Duże zużycie oleju oraz dużo dymu wylatujacego z wydechu

PiotrK
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 4 lip 14, 19:56
BMW: E46 318i poj. 2l.
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Gostyn

#1

Post autor: PiotrK »

Witam ,
piszę , do Was drodzy forumowicze ponieważ otaczający mnie mechanicy to chyba pseudo mechanicy którzy nie są w stanie stwierdzić co autku dolega i wymieniają co idzie :/ . Jak w temacie napisałem moje auto strasznie dymi wydechem na niebiesko przy redukcji biegu takze gdy jezdze energicznie oraz gdy dłużej postoi . Następny bardzo niepokojący mnie objaw to zalane olejem dwie oslony pod silnikiem i ta plastikowa i aluminiowa . Wczoraj będac u mechanika wyczyscil je oraz sprawdził czy nie ma nigdzie wycieku lecz nic nie zaobserwował . Dziś idąc do auta zauwazylem ponownie te osłony zalane . Przez ost dwa dni musialem dolewac 1,5 l oleju :shock: .Dla Waszej informacji ostatnimi czasy w samochodzie były wymieniane popychacze , uszczelka miski olejowej oraz pompa vacum . Silnik n42b20 . Proszę o pomoc :(
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#2

Post autor: WKRENTEK77 »

Dymienie na niebiesko oznacza spalanie oleju czyli uszczelniacze zaworowe do wymiany .
PiotrK
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 4 lip 14, 19:56
BMW: E46 318i poj. 2l.
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Gostyn

#3

Post autor: PiotrK »

Oki to czyli wiem już co muszę naprawić by samochód tak nie dymil tylko teraz pytanie czy da się te uszczelniacze wymienić bez zdejmowania głowicy . Zostaje jeszcze pytanie skąd bierze się tyle oleju na tych osłonach ?
isolato

#4

Post autor: isolato »

Podejrzewam, że krasnoludki nie wchodzą Ci w nocy pod samochód i nie rozlewają oleju na osłony :P
Musi być wyciek, innej opcji nie ma. Może mechanik nie przyłożył się podczas wymiany uszczelki misy olejowej? Może cieknie z innego miejsca? Sprawdzić, najlepiej osobiście.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#5

Post autor: MARC »

Wyciek musisz zlokalizować, bo to nie jest pocenie się.
Nie wierzę w to że nie widać skąd wypływa.
Trzeba zmywaczem dokładnie wymyć silnik tam gdzie widać olej, następnie odpalić auto i obserwować wycieki...

Co do uszczelniaczy to można to wymienić bez zdejmowania głowicy, koszt +/- 700zł natomiast nie każdy zakład wykonuje taką usługę.
konrados94
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#6

Post autor: konrados94 »

skoro tyle oleju napływa skądś to musi być porządny wyciek, jak mechanik tego nie zauważył? Jesli uszczelka miski wymieniona dobrze to raczej odpada, zostają ew uszczelniacze wału ale to by bylo pocenie sie i po kropelce przybywanie, podpora wału jest sucha? tzn dolna część bloku, ewentualnie zostaje jeszcze podstawa filtra oleju- stąd potrafią spore ilosci sie wydostac jak uszczelnienie pusci. Sprawdz te punkty jak masz jak i napewno znajdziesz przyczyne.
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek
waldek1978
Przyjaciel forum
Posty: 1499
Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
BMW: E90
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#7

Post autor: waldek1978 »

Można wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy. Przerabiałem to niedawno. Wymieniłem uszczelniacze zaworowe i uszczelkę pokrywy zaworów.
OSA BMW

#8

Post autor: OSA BMW »

Brudna odma ma podobne objawy kopcenie silnika , a wytwarzane w nim ciśnienie wywala olej gdzie tylko się da.
Dla świetego spokoju wyciągnij bagnet na chodzącym silniku , tylko pomału i nie do końca , jeżeli chluśnie olejem to jedna sprawę masz wyjaśniona , jeżeli wyjdą spaliny to już może być gorzej. Same uszczelniacze tak jak już koledzy powiedzieli wyżej - bez zdejmowania głowicy bo i po co
PiotrK
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 4 lip 14, 19:56
BMW: E46 318i poj. 2l.
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Gostyn

#9

Post autor: PiotrK »

Dziś właśnie wyciagnalem bagnet na pracującym silniku i trochę obroty podskoczyly ale po chwili sie unormowany , żadnych innych objawów nie dojzalem . Odkrecilem rowniez korek silnika lecz również nic prócz chlapania oleju ze silnika , czy to normalne w tym silniku ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”