Dylematy zakupowe

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
PatrykO2
Bywalec forum
Posty: 31
Rejestracja: 11 gru 20, 21:45
BMW: E46 320i 2_2l 170km M54B22
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Pabianice

#1

Post autor: PatrykO2 »

Witajcie, już od jakichś 3 miesięcy przeglądam z większą bądź mniejszą częstotliwością aukcje beemek w mojej okolicy na OLX (100km) i co prawda trafiają się jakieś ciekawe okazje w budżecie do 10k to albo szybko znikają albo mają jakieś mankamenty. Stety bądź niestety jeżdżę tylko do tych naprawdę ciekawych i dzisiaj odwiedziłem drugą, całkiem fajną multifunkcja, tempomat, LPG, Xenon, praktycznie wszystko sprawne i autko jak na swój wiek wygląda naprawdę spoko, jednakże autko ma dwa większe mankamenty, pierwszy kontrolka CHECK (nie sprawdzałem, ale niby zapala się przez LPG - uboga mieszanka) oraz tuż po uruchomieniu silnika z prawej strony pracuje jakby jakaś pompka(?) dosyć głośno. Silnik to N42B20, a instalacja ma około roku i teraz pytanie według mnie instalacja jest źle wyregulowana, ale uboga mieszanka nie jest na pewno zdrowa dla silnika, a była tak eksploatowana. Ile może kosztować naprawa takich problemów, oraz z czym to się je. Pozdro :D :lpg:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Jak nie chcesz osiwieć to odpuść sobie n42 z niepewną historią.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#3

Post autor: yampik »

maniek21112 pisze: 12 gru 20, 12:56 Jak nie chcesz osiwieć to odpuść sobie n42 z niepewną historią.
+1.
check i dziwny dzwiek moze Cię kosztować kilka tysięcy :)
picek
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 7 gru 20, 16:56
BMW: na razie brak
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#4

Post autor: picek »

maniek21112 pisze: 12 gru 20, 12:56 Jak nie chcesz osiwieć to odpuść sobie n42 z niepewną historią.
Pełna zgoda, a nawet ogólniej -- jak nie chcesz osiwieć albo remontowanie silników ni jest Twoim hobby odpuść każde auto z LPG gdzie właściciel ze spokojem mówi 'a,to tylko uboga mieszanka'. Przy takim podejściu w silniku może być dowolny sajgon
PatrykO2
Bywalec forum
Posty: 31
Rejestracja: 11 gru 20, 21:45
BMW: E46 320i 2_2l 170km M54B22
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Pabianice

#5

Post autor: PatrykO2 »

picek pisze: 12 gru 20, 14:55
maniek21112 pisze: 12 gru 20, 12:56 Jak nie chcesz osiwieć to odpuść sobie n42 z niepewną historią.
Pełna zgoda, a nawet ogólniej -- jak nie chcesz osiwieć albo remontowanie silników ni jest Twoim hobby odpuść każde auto z LPG gdzie właściciel ze spokojem mówi 'a,to tylko uboga mieszanka'. Przy takim podejściu w silniku może być dowolny sajgon
Niestety wiem, że te silniki nie cieszą się zbyt dużą trwałością (jak na BMW) nawet nie zważając na ten problem najbardziej chciałbym kupić M52 bądź ewentualnie M54, ale w tym budżecie większość stanowią 4 cylindrowe N42. Jednakże w beemce którą oglądaliśmy wcześniej (dalej jest dostępna na aukcjach) ten sam silnik wydawał z siebie niepokojące dźwięki podczas pracy i było widać że był w złym stanie, a tutaj wszystko wygląda na sprawne. (Tzn. kultura pracy, moc itd) poza właśnie tą kontrolką. Właściciel raczej się zna na motoryzacji i samochód jest w fajnym stanie, ale stwierdził że po prostu instalacja powoduje ten błąd i tyle, potem wspomniał, że jest on powodowany wg komputera przez ubogą mieszankę. I teraz rodzi się pytanie co powoduje ten błąd, a jeśli jest to źle wytegulowana instalacja tak jak myślę (choć może się mylę i jest to oznaka czegoś innego) to czy warto od razu odrzucać tą ofertę, a może wystarczy pojechać do serwisu LPG i cieszyć się bezawaryjną pracą przez kilka lat? :) Na co jeszcze zwrócić uwagę, żeby zminimalizować nacięcia się na kosztowne naprawy N42?
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#6

