Diagnostyka m52tu, wypadanie zaplonow, problem z odpalaniem
-
- Bywalec forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 paź 17, 15:45
- BMW: 323i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Bydgoszcz
Cześć!
Proszę o pomoc w diagnostyce i kolejnych działaniach, bo męczę się z tematem od dwóch miesięcy, a nie chcę wymieniać kolejnych rzeczy na oślep ale od początku.
Pacjent to e46 m52tu 2.5l z lpg.
Na początku miałem problem tylko z odpaleniem, może 'problem' to za dużo powiedziane, po prostu kręcił 2-3 sekundy i odpalił. Powtarzało się to średnio raz na miesiąc, później coraz częściej (raz na tydzień/dwa), wtedy wymieniłem świece - nie pomogło.
Od około 2-3 miesięcy doszło do tego wypadanie zapłonu i sporadyczne trzęsienie silnikiem przy dojeżdżaniu do świateł. W trakcie jazdy nie zdażyło mi się stracić mocy, jedynie przy zatrzymaniu na światłach, czuć wtedy też jak buda wibruje. Wymieniłem też 2 tygodnie temu sondy za katem (miałem ten błąd zanim zaczęły się problemy z odpaleniem) - nie pomogło, a błąd pozostał, chociaż mam wrażenie, że zapłony wypadają rzadziej, bo od czasu wymiany tylko raz poczułem wyraźny spadek mocy w trakcie jazdy i wibracje z silnika ale po czasie samo się uspokoiło i moc odzyskał, chociaż może to kwestia szczęścia.
Dzisiaj z rana skasowałem adaptację i wyłączyłem lpg. Byłem po pracy w kilku miejscach i odpalał od kopa ale możliwe, że komp sobie nie zdążył zapisać jakichś dziwnych ustawień albo któryś z czujników chwilowo nie wariuje.
Moje podejrzenie to czujniki wałka rozrządu albo czujnik wału ale nie potrafię tego zdiagnozować, a inpa błędu nie pokazuje.
Poniżej zrzut błędów i wartości live data na zapłonie i na postoju z włączonym silnikiem po skasowanej adaptacji. Udało mi się też nagrać moment kiedy ciężko odpala.
https://photos.app.goo.gl/3rbHvUiLC9NBagnA6
Z góry dzięki, może wspólnie uda się przywrócić auto do dawnego życia!
Proszę o pomoc w diagnostyce i kolejnych działaniach, bo męczę się z tematem od dwóch miesięcy, a nie chcę wymieniać kolejnych rzeczy na oślep ale od początku.
Pacjent to e46 m52tu 2.5l z lpg.
Na początku miałem problem tylko z odpaleniem, może 'problem' to za dużo powiedziane, po prostu kręcił 2-3 sekundy i odpalił. Powtarzało się to średnio raz na miesiąc, później coraz częściej (raz na tydzień/dwa), wtedy wymieniłem świece - nie pomogło.
Od około 2-3 miesięcy doszło do tego wypadanie zapłonu i sporadyczne trzęsienie silnikiem przy dojeżdżaniu do świateł. W trakcie jazdy nie zdażyło mi się stracić mocy, jedynie przy zatrzymaniu na światłach, czuć wtedy też jak buda wibruje. Wymieniłem też 2 tygodnie temu sondy za katem (miałem ten błąd zanim zaczęły się problemy z odpaleniem) - nie pomogło, a błąd pozostał, chociaż mam wrażenie, że zapłony wypadają rzadziej, bo od czasu wymiany tylko raz poczułem wyraźny spadek mocy w trakcie jazdy i wibracje z silnika ale po czasie samo się uspokoiło i moc odzyskał, chociaż może to kwestia szczęścia.
Dzisiaj z rana skasowałem adaptację i wyłączyłem lpg. Byłem po pracy w kilku miejscach i odpalał od kopa ale możliwe, że komp sobie nie zdążył zapisać jakichś dziwnych ustawień albo któryś z czujników chwilowo nie wariuje.
Moje podejrzenie to czujniki wałka rozrządu albo czujnik wału ale nie potrafię tego zdiagnozować, a inpa błędu nie pokazuje.
Poniżej zrzut błędów i wartości live data na zapłonie i na postoju z włączonym silnikiem po skasowanej adaptacji. Udało mi się też nagrać moment kiedy ciężko odpala.
https://photos.app.goo.gl/3rbHvUiLC9NBagnA6
Z góry dzięki, może wspólnie uda się przywrócić auto do dawnego życia!
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10310
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Wklej błędy. Jeździj dalej na samym pb, możliwe, że przyczyną jest wtryskiwacz lpg, stąd problem z rozruchem i wibracje.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 paź 17, 15:45
- BMW: 323i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Bydgoszcz
Dzięki za odpowiedź, wrzuciłem wszystko w linku na dole tematu - jako album w chmurze google
Byłem dzisiaj autem w paru miejscach i odpalał/jeździł bez problemu, ciekawi mnie czy pojawiły się błędy, niestety chwilowo jestem odcięty od lapka.
