DME - EWS (nie działa kluczyk)
-
- Bywalec forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 7 sty 13, 15:09
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Bełżyce
Mam problem z jednym z kluczyków do mojego BMW Generalnie problem istniał już przy kupnie auta. Nie działał kluczyk (ten z trzema przyciskami) i muszę jeździć na zapasowym przy którym mam dodatkową centralkę, którą ktoś sam wstawiał.
Gdy kupiłem auto z kluczyka tego można było otworzyć tylko bagażnik (przyciskiem), reszta nie działała, łącznie z odpalaniem auta (tak więc kostka immo raczej dobra, gdyby była uszkodzona to i bagażnika zapewne bym nie otworzył). Obstawiłem baterie - po wymianie, nie działa już nawet otwieranie bagażnika. Przyznam, że zostawiłem kluczyk bez baterii na parę minut, więc po prostu się rozkodował.
I tutaj pojawia się mój problem - nie mogę go zakodować.
Robiłem to w ten sposób, że zamykałem drzwi, szyby (bez ryglowania) przekręcałem kluczyk na pozycję 1 przez 3-5 sec, wyjmowałem i trzymając przycisk z logo BMW trzykrotnie wciskałem przycisk do zamykania. Robiłem to również na odwrót - trzymając przycisk zamykania wciskałem przycisk z logo.
Mimo wielu prób, kluczyka nie udało się zakodować.
Próbowałem również zrobić synchronizację przez INPE jednak to nic nie dało, ponieważ wyskakuje błąd (z tego co doczytałem to w roczniku 98 nie ma możliwości zrobienia tego przez INPE).
Czy są jeszcze jakieś sposoby, o których nie wiem?
W pamięci silnika mam taki błąd:
Z góry dzięki.
Gdy kupiłem auto z kluczyka tego można było otworzyć tylko bagażnik (przyciskiem), reszta nie działała, łącznie z odpalaniem auta (tak więc kostka immo raczej dobra, gdyby była uszkodzona to i bagażnika zapewne bym nie otworzył). Obstawiłem baterie - po wymianie, nie działa już nawet otwieranie bagażnika. Przyznam, że zostawiłem kluczyk bez baterii na parę minut, więc po prostu się rozkodował.
I tutaj pojawia się mój problem - nie mogę go zakodować.
Robiłem to w ten sposób, że zamykałem drzwi, szyby (bez ryglowania) przekręcałem kluczyk na pozycję 1 przez 3-5 sec, wyjmowałem i trzymając przycisk z logo BMW trzykrotnie wciskałem przycisk do zamykania. Robiłem to również na odwrót - trzymając przycisk zamykania wciskałem przycisk z logo.
Mimo wielu prób, kluczyka nie udało się zakodować.
Próbowałem również zrobić synchronizację przez INPE jednak to nic nie dało, ponieważ wyskakuje błąd (z tego co doczytałem to w roczniku 98 nie ma możliwości zrobienia tego przez INPE).
Czy są jeszcze jakieś sposoby, o których nie wiem?
W pamięci silnika mam taki błąd:
Z góry dzięki.
-
- Bywalec forum
- Posty: 169
- Rejestracja: 6 gru 10, 13:13
- BMW: e46 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Pruszków
Cewka na płytce cała, nie uszkodzona?
Aby zakodować kluczyk musisz dać zapłon na kilka sekund sprawnym kluczykiem który łączy się z ews, wtedy zakodować kluczyk z wymienionym akumulatorkiem.
Pozostaje jednak brak odpalania, wina cewki lub transpondera.
Aby zakodować kluczyk musisz dać zapłon na kilka sekund sprawnym kluczykiem który łączy się z ews, wtedy zakodować kluczyk z wymienionym akumulatorkiem.
Pozostaje jednak brak odpalania, wina cewki lub transpondera.
-
- Bywalec forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 7 sty 13, 15:09
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Bełżyce
Przed chwilą rozebrałem kluczyk i porównałem z innym ze zdjęcia. Prawdopodobnie nie mam transpondera. Rozumiem, że powinien być przymocowany do obudowy kluczyka a nie wlutowany gdzieś w płytkę? Na zdjęciu widziałem go przymocowanego właśnie do obudowy, u mnie w tym miejscu nic nie ma oprócz jakiejś substancji przypominającej klej...
Nasuwa się pytanie czy kupując nowy transponder np na allegro, wystarczy go przymocować i zakodować kluczyk czy to jakaś grubsza sprawa? I czy transponder oprócz umożliwiania odpalenia samochodu odpowiada również za centralkę?
Nasuwa się pytanie czy kupując nowy transponder np na allegro, wystarczy go przymocować i zakodować kluczyk czy to jakaś grubsza sprawa? I czy transponder oprócz umożliwiania odpalenia samochodu odpowiada również za centralkę?
-
- Bywalec forum
- Posty: 169
- Rejestracja: 6 gru 10, 13:13
- BMW: e46 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Pruszków
Transponder w trapezowych jest wlutowany w płytke (8 nóżek) i odpowiada tylko za odpalanie.
Pilot centralny działa niezależnie.
Jak nie ma transpondera chipa to i akumulatorek nie będzie się ładował, trzeba był diodę wlutować aby było ładowanie.
Możesz dodać transponder pestkę ale bez specjalnego sprzętu go nie zaprogramujesz.
Pilot centralny działa niezależnie.
