Dławiący się silnik M54B22
-
- Bywalec forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 21 gru 19, 7:08
- BMW: E46 Coupe
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Kwidzyn
Dławiący się silnik M54B22
Witam
Od niedawna napotkał mnie problem z silnikiem M54B22 + LPG.
Mianowicie wszystko od dłuższego czasu chodziło jak należy.
Raptem kilka dni temu zauważyłem że coś nie gra.
Po dodaniu gazu, zarówno na postoju czy też podczas jazdy silnik tak jakby dławi się. Obroty spadają do wartości 500, po chwili znów rosną. Silnik potrafi zgasnąć!
Czasem nawet bez mojej reakcji na pedał gazu silnik nie trzyma obrotów.
W dniu wczorajszym sprawdziłem szczelność układów powietrza. Na moje wszystko było OK.
Po dodaniu gazu słychać charakterystyczny syk powietrza, nie wiem czy jest to normalne w tych jednostkach.
Po podłączeniu do komputera wykryto sporo błędów.
Po skasowaniu błędów powtarzają się błędy "wypadania zapłonu 5 i 6 cyl". Oraz "Sygnał wałka rozrządu dolot"
Nie ma znaczenia czy PB czy LPG
Link do błędów i filmu:
na końcu filmu silnik zgasł.
Od niedawna napotkał mnie problem z silnikiem M54B22 + LPG.
Mianowicie wszystko od dłuższego czasu chodziło jak należy.
Raptem kilka dni temu zauważyłem że coś nie gra.
Po dodaniu gazu, zarówno na postoju czy też podczas jazdy silnik tak jakby dławi się. Obroty spadają do wartości 500, po chwili znów rosną. Silnik potrafi zgasnąć!
Czasem nawet bez mojej reakcji na pedał gazu silnik nie trzyma obrotów.
W dniu wczorajszym sprawdziłem szczelność układów powietrza. Na moje wszystko było OK.
Po dodaniu gazu słychać charakterystyczny syk powietrza, nie wiem czy jest to normalne w tych jednostkach.
Po podłączeniu do komputera wykryto sporo błędów.
Po skasowaniu błędów powtarzają się błędy "wypadania zapłonu 5 i 6 cyl". Oraz "Sygnał wałka rozrządu dolot"
Nie ma znaczenia czy PB czy LPG
Link do błędów i filmu:
na końcu filmu silnik zgasł.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9857
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Lewe powietrze, zrób test dymowy, błędy złego składu mieszanki o tym mówią, wypadanie zapłonu to zapewne skutek.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Bywalec forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 21 gru 19, 7:08
- BMW: E46 Coupe
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Kwidzyn
Dziękuje za odpowiedzi.
Na dniach przeprowadzę próbę dymową. Jeżeli wykryje nieszczelności to jedynie na odmie (wtedy na pewno wymiana separator + węże)
Dzisiaj sprawdzona przepływka, świece, cewki. Są w najlepszym porządku.
Jutro prawdopodobnie wymienię czujnik położenia wałka rozrządu po stronie dolotu.
Na dniach przeprowadzę próbę dymową. Jeżeli wykryje nieszczelności to jedynie na odmie (wtedy na pewno wymiana separator + węże)
Dzisiaj sprawdzona przepływka, świece, cewki. Są w najlepszym porządku.
Jutro prawdopodobnie wymienię czujnik położenia wałka rozrządu po stronie dolotu.
_'Forthatnight'_
-
- Bywalec forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 21 gru 19, 7:08
- BMW: E46 Coupe
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Kwidzyn
Siemka
W dniu dzisiejszym wymieniony jeden z przewodów odmy, był złamany przez co łapał lewe powietrze. Dodatkowo wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu.
Błędy wykasowane. Silnik chodzi jak nowo narodzony, żadnych falowań obrotów nie zależnie od paliwa.
Dziękuję za sugestie
W dniu dzisiejszym wymieniony jeden z przewodów odmy, był złamany przez co łapał lewe powietrze. Dodatkowo wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu.
Błędy wykasowane. Silnik chodzi jak nowo narodzony, żadnych falowań obrotów nie zależnie od paliwa.
Dziękuję za sugestie

_'Forthatnight'_
-
- Bywalec forum
- Posty: 136
- Rejestracja: 24 lut 18, 8:27
- BMW: E46 330ci
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zywiec
nie polecam robic tego testu dymnego z własnej autopsji wiem ze slabo to wychodzi ja miałem dwie dziry w gumach od dolotu i test tego nie wykrył jedna dziura była taka ze palec wchodził , polecam sprawdzić ta gume co wychodzi od przepustnicy tam sie najśmieszniejsze rzeczy dzieja 


-
- Bywalec forum
- Posty: 893
- Rejestracja: 5 gru 17, 7:57
- BMW: E46 318i fl w sedesie
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: Fz51423
- Lokalizacja: Szczecin
Czyli najzwyczajniej w świecie zrobiłeś to złe.maje222 pisze: ↑10 sty 20, 10:37 nie polecam robic tego testu dymnego z własnej autopsji wiem ze slabo to wychodzi ja miałem dwie dziry w gumach od dolotu i test tego nie wykrył jedna dziura była taka ze palec wchodził , polecam sprawdzić ta gume co wychodzi od przepustnicy tam sie najśmieszniejsze rzeczy dzieja![]()
- tomx
- Bywalec forum
- Posty: 274
- Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Gliwice
Zauważyłem osobiście że najlepiej próbę dymową robi się przez przewód idący do serwa hamulców - tam na przewodzie jest zaworek zwrotny więc ciśnienie idzie w jedną stronę i w drugą już nie pójdzie, wystarczy tylko uszczelnić jakoś dolot od strony filtra. Tak czy tak, działanie próby dymowej jest mocno uzależnione od miejsca wycieku i niestety z niektórych miejsc nawet nie zauważymy tego dymu.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 12 Odpowiedzi
- 4563 Odsłony
-
Ostatni post autor: MiceBMW
-
- 3 Odpowiedzi
- 2875 Odsłony
-
Ostatni post autor: jacek23tg
-
- 3 Odpowiedzi
- 1659 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 3427 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112