Dławienie silnika tuż po odpaleniu, 318i N42

dawid777-93
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 kwie 19, 14:55
BMW: 318i tourung
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Dąbrowa Górnicza

#21

Post autor: dawid777-93 »

Dzięki za odpowiedź, w tej sytuacji powiem wprost, nie będę szukał i dociekał możliwości naprawy systemu powietrza wtórnego w 17-letnim samochodzie, gdzie normy spalin dawno już pożegnały się z rzeczywistością i "inżynierami", którzy to projektowali... Moje pytanie na ten moment brzmi: jak bezpiecznie usunąć ta całą instalację w tym silniku (n42). :)
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#22

Post autor: adi3d »

W teorii bardzo prosto. Wywalasz pompę powietrza wraz z jej przewodami i filtrem przy nerkach aż do silnika gdzie jest ten srebrny metalowy zawór. Kupujesz zaślepkę nr 14 z schematu poniżej i to chyba tyle.
https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AX51-EUR-03-2002-E46-BMW-318i&diagId=11_3178

Nie wiem jak komp będzie na to reagować pewnie błędem jakimś. W sumie możesz sprawdzić odłączając wtyczkę od pompy i zobaczymy co komp powie.
Jak zrobisz to daj znać jakie ma to swoje efekty bo jestem ciekaw
dawid777-93
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 kwie 19, 14:55
BMW: 318i tourung
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Dąbrowa Górnicza

#23

Post autor: dawid777-93 »

Jasne, że dam znać, myślę, że nie powinno wywalać błędu, rozumiem, że wtyczka jest tylko przy pompie, sam zawór nie jest połączony jakoś z ecu ?
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#24

Post autor: adi3d »

Zawór sterowany jest tylko powietrzem z pompy
dawid777-93
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 kwie 19, 14:55
BMW: 318i tourung
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Dąbrowa Górnicza

#25

Post autor: dawid777-93 »

Ok, teraz już wszystko rozumiem :) Oprócz jednego... jeśli dobrze kombinuję, to ten zawór nie ma nic wspólnego z EGR - czyste powietrza wpuszcza bezpośrednio do kolektora wydechowego, nie wprowadza spalin do przepustnicy. W ogóle w tym silniku - 318 n42 wystepuje zawór EGR ? taki typowy na podciśnienie ?.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#26

Post autor: adi3d »

Nie ma tu egr. Pompa zasysa tylko czyste powietrze zapodaje je do Kolektora wydechowego i tam wraz z spalinami leci do katalizatora. Dzięki większej ilości tlenu spalanie jest bardziej obfite? I szybciej nagrzewa to katalizator
dawid777-93
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 kwie 19, 14:55
BMW: 318i tourung
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Dąbrowa Górnicza

#27

Post autor: dawid777-93 »

Witam po bardzo długiej przerwie (sprawy osobiste) problem dławienia/falowania obrotów po odpaleniu na ciepłym nadal występuje... Od ostatniego postu wymieniłem też cewki, przeczyściłem elektrozawory vanos. Zauważyłem jednak jedną rzecz, gdy silnik po odpaleniu zaczyna się dławić, włączam klimę wtedy natychmiast problem ustaje, obroty dochodzą do 800 i jest wszystko ok. W przyszły weekend zabieram się jeszcze za wymianę odmy.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#28

Post autor: adi3d »

Pp załączeniu sprężarki silnik ma większe obciążenie zmieniają się dawki powietrza i paliwa. Falowanie obrotów to zapewne coś z nieszczelnością
Awatar użytkownika
rradek01
Bywalec forum
Posty: 59
Rejestracja: 19 kwie 17, 12:58
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Nasielsk

#29

Post autor: rradek01 »

Sprawdzałeś błędy? Bo nie widze nic na ich temat.
Przy odpaleniu na zimnym silniku nie masz zauważalnego charchotania przez 1-2 sekundy?
Obroty nie falują na jałowym?
Też mam N42 i mogę co nieco o nim powiedzieć
dawid777-93
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 kwie 19, 14:55
BMW: 318i tourung
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Dąbrowa Górnicza

#30

Post autor: dawid777-93 »

Aktualnie nie sprawdzałem błędów, muszę znaleźć na Śląsku jakiś warsztat, który potrafi w ogóle te błędy zinterpretować. Objaw jest cały czas taki sam, każde odpalenie silnika na ciepłym, powoduje istną trzęsawkę silnikiem, obroty spadają do 500 obr i rosną do jakiś 700 i tak w kółko, pomaga włączenie klimy lub jak najszybsze ruszenie samochodem, wystarczy przejechać dosłownie z 1 km i potem na jałowym biegu wszystko jest ok, obroty się stabilizują.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”