Dławiący się silnik M54B22

ftnkontakt
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 21 gru 19, 19:08
BMW: E46 Coupe
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Kwidzyn

#1

Post autor: ftnkontakt »

Witam
Od niedawna napotkał mnie problem z silnikiem M54B22 + LPG.
Mianowicie wszystko od dłuższego czasu chodziło jak należy.
Raptem kilka dni temu zauważyłem że coś nie gra.
Po dodaniu gazu, zarówno na postoju czy też podczas jazdy silnik tak jakby dławi się. Obroty spadają do wartości 500, po chwili znów rosną. Silnik potrafi zgasnąć!
Czasem nawet bez mojej reakcji na pedał gazu silnik nie trzyma obrotów.
W dniu wczorajszym sprawdziłem szczelność układów powietrza. Na moje wszystko było OK.
Po dodaniu gazu słychać charakterystyczny syk powietrza, nie wiem czy jest to normalne w tych jednostkach.
Po podłączeniu do komputera wykryto sporo błędów.
Po skasowaniu błędów powtarzają się błędy "wypadania zapłonu 5 i 6 cyl". Oraz "Sygnał wałka rozrządu dolot"
Nie ma znaczenia czy PB czy LPG
Link do błędów i filmu:


na końcu filmu silnik zgasł.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Lewe powietrze, zrób test dymowy, błędy złego składu mieszanki o tym mówią, wypadanie zapłonu to zapewne skutek.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: scghost »

to sykniecie jest normalne
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
ftnkontakt
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 21 gru 19, 19:08
BMW: E46 Coupe
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Kwidzyn

#4

Post autor: ftnkontakt »

Dziękuje za odpowiedzi.
Na dniach przeprowadzę próbę dymową. Jeżeli wykryje nieszczelności to jedynie na odmie (wtedy na pewno wymiana separator + węże)
Dzisiaj sprawdzona przepływka, świece, cewki. Są w najlepszym porządku.
Jutro prawdopodobnie wymienię czujnik położenia wałka rozrządu po stronie dolotu.
_'Forthatnight'_
ftnkontakt
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 21 gru 19, 19:08
BMW: E46 Coupe
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Kwidzyn

#5

Post autor: ftnkontakt »

Siemka
W dniu dzisiejszym wymieniony jeden z przewodów odmy, był złamany przez co łapał lewe powietrze. Dodatkowo wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu.
Błędy wykasowane. Silnik chodzi jak nowo narodzony, żadnych falowań obrotów nie zależnie od paliwa.
Dziękuję za sugestie :)
_'Forthatnight'_
maje222
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 24 lut 18, 8:27
BMW: E46 330ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zywiec

#6

Post autor: maje222 »

nie polecam robic tego testu dymnego z własnej autopsji wiem ze slabo to wychodzi ja miałem dwie dziry w gumach od dolotu i test tego nie wykrył jedna dziura była taka ze palec wchodził , polecam sprawdzić ta gume co wychodzi od przepustnicy tam sie najśmieszniejsze rzeczy dzieja :)
Obrazek
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#7

Post autor: Lashie »

maje222 pisze: 10 sty 20, 22:37 nie polecam robic tego testu dymnego z własnej autopsji wiem ze slabo to wychodzi ja miałem dwie dziry w gumach od dolotu i test tego nie wykrył jedna dziura była taka ze palec wchodził , polecam sprawdzić ta gume co wychodzi od przepustnicy tam sie najśmieszniejsze rzeczy dzieja :)
Czyli najzwyczajniej w świecie zrobiłeś to złe.
maje222
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 24 lut 18, 8:27
BMW: E46 330ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zywiec

#8

Post autor: maje222 »

@Lashie nie ja to robiłem tylko znany spec który jest równiez na youtube :3
Obrazek
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#9

Post autor: tomx »

Zauważyłem osobiście że najlepiej próbę dymową robi się przez przewód idący do serwa hamulców - tam na przewodzie jest zaworek zwrotny więc ciśnienie idzie w jedną stronę i w drugą już nie pójdzie, wystarczy tylko uszczelnić jakoś dolot od strony filtra. Tak czy tak, działanie próby dymowej jest mocno uzależnione od miejsca wycieku i niestety z niektórych miejsc nawet nie zauważymy tego dymu.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”