Drgania kierownicy przy prędkości od 80km

adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#21

Post autor: adi3d »

D3jw pisze: 7 lip 19, 22:00 :ROFL: :ROFL: :ROFL:

wymieniłeś w ciemno tarcze wiedząc że masz luz na sworzniu i myślałeś że drgania znikną? :lol: :lol:
najpierw był wymieniony sworzeń i tuleje a dopiero później tarcze.
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#22

Post autor: D3jw »

adi3d pisze: 7 lip 19, 22:09
D3jw pisze: 7 lip 19, 22:00 :ROFL: :ROFL: :ROFL:

wymieniłeś w ciemno tarcze wiedząc że masz luz na sworzniu i myślałeś że drgania znikną? :lol: :lol:
najpierw był wymieniony sworzeń i tuleje a dopiero później tarcze.
adi3d pisze: 7 lip 19, 21:11 ok. Jedynie długi w lewym wachaczu zaczyna już luźno chodzić ale czy on mógł by powodować drgania?
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#23

Post autor: adi3d »

Nie jest to luz jednoznacznie mówiący że sworzeń jest do wymiany. Czuć że ma opór, mniej więcej połowa siły wymagana przy ruszania nowym sworzniem.

Nie wiem też jak duży wpływ ma długi sworzeń na drgania przenoszące na kierownicę.
Krótki miałem kiedyś całkiem luźny latała cała zwrotnica przy użyciu breszki a kierownica nie drgała podczas jazdy.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#24

Post autor: maniek21112 »

Sprawdź stan tulei wahaczy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#25

Post autor: tomx »

U mnie też coś drgało czasem, zwłaszcza jak auto dłużej postało - ostatnio wymieniłem więc wszystkie gumy i łączniki stabilizatora - teraz jest kompletny spokój :Yahoo!:
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#26

Post autor: adi3d »

Czy te tuleje da się tak ocenić jak na filmiku? One są nowe maja z 2 miesiące ale jakiejś marnej firmy, bo tanie były.

Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#27

Post autor: tomx »

Tuleje wyglądają że są OK, jednak ręką nie wygenerujemy sił które są podczas jazdy. U mnie drgania też się czasem pojawiały właśnie przez zerwane drążki stabilizatora z przodu, masz pewność że to jest ok? Po wymianie drążków drgania zniknęły niezależnie od prędkości. Możesz też spróbować DELIKATNIE dokręcić śrubę od kasowania luzu na maglownicy, tam nawet 1/5 obrotu już robi różnicę.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#28

Post autor: adi3d »

Drążki stabilizatora maja jakieś 2 lata oba. Nie są zerwane i ciasno chodzą. Z śruba spróbuję jak będę coś tam grzebać przy okazji
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ kierowniczy”