Post autor: Dzidek90 »

PatrykO2 pisze: 12 gru 20, 21:52
picek pisze: 12 gru 20, 14:55
maniek21112 pisze: 12 gru 20, 12:56 Jak nie chcesz osiwieć to odpuść sobie n42 z niepewną historią.
Pełna zgoda, a nawet ogólniej -- jak nie chcesz osiwieć albo remontowanie silników ni jest Twoim hobby odpuść każde auto z LPG gdzie właściciel ze spokojem mówi 'a,to tylko uboga mieszanka'. Przy takim podejściu w silniku może być dowolny sajgon
Niestety wiem, że te silniki nie cieszą się zbyt dużą trwałością (jak na BMW) nawet nie zważając na ten problem najbardziej chciałbym kupić M52 bądź ewentualnie M54, ale w tym budżecie większość stanowią 4 cylindrowe N42. Jednakże w beemce którą oglądaliśmy wcześniej (dalej jest dostępna na aukcjach) ten sam silnik wydawał z siebie niepokojące dźwięki podczas pracy i było widać że był w złym stanie, a tutaj wszystko wygląda na sprawne. (Tzn. kultura pracy, moc itd) poza właśnie tą kontrolką. Właściciel raczej się zna na motoryzacji i samochód jest w fajnym stanie, ale stwierdził że po prostu instalacja powoduje ten błąd i tyle, potem wspomniał, że jest on powodowany wg komputera przez ubogą mieszankę. I teraz rodzi się pytanie co powoduje ten błąd, a jeśli jest to źle wytegulowana instalacja tak jak myślę (choć może się mylę i jest to oznaka czegoś innego) to czy warto od razu odrzucać tą ofertę, a może wystarczy pojechać do serwisu LPG i cieszyć się bezawaryjną pracą przez kilka lat? :) Na co jeszcze zwrócić uwagę, żeby zminimalizować nacięcia się na kosztowne naprawy N42?
Powiem tak.
Znajomy kupił 3er e90 od mechanika który miłował się w BMW.
Co okazało się po zakupie, amortyzatory były nie od tej wersji i nie od tego modelu.
Jak to możliwe, nie wiadomo.
Tak jak Maniek pisze N42 albo się kocha albo nienawidzi.
Jeśli nie chcesz się zrazić do BMW to odpuść ten silnik i nie kupuj na siłę.
Nie słuchaj tego co mówi sprzedający :wink:
Pogrubiłem do czego się odnoszę podając przykład.
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Hehe miałem właśnie e87 116i n45 kupione rzekomo od mechanika..obecnie 174 tys. km, rozrząd zrobiony podobno przy 155 (widać, że ślizg jest świeży w miarę) a filtr oleju z 2012 roku..filtron, wrzucę zdjęcie, bo warto obejrzeć. Filtr powietrza też z 2012, na elektrozaworach piasek praktycznie, taki nagar był :Bravo: był błąd vanosa dolotowego, po wymianie uszczelek i przemyciu wszystko wróciło do normy.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#8

Post autor: yampik »

Po Twoich wypowiedziach widać, że bardzo chcesz kupić to auto.
Zapytałeś nas - dostałeś odpowiedź.

Zrobisz jak będziesz uważał.
Znajdź jednak najpierw dobrego mechanika w okolicy i sprawdź zdolność kredytową żebyś potem nie zasypywał nas miliardem pytań jak to naprawić.

Ze względu na brak $ chcesz kupić auto w które zapewne będziesz musiał wsadzić $ której nie masz.
fcklogic
Napisz odpowiedź

Wróć do „Kupuję BMW E46”