Drgania kierownicy,bijąca felga?

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
deniuu
Bywalec forum
Posty: 85
Rejestracja: 22 gru 11, 0:28
BMW: 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Rawicz/Rzeszów

#1

Post autor: deniuu »

Witam,
Mam pewien dziwny problem,który mnie zaraz wykończy :bad:
Auto kupilem na 17" wzorem od M5 E60.
Po jakimś czasie skrzywiłem felgę w sposób taki,że odradzono mi jej prostowanie.Znalazłem jedną sztukę tyle,że była to et20 a wszystkie mam et34 a że ciężko dostać jedną felgę kupiłem i założyłem,na tył byla za szeroka(juz kiedys mialem et20) i z miejsca zalożyłem na lewy przód,bylo wszystko ok,żadnych różnic w prowadzeniu.
Przyszła zima,założyłem zimowe felgi z oponami,no i po zimie wróciłem do nich,założyłem tym razem na prawy przód,bo zamieniłem tylne opony na przód,a na tył kupiłem nowe.Po jakimś czasie zauważyłem,że przy 60 km/h mi bije prawy przód,pojechałem na prostowanie tej felgi(caly czas pisze o tej szerszej et20).
Felga wyprostowana wyważona,względem tego co prostował"igiełka",nic nie pomogło biła dalej,pojechałem do innego zakładu na powtórne wyważanie,minimalnie bylo lepiej ale dalej biła,wczoraj zauważyłem,że mam guza na boku opony,dzisiaj kupiłem używane opony giugiaro-vredestein z 2012r.Sytacja się poprawiła ale dalej koło bije,czuje drgania na kierownicy.

Już nie wiem co więcej zrobić. :fool:
Zmiana felgi na ET34? Kupie nawet za podwójną wartość,ale nigdzie nie moge znaleźć pojedyńczej.
Wyważanie koła na samochodzie? Nie znalazłem nigdzie w okolicy takiego wulkanizatora.
Ma ktoś jakiś pomysł?
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#2

Post autor: romanikxxl »

Załóż na przód felgi o takim samym et.Sprawdź maglownicę, amortyzatory,zawieszenie.
Romanikxxl
deniuu
Bywalec forum
Posty: 85
Rejestracja: 22 gru 11, 0:28
BMW: 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Rawicz/Rzeszów

#3

Post autor: deniuu »

Jeżeli założę szerszą na tył to ociera o błotnik.
Auto jest po świeżym przeglądzie technicznym w rygorystycznym zakładzie,wymiany wymagał tylko drążek kierowniczy,wlasnie z prawej strony jeżeli chodzi o przód.
Majniusz
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12 paź 12, 9:17
BMW: E46 Touring
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#4

Post autor: Majniusz »

u mnie też drgała ale sprawę załatwiła wymiana zużytego swożnia krótkiego na wahaczu, ale skoro jesteś za zawiszenie pewny to może magiel dostał przez zużyty drążek?
Obrazek[/
deniuu
Bywalec forum
Posty: 85
Rejestracja: 22 gru 11, 0:28
BMW: 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Rawicz/Rzeszów

#5

Post autor: deniuu »

Pojechalem dzisiaj drugi raz do tego samego zakładu na prześwietlenie całej prawej strony przedniego zawieszenie,podjechali "rozpędzarką" i rozpędzili koło,wtedy było wyraźnie widać,całe koło razem z zawieszeniem drga podczas obracania,dół góra gdzieś po cm wychylenia,lewa strona dla porównania równiutko się kręciła.
Po kopnięciu w koło było widać,że ma jakiś luz,nie stoi sztywno tylko sie przesuwa przód tył po 1cm.Włożyli coś metalowego w zawieszenie i naciągali,stwierdzili,ze tylna tuleja wahacza nie trzyma,ze trzeba wymienić,do tego,że coś jest nie tak z oponą,a opony na przodzie wymieniałem 2 dni temu i są jak nowe,moim zdaniem całe koło latało,a że opona była brudna to wizualnie wydawalo się,że nie równo chodzi,tak czy tak stwierdził,że mam oddać te opony,moim zdaniem zmienie tą tuleje i zobaczymy co bedzie dalej.
Macie może jeszcze jakieś inne pomysły?
Dla mnie to to koło jest jakieś nawiedzone albo zaczarowane. :ROFL:
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#6

Post autor: Młody90 »

wiadomo coś co z ta felga?
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#7

Post autor: Frost »

A nie masz wybitego sworznia zewnętrznego na wahaczu?
Alvarees
Bywalec forum
Posty: 643
Rejestracja: 22 kwie 12, 12:14
BMW: E46 320d 320d +
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: TG

#8

Post autor: Alvarees »

Wez od kogos inne felgi wsadz w wtedy na 100% bedzie odpowiedz czy to felga.
Sprawdz amortyzator.
P.S et to nie szerokosc fegi a odsadzenie.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
BRAK PODPISU
deniuu
Bywalec forum
Posty: 85
Rejestracja: 22 gru 11, 0:28
BMW: 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Rawicz/Rzeszów

#9

Post autor: deniuu »

Tuleja wahacza czeka juz od tygodnia w bagażniku,jutro będzie zakładana.
Próbowałem sam ale nie dałem rady zbic jej gumowym mlotem,bic mocno nie chcialem aby nie skrzywic wahacza,jutro mechanik zdejmie caly wahacz i przejrzy co to moze byc.
A co do tulei to zauważyłem podczas próby ściągania,że guma w środku jest zerwana prawie na połowie powierzchni.

W dodatku bylem na wulkanizacji przelozylismy przod na tył raz jeszcze i drgania jak były na kierownicy tak są,wulkanizator stwierdził,że mam wytoczyc pierścień i umieścic go wewnatrz felgi,bo kiedy nakladal felge na piaste to ta zamiast wejsc na nia ciasno byla totalnie luzna i mozna bylo ja manewrowac w gore i w dol,oczywiscie jeszcze przed dokreceniem śrub.

Jezeli chodzi o inny komplet felg to na stalowych 15 zimowych nie ma żadnych wibracji.
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#10

Post autor: Młody90 »

to co wystarczyło pierścienie centrujące założyć do felg? :wink:
Zablokowany
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”