Dyfer tył 330xi

shuruburu
Posty: 9
Rejestracja: 21 wrz 21, 20:04
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#1

Post autor: shuruburu »

Witam wszystkich
Chciałem się upewnić jak to jest z dyferencjałem w 330xi manual? Znalazłem, że ma mieć przełożenie 3.07. Czy w związku z tym będzie pasował każdy dyfer tylny z takim przełożeniem czy to musi być konkretnie do takiego modelu? A może są jakieś widełki, że np z 325i będzie pasował, ale 320d już nie. Proszę zwrócić uwagę że to napęd na 4 koła.

Mój dyfer szarpie i trzeba go wymienić. Od sprzedającego dostałem informację, że to poduszka skrzyni biegów. Jak ktoś będzie zainteresowany to chętnie lepiej opiszę sytuację i zadam więcej pytań :)

Jak było już takie pytanie to przepraszam ale nie udało mi się znaleźć podobnego tematu. Proszę o wyrozumiałość :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Tylko z 330xi manual, dla pocieszenia ten sam jest w wersji 5-biegowej.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
shuruburu
Posty: 9
Rejestracja: 21 wrz 21, 20:04
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#3

Post autor: shuruburu »

maniek21112 pisze: 22 wrz 21, 6:57 Tylko z 330xi manual, dla pocieszenia ten sam jest w wersji 5-biegowej.
Dzięki za odpowiedź. A taki dyfer np z X3 330xi by pasował czy to musi być E46?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Nie będzie pasował, tylko e46.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
shuruburu
Posty: 9
Rejestracja: 21 wrz 21, 20:04
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#5

Post autor: shuruburu »

Bardzo trudno jest znaleźć taki dyfer (oprócz nowych które kosztują nawet 8 tysięcy zł :O). W związku z tym czy ktoś orientuje się czy na Podlasiu ktoś zajmuje się regeneracją dyfrów? Może być też nie na Podlasiu jeśli to dobry magik i nie weźmie dużo pieniędzy (tu pytanie: ile to może kosztować?)

jeszcze raz chcę się upewnić, że to musi być taki dyfer:
33 10 7 500 785 (numer części), przełożenie 3.07

znalazłem taki używany: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-e46-xi-dyfer-most-dyferencjal-3-07-7500784-ID6DRhRn.html?
ale on jest 784, a nie 785
Pozdro
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Jak jest z 330xi manual to będzie ok, często części różnią się jedną cyfrą, w realoem nie ma tych numerów a pasują, swoją drogą u Ciebie pewnie jest ten sam numer co w ogłoszeniu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
shuruburu
Posty: 9
Rejestracja: 21 wrz 21, 20:04
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#7

Post autor: shuruburu »

Witam ponownie po długiej przerwie. Przygód z BMW ciąg dalszy.
Bardziej doświadczony mechanik zdiagnozował, że są luzy na przednich półosiach, a nie problem z dyferencjałem. I tu mam pytanie: polecacie kupić używki w dobrym stanie czy jakieś nowe zamienniki? Jeśli zamienniki ,to które polecacie? A jeśli używki to które ogłoszenie jest warte uwagi?
Będę wdzięczny za pomoc, bo słabo ogarniam temat, a już w końcu chciałbym pojeździć samochodem bez drgań :)
Pozdrawiam
miklo
Bywalec forum
Posty: 37
Rejestracja: 1 paź 21, 23:46
BMW: e46 330 xi touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#8

Post autor: miklo »

Mi się wczoraj rozsypał dyfer tylny. Na łukach i skrzyżowaniach przeskakuje, jest z tyłu walnięcie i podskakuje samochód. Potem po wyprostowaniu kół moment jeszcze hałasuje bardzo i się uspokaja. Musiałem do domu dojechać, więc stąd opis. Nie katuję go dalej...
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#9

Post autor: mariryb »

Dyfer do X można założyć też nie z Xa. Głowy są takie same, kwestia przełożenia i flanszy do półosi i wału. Zawsze można je zamienić.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
miklo
Bywalec forum
Posty: 37
Rejestracja: 1 paź 21, 23:46
BMW: e46 330 xi touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#10

Post autor: miklo »

No dobra. Dyfer tylny wymieniony. Hałasy zniknęły, ale... nadal przeskakuje na ciasnych skrętach (skrzyżowanie, małe rondo). Na wciśniętym sprzęgle nie przeskakuje (poza sytuacją, gdy koła są skręcone na maks - czyli manewry). Wygląda na reduktor. Czyli poszło mi i to i to :D Z tego, co poczytałem - niestety reduktor przed i polift się od siebie różnią (mam polifta). Zaczynam poszukiwania.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”