Drgania kierownicy przy prędkości od 80km

adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#1

Post autor: adi3d »

Witam co jeszcze można sprawdzić gdy kierownica drga od około 80km i do 120 je czuć.
Auto e46 318i. Sworznie w wachaczach nowe, tuleje tak samo. Tarcze hamulcowe maja około 2 lat. Kierownica bije przy jeździe na wprost i przy hamowaniu drgania się zwiększają.
Drązki kierownicze całe nowe. Na malownicy nie czuć drgań. Koła wyrażane 2 razy. Zmieniałem nawet na zimowe i jest to samo. Tłoczki hamulcowe nie zacinaja się koła kręcą się w miarę swobodnie.

Co jeszcze sprawdzić?
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#2

Post autor: Lashie »

adi3d pisze: 22 cze 19, 15:23 Tarcze hamulcowe maja około 2 lat.
Może troche się skrzywily?
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#3

Post autor: adi3d »

No ale to drgała by kierownica bez hamowania? Koła w pewnym miejscu czuć że obciera klocki o tarcze ale to naprawdę minimalnie. Felgi nie nagrzewaja się zbytnio przy dłuższych trasach. Wszystkie w miarę tak samo są ciepłe więc tarcie klocka o tarcze jest małe
Ostatnio zmieniony 22 cze 19, 16:47 przez adi3d, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#4

Post autor: Dzidek90 »

adi3d pisze: 22 cze 19, 16:40 No ale to drgała by kierownica bez hamowania? Koła w pewnym miejscu czuć że obciera klocki o tarcze ale to naprawdę minimalnie
A dlaczego miała by nie drgać?
Jedz do kogoś kto Ci zmierzy tarcze, i będziesz wiedzial.
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#5

Post autor: adi3d »

Tarcze i klocki wymienione na nowe bicie nadal występuje..
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Jak wyszedł pomiar bicia piast i już z nowymi tarczami?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#7

Post autor: WKRENTEK77 »

A przypadkiem nie nawaliłeś smaru pomiędzy tarczę a piastę?
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#8

Post autor: adi3d »

Na wyczyszczona Piaste dałem tylko kropelka oleju i rozsmarowalem palcem. Piasta nie miała żadnego luzu i nie sprawdzałem nigdy bicia piasty ani tarczy
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

adi3d pisze: 1 lip 19, 9:45nie sprawdzałem nigdy bicia piasty ani tarczy
To możesz dalej wymieniać i wymieniać..to podstawa przy takich problemach.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#10

Post autor: Dzidek90 »

maniek21112 pisze: 1 lip 19, 13:52
adi3d pisze: 1 lip 19, 9:45nie sprawdzałem nigdy bicia piasty ani tarczy
To możesz dalej wymieniać i wymieniać..to podstawa przy takich problemach.
Niestety ale to prawda
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ kierowniczy”