Drgania kierownicy, to nie: tarcze, kola ani wachacze

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
krystian0687
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 27 wrz 09, 11:07
BMW: E-46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin

#1

Post autor: krystian0687 »

Witam
Mam problem: drgania kierownicy przy prędkościach od 80 wzwyż szczególnie do 130, także przy hamowaniu, wzmagają się również na łukach w lewo.
Zaczynając od podstawowych sprawdziłem koła zimowe 15 i letnie 17(na większych bardziej bije), zmieniłem tarcze, klocki, sprawdzałem wahacze, zrobiłem geometrie.
Czy może wina leży w piastach lub łożyskach ?

Proszę o rady bo już ręce opadają, sprawdzę każdą nawet najbardziej paradoksalną podpowiedź .
alz
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 4 kwie 10, 11:53
BMW: E46 318
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gocz

#2

Post autor: alz »

Czy aby napewno sworznie wahacza są w porządku? bo to typowy objaw - trzepanie na łukach, podczas hamowania, znacznie bardziej odczuwalne przy zmianie opon na szersze (powyżej 100 strach jechać na łukach)
OSA BMW

#3

Post autor: OSA BMW »

alz pisze:Czy aby napewno sworznie wahacza są w porządku? bo to typowy objaw - trzepanie na łukach, podczas hamowania, znacznie bardziej odczuwalne przy zmianie opon na szersze (powyżej 100 strach jechać na łukach)
Potwierdzam
Wolvi
Bywalec forum
Posty: 122
Rejestracja: 10 cze 10, 21:36
BMW: E46 M3 Individual
Rok produkcji: 1
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: K-lin

#4

Post autor: Wolvi »

Tak jak przedmówcy wspomnieli, sprawdź sworznie wahacza oraz czy nie masz luzu na łożysku koła (wymiana)
Jak łożysko ma luz tez trzepie przy określonej prędkości i przy hamowaniu.
RED DEVIL

Obrazek
krystian0687
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 27 wrz 09, 11:07
BMW: E-46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin

#5

Post autor: krystian0687 »

Jeśli chodzi o wahacze to raczej nie mam wątpliwości bo najpierw były sprawdzane przez mechaników, a do pewności sam wykręciłem i sprawdziłem.

Luzu w łożysku raczej nie wyczułem, ale może w środku coś jest nie tak.
Zapomniałem dopisać ze na diagnostyce kolo rozpędzone na rolce "kolebało"(auto było podniesione) wtedy myślałem ze to jajo na oponie albo krzywa felga, ale wykluczyła to zmiana felg i kolejnych opon.

Jeszcze w tym nie grzebałem i nie wiem czy po zdemontowaniu łożyska można je znowu włożyć jeśli się okaże ze wszystko jest ok?.
bolo2024

#6

Post autor: bolo2024 »

moim zdaniem tylne gumy wachacza przedniego są wywalone ciężko to zobaczyć gołym okiem ale można sprawdzić , wyprostuj koła i popchnij je nogą w stronę drzwi jak ci będą latać tzn jak będziesz miał luz to to powinno być to , miałem dokładnie ten sam problem co opisujesz, pokrywał się w 100% i to było przyczyną, nie regenerowałem mimo tego że mam taki warsztat pod nosem, ale kupiłem zamienniki chyba mayera jak się nie mylę nazywała się ta firma z allegro po 430 za sztukę i mam spokój do dziś . :beer: :good:
krystian0687
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 27 wrz 09, 11:07
BMW: E-46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin

#7

Post autor: krystian0687 »

wymieniłem piaste i jest ok. :)

dzięki za podpowiedzi :)
Jarrro_90
Posty: 1
Rejestracja: 22 mar 11, 22:45
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Grudziadz

#8

Post autor: Jarrro_90 »

Witam, mam mały problem jak jadę to coś trzepoce w silniku i im szybciej jadę to tym szybciej kołata a nawet piszczy co to może być??
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”