Diagnostyka INPA - przebieg // błąd 279D // korekcja cylindrów (rough) - N42
- bmw755
- Bywalec forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 1 paź 17, 21:24
- BMW: E46 316i N42B18
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: LBN
Witam serdecznie, zakupiłem ostatnio E46 z 2002 roku ze Szwecji z bardzo niskim jak na ten rok (i kraj) przebiegiem 160tys km, silnik N42B18.
Nabyłem także interfejs, żeby sprawdzić to, czego z wierzchu nie widać i prosiłbym o pomoc w interpretacji takich oto trzech wyników:
1. Przebieg: weryfikowałem go już przed zakupem na rządowej stronie Fortsätt i faktycznie wskazuje, że pod koniec 2016 roku auto miało 141tys przebiegu (o ile się nie mylę?).
Poniżej załączam także zdjęcie z odczytanego statusu świateł, bo ponoć na jego podstawie także można oszacować orientacyjny przebieg?
Proszę o opinie czy wartości przemawiają za tak niskim przebiegiem:
2. Błąd: pamięć błędów pokazuje 1 błąd: 279D. Tylko teraz podstawowe pytanie - jest to błąd, który wystąpił ogólnie w historii czy błąd który jest obecnie? (wszak "licznik błędów" pokazuje 0, a sama klimatyzacja działa mi bez zastrzeżeń). Oraz pytanie uzupełniające - czym są 3 podpunkty z przebiegami poniżej? Czas/przebieg przy którym ten błąd występował/był zczytany czy coś jeszcze innego?
3. Korekcja cylindrów / rough: poniżej zamieszczone wyniki to pomiar na biegu jałowym, bez gazu. Samo auto jeździ bez zastrzeżeń, niepokoi mnie jednak niekiedy kultura pracy przy odpalaniu i praca na luzie. Już wiem, że nieco dieslowska praca to urok N42, zdarza się niekiedy jednak, że przy odpalaniu budą "szarpnie" dość mocno, że aż na siedzeniu czuć. Podobnie jest nieraz na luzie, silnik w pewnych momentach pracuje w taki sposób że siedzenie lekko drży, a gałka biegów wydaje się że kołysać nieco ponadstandardowo. Piszę "wydaje", bo wcześniej jeździłem Japończykami i może R4 w BMW tak pracuje? EDIT: nie jest to zawsze, wsiadłem teraz do zimnego i przy 5* odpalił i pracuje gładko.
Prosiłbym o rzucenie oko na wyniki powyżej. Domyślam się, że im wartość bliższa zeru przy korekcji cylindrów, tym lepiej. Czy podane jednak wartości mieszczą się w granicy poprawnej pracy 15 letniego auta? I czy fakt, że 1&4 cylinder ma wartość dodatnią, a pozostałe dwa ujemną jest ok?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc obeznanych w temacie.
Nabyłem także interfejs, żeby sprawdzić to, czego z wierzchu nie widać i prosiłbym o pomoc w interpretacji takich oto trzech wyników:
1. Przebieg: weryfikowałem go już przed zakupem na rządowej stronie Fortsätt i faktycznie wskazuje, że pod koniec 2016 roku auto miało 141tys przebiegu (o ile się nie mylę?).
Poniżej załączam także zdjęcie z odczytanego statusu świateł, bo ponoć na jego podstawie także można oszacować orientacyjny przebieg?
Proszę o opinie czy wartości przemawiają za tak niskim przebiegiem:
2. Błąd: pamięć błędów pokazuje 1 błąd: 279D. Tylko teraz podstawowe pytanie - jest to błąd, który wystąpił ogólnie w historii czy błąd który jest obecnie? (wszak "licznik błędów" pokazuje 0, a sama klimatyzacja działa mi bez zastrzeżeń). Oraz pytanie uzupełniające - czym są 3 podpunkty z przebiegami poniżej? Czas/przebieg przy którym ten błąd występował/był zczytany czy coś jeszcze innego?
3. Korekcja cylindrów / rough: poniżej zamieszczone wyniki to pomiar na biegu jałowym, bez gazu. Samo auto jeździ bez zastrzeżeń, niepokoi mnie jednak niekiedy kultura pracy przy odpalaniu i praca na luzie. Już wiem, że nieco dieslowska praca to urok N42, zdarza się niekiedy jednak, że przy odpalaniu budą "szarpnie" dość mocno, że aż na siedzeniu czuć. Podobnie jest nieraz na luzie, silnik w pewnych momentach pracuje w taki sposób że siedzenie lekko drży, a gałka biegów wydaje się że kołysać nieco ponadstandardowo. Piszę "wydaje", bo wcześniej jeździłem Japończykami i może R4 w BMW tak pracuje? EDIT: nie jest to zawsze, wsiadłem teraz do zimnego i przy 5* odpalił i pracuje gładko.
