Docisk sprzęgła, pytanie o centrowanie i blokade

Crim
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 13 lip 15, 17:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#1

Post autor: Crim »

Witam będę zmuszony do wymiany sprzęgła w e46 m54b22, tylko mam parę pytań, mianowicie kpl sprzęgła bedzie prawdopodobnie LUK tylko traz 1 pytanie:
Przykład tylko, docisk z tej aukcji jest nie zablokowany ? (bynajniej na zdjeciu podglądowym)
http://allegro.pl/sprzeglo-bmw-e46-320i-e39-520i-525i-z3-2-0-luk-i6838823735.html

a z tej aukcji zablokowany ?
http://allegro.pl/sprzeglo-luk-bmw-3-e46-5-e39-z3-320-i-323-325-520-i6821393657.html

Pytanie 2
Skoro jest zablokowany tym słoneczkiem to czy będe w stanie wycentrować tym przyżadem
http://allegro.pl/przyrzad-do-centrowania-tarczy-sprzegla-jonnesway-i6704913630.html

Czy takim będzie lepiej ?
http://allegro.pl/zestaw-do-centrowania-tarczy-sprzegla-a-17uca-asta-i6589913921.html
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#2

Post autor: mariryb »

W częscidobmw kupowałem kilka tygodni temu taki zestaw do m54b22 ponizej 500zł
Docisk musi być zablokowany. Przyrząd centrujący musi być krótki, tak aby zmieśnił się w środku za ta blokadą i po odblokowaniu się go wyjmuje.
Ja sobie zrobiłem sam
Obrazek
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Crim
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 13 lip 15, 17:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#3

Post autor: Crim »

Teraz na "czescidobmw" kosztuje cały zestaw luk ok 590zł chyba że masz jakieś zniżki :)
co do trzpienia to wymiary internetowe ?

Kod: Zaznacz cały

 Średnica 14.98 do max 15.00mm na dł. ok.45mm(ma wejść w łożysko podtrzymujące wałek sprzęgłowy w wale korbowym). Dalej średnica ta ma przejść na średnicę 23.2mm na długości ok. 31-32mm (ma wejść w wieloklin tarczy sprzęgłowej). Końcówka to znów mała średnica na dł. ok 5mm w której przewierciłem poprzecznie otworek i zrobiłem mała pętelkę z drutu(służy ona do wyjęcia trzpienia po dokręceniu docisku i zdjęciu z niego blokady).
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#4

Post autor: mariryb »

Faktycznie zdrożało..z miesiać temu 100 tansze.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#5

Post autor: Broder »

my do centrowania uzywamy ucietego walka ze starej skrzyni skrzyni :D
Obrazek
Crim
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 13 lip 15, 17:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#6

Post autor: Crim »

Nom ja wiem że najłatwiej starym kawałkiem wałka, u tokarza zrobić albvo najlepiej w warsztacie :)
Tyko u mnie mechanik u którego wiem że będzie dobrze zrobione to chce 450zł więc prawie tyle co kpl sprzęgło, skoro wymiana nie jest trudno a mam jakieś tam pojęcie o mechanice to wymienię to sam. Tylko chciałem wiedzieć czy tym przyrządem Jonnesway da rade skoro jest blokada na docisku, ale zrob ie tak jak mariryb drewienkiem izolacją itd.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#7

Post autor: GUMMISS »

Ja bym sobie odpuścił ten plastik za 50 do centrowania, jakoś drewko wygląda solidniej i pewniej :)

A mam pytanko, co się stanie jak wsadzimy zestaw bez blokady? Bo widzę że ta blokada tylko wciska sprzęgło jak łożysko oporowe.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#8

Post autor: mariryb »

Ja wziąłem kawałek szczebelka ze starego łóżeczka dziecięcego, początek oszlifowalem aby wchodził ciasno w łożysko w silniku i dość głęboko aby nie krzywił się pod ciężarem tarczy. Z drugiej strony ciasno taśmą pod tarczę i wkręt w dałem aby był haczyk do wyciągnięcia. I sprzecik się sprawdził :)
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#9

Post autor: Broder »

GUMMISS pisze: A mam pytanko, co się stanie jak wsadzimy zestaw bez blokady? Bo widzę że ta blokada tylko wciska sprzęgło jak łożysko oporowe.
Nie uzywalem tego urzadzenia ale wydaje mi sie ze nie bedzie na tyle mocne zeby wcisnac docisk, plastik nie da rady. Ma raczej za zadanie tym stozkiem osadzic tarcze centralnie w sloneczku docisku.
Co do wsadzania tarczy bez centrowania i tego co moze sie stac. W zasadzie nic oprocz tego ze mozesz celowac pol dnia skrzynia na miejsce i stwierdzic ze nie dasz rady . W silniku na koncu walu jest lozysko pilotujace walek skrzyni wiec walek musi przejsc przez cale sprzeglo , a koncowka walka ma trafic wlasnie w te lozysko. Przy niewycentrowanej tarczy raczej bedzie ciezko bo z juz przykreconym dociskiem tarcza sie nie przesuwa.
Co do ceny 450 pln to raczej srednia normalna cena za usluge, ale jak mozna zrobic samemu to wiadomo ze lepiej zaoszczedzic ;)
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”