Dwumasa E46 330D M57N

Dawidd
Bywalec forum
Posty: 186
Rejestracja: 30 gru 20, 18:32
BMW: 330CD i 330XD
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa

#1

Post autor: Dawidd »

Cześć,

przy gaszeniu auta, autem "rzuca" czytałem, że 300d nie ma najlepszej kultury gaszenia, że jakieś klapy z innej się montuje i jest dużo lepiej no ale jest też dwumas, który jakieś tam objawy dawał, po wyciągnięciu skrzyni i obejrzeniu części na pierwszy rzut oka wydaje się być w niezłym stanie, docisk tarcza są serio jak nowe. No ale ten dwumas moim zdaniem jest jednak szrot tutaj filmiki:

https://drive.google.com/drive/folders/1N9TNC9XfpV5z2FwEkY5HkRojjOyed6Gi?usp=sharing

nie mierzyłem tego luzu ale na pewno ma więcej niż luk podaje jako normę = 2.9mm.

Problem jaki mam to, że nowa dwumasa luka co przyszła jest tylko trochę w lepszym stanie :( trochę poczytałem i obejrzałem kilka filmików gdzie ludzie mówią, że zamawiają po 3-4 dwumasy i wybierają najlepsza bo jest z nimi problem i czasami się trafiają szroty już z fabryki. Co sądzicie? co polecacie? przerabiał już ktoś temat?
DwaLitryPL

#2

Post autor: DwaLitryPL »

ta co tak lata na filmie to już kaput.Druga którą pokazujesz szczerze to powiem to jak z półosiami.. nowymi /regenerowanymi przez producenta GKN/LOBRO/SPIDAN na 4 półosie spidan jedna była bez grama luzu pozostale trzy już miały/większy mniejszy.To samo Lobro kolejne 3 sztuki bodajże i każda minimalny luzs jak jeden przegub był bez grama luzu to zaś drugi miał minimalny :) to już by trzeba było po 5 szt zamawiać każdej rzeczy i wybierać..

Ja też kupiłem 2 tygodnie temu sprzęgło + dwumas luka.Tyle,ze ja nie miałem dwumasy oryginalnej bmw w aucie już bo mechanik mi 6lat temu zmienił na używkę myślałem do tej pory,że to była używka oe bmw natomiast to był już luk ''aftermarket'' bez loga bmw i numerów bmw :) zmieniłem bo wydawało mi się,ze auto zle pracuej przez nią (smar z niej wyszedł cały do skrzyni biegów) nowa luz ma mniejszy (ten co gibasz talerzem) ciut mniejszy nie jakoś znacznie mniejszy natomiast luz w koło ruszając to producent np dla dwumasy mojej luka LUK 415 0401 10

Maks. kąt przyłożenia [stopień]: 23

Liczba zębów (oznaczenie maks. kąta przyłożenia): 7

Maks. luz pochylenia [mm]: 2,9

LUZU pochylenia nie mierzyłem ale zmierzyłem goniometrem sobie kąt o ile przesuwa się talerz biorąc go maks w prawo(znacząc markerem i maks w lewo również znacząc marketem) i tu wszystko ok.Zwrócić uwagę trzeba też na to,że filmy które na YT ludziska pokazują gdzie dwumasy mają luzy są to filmy z różnych aut.Dla każdego modelu jest z tego co się dowiedziałem inny luz.Ja bym montował.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”