Prosiłbym o rzucenie oko na wyniki powyżej. Domyślam się, że im wartość bliższa zeru przy korekcji cylindrów, tym lepiej. Czy podane jednak wartości mieszczą się w granicy poprawnej pracy 15 letniego auta? I czy fakt, że 1&4 cylinder ma wartość dodatnią, a pozostałe dwa ujemną jest ok?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc obeznanych w temacie.
Ostatnio zmieniony 6 lis 17, 10:50 przez bmw755, łącznie zmieniany 1 raz.
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Ad1. Na podstawie danych które podajesz nie da się określić przebiegu.
Podaj nr vin a sprawdzę dla Ciebie.
Ad2. Skasuj błąd i sprawdź czy powraca.
Ad3. Pokaż parametry na zimnym silniku oraz na rozgrzanym do temp roboczej czyli ok 80 st.
Podaj nr vin a sprawdzę dla Ciebie.
Ad2. Skasuj błąd i sprawdź czy powraca.
Ad3. Pokaż parametry na zimnym silniku oraz na rozgrzanym do temp roboczej czyli ok 80 st.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Temperatura robocza dla n42 to raczej okolice 105 stopni masz błąd wentylatora, możesz w zakładce aktywacja wymusić jego pracę. Jak nie rusza to do sprawdzenia czy działa na krótko, jak tak to winny będzie moduł wentylatora, wtedy naprawa (jak jest taka możliwość) lub wymiana modułu jak znajdziesz a jak nie to wymiana całości.
Oczywiście sprawdź czy dochodzi do niego napięcie i czy nie ma uszkodzeń na połączeniu wtyczka/gniazdo.
Oczywiście sprawdź czy dochodzi do niego napięcie i czy nie ma uszkodzeń na połączeniu wtyczka/gniazdo.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Przy jakiej temperaturze otwiera się termostat?maniek21112 pisze: Temperatura robocza dla n42 to raczej okolice 105 stopni masz błąd wentylatora, możesz w zakładce aktywacja wymusić jego pracę. Jak nie rusza to do sprawdzenia czy działa na krótko, jak tak to winny będzie moduł wentylatora, wtedy naprawa (jak jest taka możliwość) lub wymiana modułu jak znajdziesz a jak nie to wymiana całości.
Oczywiście sprawdź czy dochodzi do niego napięcie i czy nie ma uszkodzeń na połączeniu wtyczka/gniazdo.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Właśnie przy 105, chyba, że kolega ma coś niestandardowego u siebie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- bmw755
- Bywalec forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 1 paź 17, 21:24
- BMW: E46 316i N42B18
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: LBN
@1. MARC posłałem VIN na PW.
@2. Podepnę INPE wieczorem i spróbuję go uruchomić. W sumie przypomina mi się teraz, że odkąd mam auto to wentylator faktycznie nigdy się nie załączył, a kiedyś jadąc w korku zapaliło się czerwone pole temperatury hm... Wentylatora prze chłodnicą nie mam, wobec tego z teco co wyczytałem mam tylko wentylator wiskotyczny, którego prędkość reguluje na tyle płynnie, że bym go nie usłyszał, dobrze kojarzę?
@3. zrobię takie pomiary i zamieszczę niebawem wyniki.
@2. Podepnę INPE wieczorem i spróbuję go uruchomić. W sumie przypomina mi się teraz, że odkąd mam auto to wentylator faktycznie nigdy się nie załączył, a kiedyś jadąc w korku zapaliło się czerwone pole temperatury hm... Wentylatora prze chłodnicą nie mam, wobec tego z teco co wyczytałem mam tylko wentylator wiskotyczny, którego prędkość reguluje na tyle płynnie, że bym go nie usłyszał, dobrze kojarzę?
@3. zrobię takie pomiary i zamieszczę niebawem wyniki.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Elektryczny też może być za chłodnicą. Masz automat? Nie kojarzę wisko w 316i.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 3040 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 4 Odpowiedzi
- 6134 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 3506 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: FI9HTER
-
- 2 Odpowiedzi
- 1448 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: smerfik
-
- 4 Odpowiedzi
- 5677 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Reddevil99
-
- 5 Odpowiedzi
- 2930 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 1577 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosa1061
-
- 2 Odpowiedzi
- 2434 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz
-
- 0 Odpowiedzi
- 3212 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: BRYTU
-
- 5 Odpowiedzi
- 2277 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112