Dobór przełożeń na dyfrze w automacie

Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 25 cze 18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie

#1

Post autor: Grzechu »

Witam 😉

Pacjent to 330i w sedanie po lifcie. Można powiedzieć że jestem już w trakcie swapa skrzyni biegów z ssg1 na automatyczną 5 biegową.

Moje pytanie brzmi: jakie przełożenia na dyfrze będą najlepsze do tej skrzyni przy obecnej mocy auta. Dodam, że nie jestem zwolennikiem szybkiej jazdy oraz głównie poruszam się po drogach krajowych/mieście. Nie potrzebuje osiągać v-maxa, a jazda autostrada 140-160 km/h jest dla mnie wystarczająca. Jakie przełożenia były montowane seryjnie przy tej skrzyni?
Ostatnio zmieniony 7 mar 20, 15:27 przez Grzechu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#2

Post autor: Palec11 »

3.38
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#3

Post autor: D3jw »

Jeśli chcesz żeby Ci działał tempomat to tylko 3.38 automat z 330i na dużej głowie.
Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 25 cze 18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie

#4

Post autor: Grzechu »

D3jw pisze: 8 mar 20, 10:14 Jeśli chcesz żeby Ci działał tempomat to tylko 3.38 automat z 330i na dużej głowie.
aktualnie ze skrzynią ssg1 też mam takie przełożenia?
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#5

Post autor: D3jw »

Raczej nie, musisz sprawdzić po vinie
Zapewne będziesz miał 2.93 jak manual i jeśli to zepniesz z takim dyfrem to w połączeniu z automatem będziesz miał strasznie niskie obroty przy wysokich prędkościach. Automat może zwariować przy takim przełożeniu.
No i tempomat nie będzie działał o czym wspomniałem już wyżej.
Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 25 cze 18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie

#6

Post autor: Grzechu »

WBAEV51060KM66228
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

2.93
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 25 cze 18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie

#8

Post autor: Grzechu »

maniek21112 pisze: 9 mar 20, 11:192.93
Dzięki, mechanik też dzisiaj sprawdzał 😉
Ma na stanie to przełożenie 3.38 na dużej głowie ale od 3 litrowego manuala. Chyba bez różnicy czy z manu czy z automatu? Część pochodzi z auta o przebiegu 160k także jak na manual to powinno być zdrowe
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Po swapie skrzyni widocznie, nie było takiego w manualu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”