Zobaczymy co dalej, w weekend też czeka mnie trochę jeżdżenia.
Coś podejrzanego na pierwszy rzut oka widać na wykresach?
Byłem dzisiaj autem w paru miejscach i odpalał/jeździł bez problemu, ciekawi mnie czy pojawiły się błędy, niestety chwilowo jestem odcięty od lapka.
Zobaczymy co dalej, w weekend też czeka mnie trochę jeżdżenia.
Coś podejrzanego na pierwszy rzut oka widać na wykresach?
- tomx
- Bywalec forum
- Posty: 274
- Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Gliwice
Sprawdź też szczelność dolotu powietrza, te silniki są bardzo wrażliwe na jakieś nieszczelności. Prześledź wszystko za przepływką aż do silnika krokowego i przepustnicy, najlepiej demontując kołnierze z auta, czasem pęknięcia tych gumowych rur są mało widoczne na aucie. Dodatkowo szczelność samej pokrywy zaworów ma tu duże znaczenie, podobnie jak sprawna odma silnika. Często tam gdzie odma nie była wymieniana, przewody odmy są sparciałe i tamtędy silnik ciągnie lewe powietrze.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10310
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Faktycznie, nie zauważyłem błędów. Skąd pomysł na wymianę sond? Żaden błąd ich nie dotyczy..mechanik postawił taką diagnozę? Ewidentny zły skład mieszanki, przyczyną może być lewe powietrze lub/i lpg. Do wymiany masz czujnik poziomu oleju, polecam hella.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 paź 17, 15:45
- BMW: 323i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Bydgoszcz
Wcześniej miałem błędy o takich oznaczeniach jak poniżej i doradzono mi na tym forum żeby wymienić jedną z nich, tą na banku 1 z tego co pamiętam. Poza tymi niżej u mechanika wyszedł jeszcze jakiś błąd sondy za kat na banku 2. Nie gwarantował, że ta druga też nadaje się do wymiany ale skoro robota ta sama, a koszt używek niewielki to wymieniłem obie.
Co do dolotu, z miesiąc temu czyściłem przepustnicę i krokowca i wymieniałem uszczelkę dekla (elring) wraz z uszczelkami śrub, obejrzeliśmy z kumplem dokładnie każdą gumę od filtra powietrza aż po przepustnicę i wyglądały w porządku, żadnych uszkodzeń nie zauważyliśmy.
Ten błąd 122 nie dotyczy czasem czujnika temperatury?
Dziś kolejny dzień na pb, odpalałem auto łącznie z 10 razy i za każdym razem zagadał bez zająknięcia, jazda również bardzo płynna, bez żadnych falowań ani wibracji silnika na światłach. Może za wcześnie na stawianie diagnozy ale warto iść tym tropem myślę. W niedzielę podepnę pod kompa i sprawdzę błędy.
Kod: Zaznacz cały
- 79 Ansteuerung Lambdasondenheizung nach KAT Bank 1.
- 203 Lambdaregelung Bank 2 Regelanschlag
- 215 Signal Lambdasonde Nach-Kat Bank 1 kein Signal
- 227 Lambdareglerabweichung Bank 1 zu gross
Ten błąd 122 nie dotyczy czasem czujnika temperatury?
Dziś kolejny dzień na pb, odpalałem auto łącznie z 10 razy i za każdym razem zagadał bez zająknięcia, jazda również bardzo płynna, bez żadnych falowań ani wibracji silnika na światłach. Może za wcześnie na stawianie diagnozy ale warto iść tym tropem myślę. W niedzielę podepnę pod kompa i sprawdzę błędy.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10310
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
To zmienia postać rzeczy, myślałem, że obecne błędy Cię do tego skłoniły. Ten czujnik odpowiada za poziom i temperaturę oleju, sprawdź błędy w liczniku to zobaczysz tam też, poza tym widać to elegancko na filmie jak świeci się oliwiarka po odpaleniu. Tu nie ma przypadku, przyczyną jest lpg, do sprawdzania wtryskiwacze oraz oczywiście strojenie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 16 Odpowiedzi
- 8508 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 9 Odpowiedzi
- 3256 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Szuma15
-
- 2 Odpowiedzi
- 1325 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx
-
- 5 Odpowiedzi
- 2035 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 4 Odpowiedzi
- 2127 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mlody95
-
- 2 Odpowiedzi
- 1267 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Rafaello1234
-
- 10 Odpowiedzi
- 3774 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 8 Odpowiedzi
- 5915 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 2 Odpowiedzi
- 577 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mikos2607
-
- 3 Odpowiedzi
- 1937 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: ZEROFCKGVN