Jak nie ma transpondera chipa to i akumulatorek nie będzie się ładował, trzeba był diodę wlutować aby było ładowanie.
Możesz dodać transponder pestkę ale bez specjalnego sprzętu go nie zaprogramujesz.
-
- Bywalec forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 7 sty 13, 15:09
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Bełżyce
Kwestia odpalania to brak transpondera, czyli tutaj trzeba oddać kluczyk do speca, żeby transponder mi zaprogramował i powinno śmigać?
Natomiast w kwestii centralnego udało mi się zakodować kluczyk po wcześniejszym włożeniu sprawnego na kilka sec, ale...
Fabryczny centralny nie działa ani z pilota, ani po przekręceniu kluczyka w zamku. Pilotem mogę otworzyć tylko klapę bagażnika, natomiast próbując otworzyć/zamknąć drzwi nic się nie dzieje, tylko słychać cykające przekaźniki pod schowkiem. Dodatkowo, gdy otwieram pilotem, załącza się oświetlenie w środku, gdy zamykam - gaśnie, czyli jakiś sygnał jest.
Natomiast w kwestii centralnego udało mi się zakodować kluczyk po wcześniejszym włożeniu sprawnego na kilka sec, ale...
Fabryczny centralny nie działa ani z pilota, ani po przekręceniu kluczyka w zamku. Pilotem mogę otworzyć tylko klapę bagażnika, natomiast próbując otworzyć/zamknąć drzwi nic się nie dzieje, tylko słychać cykające przekaźniki pod schowkiem. Dodatkowo, gdy otwieram pilotem, załącza się oświetlenie w środku, gdy zamykam - gaśnie, czyli jakiś sygnał jest.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 14, 11:12 przez Slav0, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Bywalec forum
- Posty: 169
- Rejestracja: 6 gru 10, 13:13
- BMW: e46 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Pruszków
Musisz się udać z ews-em do dorabiacza to zrobi Ci nowy transponder (mogę to ogarnąć wysyłkowo)
Zerknij do modułu komfortu, on jest odpowiedzialny za otwieranie z pilota.
Zapewne trzeba oczyścić ostatecznie wymienić przekaźniki (pełno instrukcji w necie)
Zerknij do modułu komfortu, on jest odpowiedzialny za otwieranie z pilota.
Zapewne trzeba oczyścić ostatecznie wymienić przekaźniki (pełno instrukcji w necie)
-
- Bywalec forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 7 sty 13, 15:09
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Bełżyce
W pamięci centralnego mam "pare" błędów:
1.Central locking system: Fuse
2.Central locking system: Relay doesn't switch to on at locking
3.Central locking system: Relay doesn't switch to on at Central saving
4.Central locking system: Relay doesn't switch to on at Locking Driver's door
5.Central locking system Relay Central saving: Contact for opening has open circuit or Contact for closing is sticking
6.Central locking system Relay Unlocking: Contact for opening has open circuit or Contact for closing is sticking
7.Central locking system Relay Locking Driver's door: Contact for opening has open circuit or Contact for closing is sticking
8.Central locking system: Relay doesn't switch to on at Unlocking
Z tego co tutaj rozumiem to mam problem z bezpiecznikiem i przekaźnikami?
1.Central locking system: Fuse
2.Central locking system: Relay doesn't switch to on at locking
3.Central locking system: Relay doesn't switch to on at Central saving
4.Central locking system: Relay doesn't switch to on at Locking Driver's door
5.Central locking system Relay Central saving: Contact for opening has open circuit or Contact for closing is sticking
6.Central locking system Relay Unlocking: Contact for opening has open circuit or Contact for closing is sticking
7.Central locking system Relay Locking Driver's door: Contact for opening has open circuit or Contact for closing is sticking
8.Central locking system: Relay doesn't switch to on at Unlocking
Z tego co tutaj rozumiem to mam problem z bezpiecznikiem i przekaźnikami?
-
- Bywalec forum
- Posty: 169
- Rejestracja: 6 gru 10, 13:13
- BMW: e46 320d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Pruszków
Dobrze rozumiesz.
Sprawdź bezpiecznik i moduł komfortu
Sprawdź bezpiecznik i moduł komfortu
-
- Bywalec forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 7 sty 13, 15:09
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Bełżyce
Zrobione!
Poprzedni właściciel montując dodatkową centralkę przerwał w pewnym punkcie ścieżkę na płytce od modułu komfortu. Zlutowałem co trzeba, przeczyściłem przekaźniki i śmiga.
Przełożyłem też transponder z zapasowego kluczyka do tego nie sprawnego i samochód odpala.
Poprzedni właściciel montując dodatkową centralkę przerwał w pewnym punkcie ścieżkę na płytce od modułu komfortu. Zlutowałem co trzeba, przeczyściłem przekaźniki i śmiga.
Przełożyłem też transponder z zapasowego kluczyka do tego nie sprawnego i samochód odpala.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 38 Odpowiedzi
- 10783 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adamusiek
-
- 0 Odpowiedzi
- 2222 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lukasz5183
-
- 4 Odpowiedzi
- 1814 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 51 Odpowiedzi
- 11855 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 871 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marasw1
-
- 10 Odpowiedzi
- 1633 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 57 Odpowiedzi
- 15485 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mariuszpol
-
- 3 Odpowiedzi
- 4067 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Młody90
-
- 8 Odpowiedzi
- 5238 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 10 Odpowiedzi
- 4308 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg