmy wcześniej (dalej jest dostępna na aukcjach) ten sam silnik wydawał z siebie niepokojące dźwięki podczas pracy i było widać że był w złym stanie, a tutaj wszystko wygląda na sprawne. (Tzn. kultura pracy, moc itd) poza właśnie tą kontrolką. Właściciel raczej się zna na motoryzacji i samochód jest w fajnym stanie, ale stwierdził że po prostu instalacja powoduje ten błąd i tyle, potem wspomniał, że jest on powodowany wg komputera przez ubogą mieszankę. I teraz rodzi się pytanie co powoduje ten błąd, a jeśli jest to źle wytegulowana instalacja tak jak myślę (choć może się mylę i jest to oznaka czegoś innego) to czy warto od razu odrzucać tą ofertę, a może wystarczy pojechać do serwisu LPG i cieszyć się bezawaryjną pracą przez kilka lat? Na co jeszcze zwrócić uwagę, żeby zminimalizować nacięcia się na kosztowne naprawy N42?picek pisze: ↑12 gru 20, 14:55Pełna zgoda, a nawet ogólniej -- jak nie chcesz osiwieć albo remontowanie silników ni jest Twoim hobby odpuść każde auto z LPG gdzie właściciel ze spokojem mówi 'a,to tylko uboga mieszanka'. Przy takim podejściu w silniku może być dowolny sajgonmaniek21112 pisze: ↑12 gru 20, 12:56 Jak nie chcesz osiwieć to odpuść sobie n42 z niepewną historią.
Znajomy kupił 3er e90 od mechanika który miłował się w BMW.
Co okazało się po zakupie, amortyzatory były nie od tej wersji i nie od tego modelu.
Jak to możliwe, nie wiadomo.
Tak jak Maniek pisze N42 albo się kocha albo nienawidzi.
Jeśli nie chcesz się zrazić do BMW to odpuść ten silnik i nie kupuj na siłę.
Nie słuchaj tego co mówi sprzedający
Pogrubiłem do czego się odnoszę podając przykład.
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Hehe miałem właśnie e87 116i n45 kupione rzekomo od mechanika..obecnie 174 tys. km, rozrząd zrobiony podobno przy 155 (widać, że ślizg jest świeży w miarę) a filtr oleju z 2012 roku..filtron, wrzucę zdjęcie, bo warto obejrzeć. Filtr powietrza też z 2012, na elektrozaworach piasek praktycznie, taki nagar był był błąd vanosa dolotowego, po wymianie uszczelek i przemyciu wszystko wróciło do normy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- yampik
- Bywalec forum
- Posty: 1701
- Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
- BMW: F11 520d+
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Olsztyn
- Lokalizacja: Olsztyn
Po Twoich wypowiedziach widać, że bardzo chcesz kupić to auto.
Zapytałeś nas - dostałeś odpowiedź.
Zrobisz jak będziesz uważał.
Znajdź jednak najpierw dobrego mechanika w okolicy i sprawdź zdolność kredytową żebyś potem nie zasypywał nas miliardem pytań jak to naprawić.
Ze względu na brak $ chcesz kupić auto w które zapewne będziesz musiał wsadzić $ której nie masz.
fcklogic
Zapytałeś nas - dostałeś odpowiedź.
Zrobisz jak będziesz uważał.
Znajdź jednak najpierw dobrego mechanika w okolicy i sprawdź zdolność kredytową żebyś potem nie zasypywał nas miliardem pytań jak to naprawić.
Ze względu na brak $ chcesz kupić auto w które zapewne będziesz musiał wsadzić $ której nie masz.
fcklogic