Drgania kierownicy przy prędkości od 80km

adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#11

Post autor: adi3d »

Najtańszy miernik zegarów na alledrogo za 85zl sprawdzi się?
Mogę zmierzyć tylko na tarczy czy muszę też piaste? W teorii myślę że tylko tarcze.

Jakie są limity bicia?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#12

Post autor: maniek21112 »

Ten czujnik jest z ramieniem? Pewnie sprawdzi się. Bicie na tarczy nie powinno przekraczać 4 setek a piasty 2 setek. Piasty tak samo mierzy się, po oczyszczeniu i przed założeniem tarcz.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#13

Post autor: adi3d »

No dobra, jeśli nie będzie bicia na tarczy to na piascie nie będzę musiał już mierzyć?

Tak jest z ramieniem magnetycznym.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#14

Post autor: maniek21112 »

Tak.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#15

Post autor: adi3d »

Bicie tarczy miało 5 setek, więc zająłem tarcze i zmierzylem piaste i czasem dochodziło do 4 setek przez takie drobne purchle rdzy. Zeszlifowalem wszystko do zera i piasta ma teraz 2 setki a tarcza 4 setki. Drgania trochę zmalały, bije teraz od 100 km i są o połowę słabsze. Myślicie że warto wymienić obie piasty bądź chociaż 1?
Cena około 270 za sztukę wyjdzie więc zastanawiam się czy warto
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#16

Post autor: maniek21112 »

Teoretycznie nie powinno drgać przy takich odchyłkach. Tuleje wahaczy ok są? Jakiej firmy?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#17

Post autor: D3jw »

Ja miałem 3 setki na tarczy przy nowych piastach i tarczach :lol:
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#18

Post autor: adi3d »

Tuleje są nowe maja z miesiąc. Firmy podobno NTY. Wydaje mi się że wymieniałem je gdy drgania już były razem z prawym krótkim sworzniem mayle HD. reszta sworzni jest ok. Jedynie długi w lewym wachaczu zaczyna już luźno chodzić ale czy on mógł by powodować drgania?
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#19

Post autor: D3jw »

:ROFL: :ROFL: :ROFL:

wymieniłeś w ciemno tarcze wiedząc że masz luz na sworzniu i myślałeś że drgania znikną? :lol: :lol:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#20

Post autor: maniek21112 »

Skoro montujesz części takich firm to raczej nie dojdziemy gdzie jest przyczyna..brecha, auto do góry i sprawdzanie luzów.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ kierowniczy”