drgania celego auta powyżej 120km/h

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#1

Post autor: danielo6666 »

witam
mam problem przy predkosci powyzej 120km/h zaczyna mi drgac całe auto na oponach letnich
na zimowkach tego problemu nie było tylko podczas hamowania drgała mi kierownica
co to moze byc opony?
OSA BMW

#2

Post autor: OSA BMW »

Zacznij od podpory walu
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#3

Post autor: danielo6666 »

jutro sprawdze ale najpierw zaloże zimowe kola bo przedtem na zimowych było ok a na letnich drga
BART WA
Bywalec forum
Posty: 73
Rejestracja: 20 mar 11, 15:18
BMW: e46 coupe M52TU B25
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: BART WA »

danielo6666 pisze:jutro sprawdze ale najpierw zaloże zimowe kola bo przedtem na zimowych było ok a na letnich drga
Rozsądnie - myślę że to powinno pomóc - jak bicie ustanie to letnie kółka do wulkanizatora na sprawdzenie.
Co do drgań podczas hamowania to proponuję przeprowadzić taki test - wsiadasz w auto, szybki w dół, radio of i z małej prędkości delikatnie hamujesz auto - chodzi o to aby usłyszeć/wyczuć pod pedałem cykliczność hamowania - w ten sposób sprawdzisz czy przypadkiem Ci się niezwichrowały tarcze hamulcowe (zdarza się tak czasem jak po ostrym hamowaniu wjedziesz w kałużę i zbyt szybko je schłodzisz).
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#5

Post autor: danielo6666 »

witajcie
wibracje całego auta powoduja tylne opony, poprzednio jezdziłem na nich bmw e36 jeden sezon wiec prawie nowki ale jednak cos sie znimi porobilo nie tak
a co do chamowania to zrobiłem test i gdy hamowalem to czulem jak mi hamulec hamowal z przerwami a powinien jednostajnie
wiec tez mysle ze się zwichrowały , powód czesto myje auto na myjni bezdotykowej i pewnie po ostrzejszej jeżdzie podjechałem na myjnie polałem woda no i bach po tarczach
a co doradzacie?
nowe czy przetoczyć?
ewentualnie które tarcze sie ie krzywia?
OSA BMW

#6

Post autor: OSA BMW »

Jak juz to nowe a jakie ? jest tego sporo na forum
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#7

Post autor: danielo6666 »

podobno ate sa dobre i sie nie krzywia?
BART WA
Bywalec forum
Posty: 73
Rejestracja: 20 mar 11, 15:18
BMW: e46 coupe M52TU B25
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#8

Post autor: BART WA »

danielo6666 pisze:witajcie
wibracje całego auta powoduja tylne opony, poprzednio jezdziłem na nich bmw e36 jeden sezon wiec prawie nowki ale jednak cos sie znimi porobilo nie tak
a co do chamowania to zrobiłem test i gdy hamowalem to czulem jak mi hamulec hamowal z przerwami a powinien jednostajnie
wiec tez mysle ze się zwichrowały , powód czesto myje auto na myjni bezdotykowej i pewnie po ostrzejszej jeżdzie podjechałem na myjnie polałem woda no i bach po tarczach
a co doradzacie?
nowe czy przetoczyć?
ewentualnie które tarcze sie ie krzywia?
Czy się da przetoczyc - pewnie tak ale oceń najpierw czy warto. Oceń w jakim stopniu wyeksploatowane są Twoje tarcze i jak poważne jest ich uszkodzenie (miałem podobne uszkodzenie tarcz w służbowym busie - tam widoczne były pęknięcia metalu)
Pytasz się które tarcze Ci się skrzywiły...
wszyscy którzy kiedyś palili gumę wiedzą, że większość i pierwsze stadium siły hamowania idzie na przednią oś więc jeśli poczułeś cykliczność hamowania przy delikatnym wciśnięciu pedału to znaczy, że przednie tarcze poleciały.

A co do tych "prawie" nowych opon. Mówiłeś, że mają bicie i jeździłeś na nich poprzednim autem, miałes w nim ABS??
Jeśli nie to może je zhamowałeś (wyząbkowałeś) - zahamowałeś z dużej prędkości na zblokowanych kołach co spowodowało nierównomierne zużycie bieżnika i z tond to bicie. W takim wypadku opony nie nadają cię do niczego ale jesli nic takiego im nie dolega i nie maja guzów itp to z jakimś złym wyważeniem/delikatnie skrzywioną felgą czy brakującym odważnikiem wulkanizator napewno sobie poradzi.
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#9

Post autor: danielo6666 »

w poprzednim aucie byl abs i nic nie drgało e36 sedan 1995r.
zostawiłem sobie całe kola do aktualnego e46 touring 318i 143KM 2002r.
na zimowkach nic nie drgało inne alugelgi
jteraz założyłem letnie opony z poprzeniego auta no i drgania
myslałem że poleciał podpora wału ale zrobiłem test zalozyłem spowrotem na tył zimówki i spokuj nic nie drga
na 100% coś z oponami sie stalo ale pojezdze na nich moze sie ułozą a jak nie to je sprzedam
BART WA
Bywalec forum
Posty: 73
Rejestracja: 20 mar 11, 15:18
BMW: e46 coupe M52TU B25
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#10

Post autor: BART WA »

danielo6666 pisze:w poprzednim aucie byl abs i nic nie drgało e36 sedan 1995r.
zostawiłem sobie całe kola do aktualnego e46 touring 318i 143KM 2002r.
na zimowkach nic nie drgało inne alugelgi
jteraz założyłem letnie opony z poprzeniego auta no i drgania
myslałem że poleciał podpora wału ale zrobiłem test zalozyłem spowrotem na tył zimówki i spokuj nic nie drga
na 100% coś z oponami sie stalo ale pojezdze na nich moze sie ułozą a jak nie to je sprzedam
Sorry - ale to głupi pomysł... Zastanów się czo Ci się może w tej sytuacji ułożyć - chyba, że pieniążki w skarpecie na nadprogramową wymianę przedwcześnie wyekspluatowanych łożysk i elementów zawieszenia.
Podjedz do wulkanizatora i niech ten wrzuci te opony na maszynę i je sprawdzi - może tylko odpadł obciążnik - nawet jeśli okaże się że opony są wyząbkowane i nie nadają się do niczego to za taką diagnozę zapłacisz garść moniaków niewartych męczarni jakim jest jazda z biciem na kierownicy. Pozatym jest duże prawdopodobieństwo że uda się te koło wyważyc.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”