Drganie dudnienie podczas przyśpieszania 318i N46

tituchpl
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 26 lip 13, 15:16
BMW: E46 318i N46 2004, planuję drugie 330i 325i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
VIN: KS54431

#1

Post autor: tituchpl »

Mam BMW 318i 2004 rok, silnik N46, 143 KM, benzyna, skrzynia manualna.
Od około 6 miesięcy obserwuję dudnienie podczas przyśpieszania. Dudni na 2 biegu w okolicach 2700 - 3200 obrotów, sporadycznie na 3 biegu 2000 - 2200 obrotów.
Dudnienie jest nieregularne, czasem występuje czasem nie występuje, jednak zawsze podczas jazdy na biegu;
Na biegu jałowym nie występują żadne drgania nawet w tym zakresie obrotów;
Po przekroczeniu powyższych limitów obrotów dudnienie (drganie) ustaje.
Nie ma zasady czy silnik jest na zimno czy na ciepło.
Drgania czasem są mniejsze, czasem większe, raz nawet czułem drgania na fotelu kierowcy.
Samochód zaczął również wyraźnie głośniej pracować, kiedyś było cicho przy 120 na autostradzie, teraz jest znacznie głośniej.
Gdy jadę płynnie drgania nie występują, tylko przy przyśpieszaniu.
Dodatkowo czasem drga pedał sprzętła przy ruszaniu (sporadycznie).
Tuż przed tym jak pojawiły się drgania wymieniałem filtra paliwa, cewkę, olej;

Poniżej pomysły zaczerpnięte z forum. Od czego byście zaczęli diagnozę? Nie chcę wymieniać na początku wszystkiego.


Łożysko atakujące wału
Podpora wału
Łącznik elastyczny wału
Sam wał (gdzie we Wrocławiu sprawdzą mi wał)?

Tłumik drgań wału korbowego
Koło pasowe wału korbowego

poduszki silnika
poduszki skrzyni



Tuleje sanek dyferencjału
Dyferencjał
Elementy tłumiące drgania na połączeniu skrzynia biegów dyferencjał
Krzyrzak przy dyferencjale
Olej dyferencjał i skrzynia


Docisk sprzęgła
Dwumas
Przepustnica - wyczyszczenie
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

ja bym zaczal od wejscia pod auto i obejrzenia czy cos nie rzuca sie w oczy, typu wyrwane mocowanie itd
i czy wał siedzi i nie 'lata' np przy podporze albo czy lacznik elastyczny nie jest popekany
ogolnie caly uklad napedowy od skrzyni do kół
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#3

Post autor: Jarando »

Przeniosłem do odpowiedniego działu.
Pozdrawiam.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#4

Post autor: Broder »

Przede wszystkim sprawdz czy masz wszystkie sruby wal -> lacznik elastyczny. Brak jednej lub poluzowana powoduje dudnienie pod obciazeniem
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”