Demontaż, wymiana końcówki przyłączeniowej w silniku m43
- GruFx
- Bywalec forum
- Posty: 72
- Rejestracja: 15 lip 16, 15:28
- BMW: BMW E46 M47N CR
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Gryfino
- VIN: PR33342
Ciekawe ustrojstwo.
Króciec przyłączeniowy wymontowany choć nie odbyło się bez gimnastyki i zręcznych palców:P
Na razie odbyło się bez zdejmowania podstawy filtra oleju ale jeszcze może to zrobię jutro wezmę pierw czyściwo pędzelek i poczyszczę, osuszę ponieważ na króćcu miałem pęknięty kołnierz ten na górze i trochę w różnych zakamarkach płyn po prostu pływa sobie... Jeżeli nie zobaczę nic niepokojącego przy podstawie chyba tak zostawię ponieważ trochę obawy mam przed jej ściąganiem
Tu mały opis tego jak Ja to zrobiłem może jakiemuś zielonemu podobnemu do mnie który zaczyna się uczyć pomoże.
Najpierw odpiąłem wąż na rys. oznaczony jako 1.
2. Następnie odpiąłem zbiorniczek oznaczony na zdjęciu nr 7.
3. Odkręciłem kołnierz który jest zamocowany na 3 śruby co już dało mi miejsce tak do nadgarstka z lewej strony.
4. Demontaż:
5. ściągnąłem alternator który jest zamontowany na dwie śruby. Co dało mi spory plac tym razem z prawej.
6. Pierw odpiąłem wąż oznaczony na rys. nr.1 prawą ręką tam gdzie ściągnąłem alternator choć nie było łatwo.
Drugą czynnością było odkręcenie nr.2 dwóch śrub kluczem 10 i odczepienie od bloku. Trzecią zaś czynnością było razem z wężem przewleczenie króćca do tylnej części silnika gdzie wcześniej na samym początku zdemontowałem filtr kabinowy. tam miałem sporo miejsca na odpięcie króćca od węża a przy okazji skontrolowałem ten z tyłu oraz węże.
Króciec przyłączeniowy wymontowany choć nie odbyło się bez gimnastyki i zręcznych palców:P
Na razie odbyło się bez zdejmowania podstawy filtra oleju ale jeszcze może to zrobię jutro wezmę pierw czyściwo pędzelek i poczyszczę, osuszę ponieważ na króćcu miałem pęknięty kołnierz ten na górze i trochę w różnych zakamarkach płyn po prostu pływa sobie... Jeżeli nie zobaczę nic niepokojącego przy podstawie chyba tak zostawię ponieważ trochę obawy mam przed jej ściąganiem
Tu mały opis tego jak Ja to zrobiłem może jakiemuś zielonemu podobnemu do mnie który zaczyna się uczyć pomoże.
Najpierw odpiąłem wąż na rys. oznaczony jako 1.
2. Następnie odpiąłem zbiorniczek oznaczony na zdjęciu nr 7.
3. Odkręciłem kołnierz który jest zamocowany na 3 śruby co już dało mi miejsce tak do nadgarstka z lewej strony.
4. Demontaż:
5. ściągnąłem alternator który jest zamontowany na dwie śruby. Co dało mi spory plac tym razem z prawej.
6. Pierw odpiąłem wąż oznaczony na rys. nr.1 prawą ręką tam gdzie ściągnąłem alternator choć nie było łatwo.
Drugą czynnością było odkręcenie nr.2 dwóch śrub kluczem 10 i odczepienie od bloku. Trzecią zaś czynnością było razem z wężem przewleczenie króćca do tylnej części silnika gdzie wcześniej na samym początku zdemontowałem filtr kabinowy. tam miałem sporo miejsca na odpięcie króćca od węża a przy okazji skontrolowałem ten z tyłu oraz węże.
- Jarando
- Moderator
- Posty: 2164
- Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
- BMW: G31 530d xDrive
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Irlandia-Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Mallow-Żywiec
- Płeć:
No nie wierzę że nigdy nie widzieliście takiego klucza do dokręcania filtrów oleju.
Osobiście styczność z takim kluczem miałem wiele wiele lat temu i w sumie lepszego w ręce jeszcze nie miałem, więc jak najbardziej polecam ten klucz.
Wybaczcie to OT.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Osobiście styczność z takim kluczem miałem wiele wiele lat temu i w sumie lepszego w ręce jeszcze nie miałem, więc jak najbardziej polecam ten klucz.
Wybaczcie to OT.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
-
- Bywalec forum
- Posty: 886
- Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
- BMW: E46 3xxi
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: LBL
Ja wymieniłem. Kup wszystkie uszczelki, nawet tych węży co dochodzą do tego krucća.. Ja kupiłem samo przyłącze z nowymi uszczelkami i wymieniłem składając resztę na starych, musiałem to robić jeszcze raz po po złożeniu okazało się, że stare nie trzymają wogóle.
Zabrałem się do całej operacji od góry. Zdemontowałem górną część kolektora ssącego, odkręciłem krokowiec i przepustnice - na czas całej operacji wrzuciłem do benzyny żeby się oczyściły. Później zabrałem się za odkręcenie wtrysków i kolektora dolnego. Nie ściągałem go całkiem, odciągnąłem po prostu na bok i zabezpieczyłem żeby się nie przesuwał.
Nie wyobrażam sobie robić tego demontując samą podstawę filtra oleju i gimnastykować się żeby odkręcić, poodpinać te wszystkie węże które tam są. Jeszcze trzeba wydobyć resztki uszczelek i pozostałości po plastiku, bo są małe szanse, że po 19 lat Ci wyjdzie w całości
Zabrałem się do całej operacji od góry. Zdemontowałem górną część kolektora ssącego, odkręciłem krokowiec i przepustnice - na czas całej operacji wrzuciłem do benzyny żeby się oczyściły. Później zabrałem się za odkręcenie wtrysków i kolektora dolnego. Nie ściągałem go całkiem, odciągnąłem po prostu na bok i zabezpieczyłem żeby się nie przesuwał.
Nie wyobrażam sobie robić tego demontując samą podstawę filtra oleju i gimnastykować się żeby odkręcić, poodpinać te wszystkie węże które tam są. Jeszcze trzeba wydobyć resztki uszczelek i pozostałości po plastiku, bo są małe szanse, że po 19 lat Ci wyjdzie w całości
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 5 Odpowiedzi
- 7414 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 18 Odpowiedzi
- 6440 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariuszlol23
-
- 7 Odpowiedzi
- 4179 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 1297 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz
-
- 14 Odpowiedzi
- 14164 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 0 Odpowiedzi
- 1906 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Flashback
-
- 6 Odpowiedzi
- 10623 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 4 Odpowiedzi
- 1240 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder