diagnostyka w inpie

WitAce
Bywalec forum
Posty: 110
Rejestracja: 27 lut 11, 23:36
BMW: 320d 150KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Irladnia
Województwo: ---
Miasto: Naas

#31

Post autor: WitAce »

ramzes12 pisze:więc jakiej firmy są najlepsze? a może ktoś ma jakiś link do sprzedawcy dobrych cewek?
czym może być spowodowane ich niesprawność?
czy to tylko po prostu wada fabryczna?
czy jest możliwość sprawdzenia faktycznego stanu licznika w INP?
1. Najlepsze sa chyba oryginalne Bosch'a. Na pewno dostaniesz w Inter Carsie. Nazywa sie to "ZS-K PENCIL COILS 1X1" nr zamowienia 0 221 504 464. Zdjecie ponizej

Obrazek

2. Niesprawnosc cewek najczesciej jest spowodowana ich zuzyciem. Maja na celu wytwarzanie wysokiego napiecia wiec po jakims czasie (czytaj duzym przebiegu) najzwyczajniej siadaja i trzeba je wymienic.

3. Nie ma mozliwosci sprawdzenia faktycznego stanu w Inpie jezeli ktos umiejetnie cofnal licznik tzn. we wszystkich modulach, ktore maja zapisany stan licznika, wprowadzil taka sama wartosc. U Ciebie najwyrazniej ktos cofnal przebieg nieumiejetnie i pokazuje wysoki przebieg w module silnika. Dodatkowo przy bledach pokazuja sie bzdury takie jak obroty silnika powyzej 10.000 co jest niemozliwe. Takze nie sadze, ze masz 540 tys. najechane, ale na pewno wiecej niz Twoje licznikowe 93 tys. Jezeli chcesz sie dowiedziec jaki jest przebieg to na pewno mozna do tego dojsc, np. kontaktujac sie z serwisem, ktory auto w Belgii sprzedal i przez wiekszosc zycia na pewno serwisowal.
ramzes12
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 21 kwie 11, 11:28
BMW: bmw e46 318
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mlawa

#32

Post autor: ramzes12 »

dzięki za pomoc
mack10koro
Bywalec forum
Posty: 75
Rejestracja: 23 lut 10, 11:09
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Zgorzelec

#33

Post autor: mack10koro »

WitAce pisze:Diagnostyke robiles na gazie czy na benzynie? Nie masz uszkodzonej sondy lambda tylko zbyt uboga mieszanke - to wskazuje wartosc lambda 1,2. Najprawdopodobniej masz po prostu zle wyregulowany gaz - podjedz do gazownika i niech Ci wyreguluje. Co do drugiej sondy z wartoscia 0 na drugim rzedzie to te wartosci sa nieistotne w Twoim przypadku bo posiadasz silnik jednorzedowy i masz tylko jeden katalizator i jedna sonde przed i za nim. Drugi rzad ma sens w silnikach typu V gdzie masz dwie sondy przed i za katalizatorami.
Koledzy - jak sie nie znacie to nie wprowadzajcie ludzi w blad ;)
Pozdrawiam
Coś mi tu nie gra z tymi sądami. Czy mógłbyś wyjaśnić na jakiej podstawie wnioskujesz z tą wartością 0. Silnik N42 ma 3 katy i 4 sondy ( w zależności od normy spalin E3 czy E4 może być inaczej) - tak wynika z RealOEM i ja tak mam http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AY31&mospid=47624&btnr=18_0643&hg=18&fg=10
ramzes12 pisze:dzięki za pomoc
Wymieniłeś kolego już tą cewkę na 4 cylindrze?
Bo patrząc na twój pierwszy post (z wykresami) to:
- pierwsza fota pokazuje zdaje się korekcję wtrysków lub spalanie stukowe ujemne wartości spowodowane są zdaje się przez złe dane z sądy regulacyjnej, która defakto wygląda na uszkodzoną(tu nie mam pewności).
- pierwsza sonda na cylindrach 1 i 4 (before cat bank1) pokazuje zbyt bogatą mieszankę (napięcie zdecydowanie powyżej 1V)- powód za dużo paliwa a mało powietrza. Druga sonda na wyjściu z cylindrów 2 i 3 (before cat bank2) pokazuje 0V czyli albo umarła albo jest odpięta (jak by była odpieta to pokazał by się bład dotyczący grzania tej sondy).
Misfire detection cyl. 4 - wypadanie zaponu na 4 cylindrze i uszkodzona cewka = zbyt bogata miszanka na cylindrach 1 i 4 (zgadza się z powyższym) .
Jeśli coś bredzę to mnie proszę poprawić :)
Jak możesz to zapodaj foty z INPY po wymianie cewki.
ramzes12
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 21 kwie 11, 11:28
BMW: bmw e46 318
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mlawa

#34

Post autor: ramzes12 »

cewką wymieniłem i jest ok.
ale tak jak wcześniej ten błąd z sondą nadal się pojawia.
czyli jedna sonda mi nie działa?
ale spalanie wydaje mi sie dobre. gazu w trasie z jazdą 120 km/h spala ok 9.7l/100
czy z powodu tego że dawka paliwa jest zbyt bogata mogła mi paść cewka?
mack10koro
Bywalec forum
Posty: 75
Rejestracja: 23 lut 10, 11:09
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Zgorzelec

#35

Post autor: mack10koro »

Bogata dawka nie obciążą układu zapłonowego inaczej jest z ubogą która potrzebuje dużej iskry. Ogólnie, cewki w BMW często padają w benzynach. A co do sondy trzeba zmierzyć czy żyje i jak pracuje, kable od niej do kompa i jej zasilanie i podgrzewanie.
ramzes12
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 21 kwie 11, 11:28
BMW: bmw e46 318
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mlawa

#36

Post autor: ramzes12 »

witam!
a czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak to sprawdzić i jakie parametry powinna mieć prawidłowe?
która sonda to może być?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”