Drgania przy prędkości pow. 110km/h + Hamowanie

Tyson150
Bywalec forum
Posty: 98
Rejestracja: 2 kwie 16, 17:27
BMW: E46 R6 150km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#1

Post autor: Tyson150 »

Witam serdecznie, od dłuższego czasu borykam się z problem bicia przy prędkościach powyżej 110km/h. Dodatkowo bicie jest wyczuwalne przy niższych prędkościach podczas hamowania. Drgania są wyczuwalne również np. z siedzenia pasażera. Przenoszą się na całą "bude" Nie mam już pomysłu co może być przyczyną....

Rzeczy które dotychczas wykonałem:
1) krok sprawdzenie zawieszenia przód i wymiana wahacza z jednej strony na nowy (Meyle HD). Cała reszta zawieszania tj. gumy, drążki i łączniki (Meyle HD) została wymieniona ~rok temu i elementy te wydają się spełniać swoje zadanie (byłem też dwukrotnie na stacji diagnostycznej celem przetrzepania auta)
2) krok - wizyta na wulkanizacji celem sprawdzenia opon, felg z ponownym wyważeniem (zdaniem pracowników było okej)
3) krok to wymiana tarcz + klocków (TRW) z przodu z pomiarem bicia na piaście i tarczach (było w tolerancji). Dodam również, że zaciski były regenerowane (nowe tłoczki/uszczelniania) jakieś 1,5 roku temu.
4) podmiana kół z alufelgami z auta brata (które były protestowane, opony 1 sezonowe) celem upewniania się,że problem nie leży po stronie kół. Dodam iż na zimę mam inny komplet kół 15' i lato 17'. Efekt żaden - mijamy "magiczne" 110km/h i kierownica zaczyna drgać.
5) krok wymiana klocków tył i kompletna regeneracja układu zaciskowego z tyłu z wymianą tulei na tylnim łączniku stabilizatora. Ten punkt raczej był moją zachcianką bardziej aniżeli upatrywaniem nadziei na rozwiązanie problemu.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#2

Post autor: adi3d »

A bicie występuje gdzie? Na kierownicy, w całym aucie czy na fotelu tylko?
Jeśli na kierownicy to podejrzewam tuleje z przodu. Jeśli ma karoserii to może tłumik drgań przy wale lub sam wal jakoś się uszkodził /skorodowal
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

1) Zwróć uwagę na tuleje wahaczy (motylki), nie piszesz o tym konkretnie a to często jest przyczyną.
3) Podaj konkretne wartości, czyli bicie obu piat oraz po założeniu tarcz?
Obciążanie auta coś zmienia? Czyli odpuszczenie lub dodanie gazu?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Tyson150
Bywalec forum
Posty: 98
Rejestracja: 2 kwie 16, 17:27
BMW: E46 R6 150km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#4

Post autor: Tyson150 »

Bicie jest na kierownicy, ale daje się je wyczuć siedząc również na fotelu pasażera.Widać też np. po daszkach, "słonecznikach" że one wpadają w drgania.

Jeśli chodzi o konkretne wartości to powiem szczerze,że robiłem to 2-3 miesiące temu i nie pamiętam wartości. Przed założeniem wszystkiego oglądałem profesora chrisa i inne filmiki, więc wszystko raczej zrobiłem zgodnie z ich radami. Wszystko było ładnie oczyszczone i mierzone (sam pomiar kilkukrotny celem upewniania się), dane o odchyłkach brałem ze strony ATE i z tego co wyszukałem w necie i było wszystko w tolerancji. Bicie oczywiście obu piast przed założeniem i po założeniu już tarcz.

Obciążenie auta nic nie zmienia, choć raczej kompletu w aucie osób dawno nie miałem.
Jeżeli chodzi o motylki to były oba wymieniane - zostały wprasowane nowe tuleje Meyle HD. No chyba,że tutaj coś mechanik spierdzielił i np. nie tą stroną wprasował.

Dyfer to mam zmęczony ogólnie, ale sama tuleja wydaje się być niezerwana i niesparciała (była wymieniana w ASO gdy samochód był tam jeszcze serwisowany coś koło 2010 roku). Wózek jest wzmocniony również przez ASO.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Przez obciążenie miałem na myśli dodanie gazu/odpuszczenie. Górne granice tolerancji ate to za dużo, działaj zmieniałem tarcze w e61 i z jednej strony wyszło 0,02 mm a z drugiej 0,04 mm, więc wolałem zrezygnować ze śrubki ustalającej i po przekręceniu wyszło 0,02. Już kilka razy słyszałem o problemach po wymieniane samych tulej w motylkach, dlatego ja zawsze wybieram opcję całości.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Tyson150
Bywalec forum
Posty: 98
Rejestracja: 2 kwie 16, 17:27
BMW: E46 R6 150km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#6

Post autor: Tyson150 »

Hmm, mogę to sprawdzić w wolnej chwili jeszcze raz. Choć teraz tarcze mogły się już dotrzeć. Jakich wartości się zatem trzymasz dla piasty i tarczy ? Ja montowałem na śrubkę ustalającą choć dopuszczałem również opcję bez jeśli bicie będzie duże.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#7

Post autor: scghost »

auto nie mialo jakiejs przygody z tylu?
moze półoś jest minimalnie wykrzywiona
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Najlepiej złożyć na 2-3 setki całość, więcej to już ryzyko wibracji. Spokojnie możesz teraz zmierzyć. Piasta max 0,02 mm.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Tyson150
Bywalec forum
Posty: 98
Rejestracja: 2 kwie 16, 17:27
BMW: E46 R6 150km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#9

Post autor: Tyson150 »

scghost pisze: 24 kwie 20, 10:18 auto nie mialo jakiejs przygody z tylu?
moze półoś jest minimalnie wykrzywiona
Szczerze mówiąc...przygody jako takiej,że w kufer mi ktoś przysadził nie miałem ale raz złapałem pobocza podczas deszczu i skończyło się piruetem. Po za pourywanymi osłonami nic wtedy się większego nie stało - wyjechałem ale może...może. Tylko teraz wymiana półosi w ciemno mi się nie uśmiecha. Może przy geometrii by wyszło czy coś jest nie tak ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Raczej, od tego jest geometria.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ kierowniczy”