Drganie dudnienie podczas przyśpieszania 318i N46
-
- Bywalec forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 26 lip 13, 15:16
- BMW: E46 318i N46 2004, planuję drugie 330i 325i
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
- VIN: KS54431
Mam BMW 318i 2004 rok, silnik N46, 143 KM, benzyna, skrzynia manualna.
Od około 6 miesięcy obserwuję dudnienie podczas przyśpieszania. Dudni na 2 biegu w okolicach 2700 - 3200 obrotów, sporadycznie na 3 biegu 2000 - 2200 obrotów.
Dudnienie jest nieregularne, czasem występuje czasem nie występuje, jednak zawsze podczas jazdy na biegu;
Na biegu jałowym nie występują żadne drgania nawet w tym zakresie obrotów;
Po przekroczeniu powyższych limitów obrotów dudnienie (drganie) ustaje.
Nie ma zasady czy silnik jest na zimno czy na ciepło.
Drgania czasem są mniejsze, czasem większe, raz nawet czułem drgania na fotelu kierowcy.
Samochód zaczął również wyraźnie głośniej pracować, kiedyś było cicho przy 120 na autostradzie, teraz jest znacznie głośniej.
Gdy jadę płynnie drgania nie występują, tylko przy przyśpieszaniu.
Dodatkowo czasem drga pedał sprzętła przy ruszaniu (sporadycznie).
Tuż przed tym jak pojawiły się drgania wymieniałem filtra paliwa, cewkę, olej;
Poniżej pomysły zaczerpnięte z forum. Od czego byście zaczęli diagnozę? Nie chcę wymieniać na początku wszystkiego.
Łożysko atakujące wału
Podpora wału
Łącznik elastyczny wału
Sam wał (gdzie we Wrocławiu sprawdzą mi wał)?
Tłumik drgań wału korbowego
Koło pasowe wału korbowego
poduszki silnika
poduszki skrzyni
Tuleje sanek dyferencjału
Dyferencjał
Elementy tłumiące drgania na połączeniu skrzynia biegów dyferencjał
Krzyrzak przy dyferencjale
Olej dyferencjał i skrzynia
Docisk sprzęgła
Dwumas
Przepustnica - wyczyszczenie
Od około 6 miesięcy obserwuję dudnienie podczas przyśpieszania. Dudni na 2 biegu w okolicach 2700 - 3200 obrotów, sporadycznie na 3 biegu 2000 - 2200 obrotów.
Dudnienie jest nieregularne, czasem występuje czasem nie występuje, jednak zawsze podczas jazdy na biegu;
Na biegu jałowym nie występują żadne drgania nawet w tym zakresie obrotów;
Po przekroczeniu powyższych limitów obrotów dudnienie (drganie) ustaje.
Nie ma zasady czy silnik jest na zimno czy na ciepło.
Drgania czasem są mniejsze, czasem większe, raz nawet czułem drgania na fotelu kierowcy.
Samochód zaczął również wyraźnie głośniej pracować, kiedyś było cicho przy 120 na autostradzie, teraz jest znacznie głośniej.
Gdy jadę płynnie drgania nie występują, tylko przy przyśpieszaniu.
Dodatkowo czasem drga pedał sprzętła przy ruszaniu (sporadycznie).
Tuż przed tym jak pojawiły się drgania wymieniałem filtra paliwa, cewkę, olej;
Poniżej pomysły zaczerpnięte z forum. Od czego byście zaczęli diagnozę? Nie chcę wymieniać na początku wszystkiego.
Łożysko atakujące wału
Podpora wału
Łącznik elastyczny wału
Sam wał (gdzie we Wrocławiu sprawdzą mi wał)?
Tłumik drgań wału korbowego
Koło pasowe wału korbowego
poduszki silnika
poduszki skrzyni
Tuleje sanek dyferencjału
Dyferencjał
Elementy tłumiące drgania na połączeniu skrzynia biegów dyferencjał
Krzyrzak przy dyferencjale
Olej dyferencjał i skrzynia
Docisk sprzęgła
Dwumas
Przepustnica - wyczyszczenie
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7206
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
ja bym zaczal od wejscia pod auto i obejrzenia czy cos nie rzuca sie w oczy, typu wyrwane mocowanie itd
i czy wał siedzi i nie 'lata' np przy podporze albo czy lacznik elastyczny nie jest popekany
ogolnie caly uklad napedowy od skrzyni do kół
i czy wał siedzi i nie 'lata' np przy podporze albo czy lacznik elastyczny nie jest popekany
ogolnie caly uklad napedowy od skrzyni do kół
- Jarando
- Moderator
- Posty: 2164
- Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
- BMW: G31 530d xDrive
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Irlandia-Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Mallow-Żywiec
- Płeć:
Przeniosłem do odpowiedniego działu.
Pozdrawiam.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Przede wszystkim sprawdz czy masz wszystkie sruby wal -> lacznik elastyczny. Brak jednej lub poluzowana powoduje dudnienie pod obciazeniem
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 4316 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 12 Odpowiedzi
- 14175 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mariusz_E46
-
- 10 Odpowiedzi
- 4138 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 0 Odpowiedzi
- 1014 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Bobek33
-
- 3 Odpowiedzi
- 5229 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lwsb33
-
- 12 Odpowiedzi
- 9490 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Meff97
-
- 5 Odpowiedzi
- 1019 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: quatr02248
-
- 11 Odpowiedzi
- 5465 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Ugasso
-
- 1 Odpowiedzi
- 1056 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 1498 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: E 46 Touring