DME - EWS (nie działa kluczyk)

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Slav0
Bywalec forum
Posty: 29
Rejestracja: 7 sty 13, 15:09
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Bełżyce

#1

Post autor: Slav0 »

:siema: Mam problem z jednym z kluczyków do mojego BMW :) Generalnie problem istniał już przy kupnie auta. Nie działał kluczyk (ten z trzema przyciskami) i muszę jeździć na zapasowym przy którym mam dodatkową centralkę, którą ktoś sam wstawiał.

Gdy kupiłem auto z kluczyka tego można było otworzyć tylko bagażnik (przyciskiem), reszta nie działała, łącznie z odpalaniem auta (tak więc kostka immo raczej dobra, gdyby była uszkodzona to i bagażnika zapewne bym nie otworzył). Obstawiłem baterie - po wymianie, nie działa już nawet otwieranie bagażnika. Przyznam, że zostawiłem kluczyk bez baterii na parę minut, więc po prostu się rozkodował.

I tutaj pojawia się mój problem - nie mogę go zakodować.
Robiłem to w ten sposób, że zamykałem drzwi, szyby (bez ryglowania) przekręcałem kluczyk na pozycję 1 przez 3-5 sec, wyjmowałem i trzymając przycisk z logo BMW trzykrotnie wciskałem przycisk do zamykania. Robiłem to również na odwrót - trzymając przycisk zamykania wciskałem przycisk z logo.
Mimo wielu prób, kluczyka nie udało się zakodować.

Próbowałem również zrobić synchronizację przez INPE jednak to nic nie dało, ponieważ wyskakuje błąd (z tego co doczytałem to w roczniku 98 nie ma możliwości zrobienia tego przez INPE).
Czy są jeszcze jakieś sposoby, o których nie wiem?

W pamięci silnika mam taki błąd:
Obrazek

Z góry dzięki.
Obrazek
krzysiek80r
Bywalec forum
Posty: 169
Rejestracja: 6 gru 10, 13:13
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pruszków

#2

Post autor: krzysiek80r »

Cewka na płytce cała, nie uszkodzona?
Aby zakodować kluczyk musisz dać zapłon na kilka sekund sprawnym kluczykiem który łączy się z ews, wtedy zakodować kluczyk z wymienionym akumulatorkiem.
Pozostaje jednak brak odpalania, wina cewki lub transpondera.
Slav0
Bywalec forum
Posty: 29
Rejestracja: 7 sty 13, 15:09
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Bełżyce

#3

Post autor: Slav0 »

Przed chwilą rozebrałem kluczyk i porównałem z innym ze zdjęcia. Prawdopodobnie nie mam transpondera. Rozumiem, że powinien być przymocowany do obudowy kluczyka a nie wlutowany gdzieś w płytkę? Na zdjęciu widziałem go przymocowanego właśnie do obudowy, u mnie w tym miejscu nic nie ma oprócz jakiejś substancji przypominającej klej...
Nasuwa się pytanie czy kupując nowy transponder np na allegro, wystarczy go przymocować i zakodować kluczyk czy to jakaś grubsza sprawa? I czy transponder oprócz umożliwiania odpalenia samochodu odpowiada również za centralkę?
Obrazek
krzysiek80r
Bywalec forum
Posty: 169
Rejestracja: 6 gru 10, 13:13
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pruszków

#4

Post autor: krzysiek80r »

Transponder w trapezowych jest wlutowany w płytke (8 nóżek) i odpowiada tylko za odpalanie.
Pilot centralny działa niezależnie.
Jak nie ma transpondera chipa to i akumulatorek nie będzie się ładował, trzeba był diodę wlutować aby było ładowanie.

Możesz dodać transponder pestkę ale bez specjalnego sprzętu go nie zaprogramujesz.
Slav0
Bywalec forum
Posty: 29
Rejestracja: 7 sty 13, 15:09
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Bełżyce

#5

Post autor: Slav0 »

Kwestia odpalania to brak transpondera, czyli tutaj trzeba oddać kluczyk do speca, żeby transponder mi zaprogramował i powinno śmigać?

Natomiast w kwestii centralnego udało mi się zakodować kluczyk po wcześniejszym włożeniu sprawnego na kilka sec, ale...
Fabryczny centralny nie działa ani z pilota, ani po przekręceniu kluczyka w zamku. Pilotem mogę otworzyć tylko klapę bagażnika, natomiast próbując otworzyć/zamknąć drzwi nic się nie dzieje, tylko słychać cykające przekaźniki pod schowkiem. Dodatkowo, gdy otwieram pilotem, załącza się oświetlenie w środku, gdy zamykam - gaśnie, czyli jakiś sygnał jest.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 14, 11:12 przez Slav0, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
krzysiek80r
Bywalec forum
Posty: 169
Rejestracja: 6 gru 10, 13:13
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pruszków

#6

Post autor: krzysiek80r »

Musisz się udać z ews-em do dorabiacza to zrobi Ci nowy transponder (mogę to ogarnąć wysyłkowo)

Zerknij do modułu komfortu, on jest odpowiedzialny za otwieranie z pilota.
Zapewne trzeba oczyścić ostatecznie wymienić przekaźniki (pełno instrukcji w necie)
Slav0
Bywalec forum
Posty: 29
Rejestracja: 7 sty 13, 15:09
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Bełżyce

#7

Post autor: Slav0 »

W pamięci centralnego mam "pare" błędów:

1.Central locking system: Fuse
2.Central locking system: Relay doesn't switch to on at locking
3.Central locking system: Relay doesn't switch to on at Central saving
4.Central locking system: Relay doesn't switch to on at Locking Driver's door
5.Central locking system Relay Central saving: Contact for opening has open circuit or Contact for closing is sticking
6.Central locking system Relay Unlocking: Contact for opening has open circuit or Contact for closing is sticking
7.Central locking system Relay Locking Driver's door: Contact for opening has open circuit or Contact for closing is sticking
8.Central locking system: Relay doesn't switch to on at Unlocking

Z tego co tutaj rozumiem to mam problem z bezpiecznikiem i przekaźnikami? :D
Obrazek
krzysiek80r
Bywalec forum
Posty: 169
Rejestracja: 6 gru 10, 13:13
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pruszków

#8

Post autor: krzysiek80r »

Dobrze rozumiesz.
Sprawdź bezpiecznik i moduł komfortu
Slav0
Bywalec forum
Posty: 29
Rejestracja: 7 sty 13, 15:09
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Bełżyce

#9

Post autor: Slav0 »

Zrobione! :Yahoo!:
Poprzedni właściciel montując dodatkową centralkę przerwał w pewnym punkcie ścieżkę na płytce od modułu komfortu. Zlutowałem co trzeba, przeczyściłem przekaźniki i śmiga.
Przełożyłem też transponder z zapasowego kluczyka do tego nie sprawnego i samochód odpala.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”