Demontaż, wymiana końcówki przyłączeniowej w silniku m43

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Awatar użytkownika
GruFx
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 16, 15:28
BMW: BMW E46 M47N CR
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Gryfino
VIN: PR33342

#11

Post autor: GruFx »

Ciekawe ustrojstwo.
Króciec przyłączeniowy wymontowany choć nie odbyło się bez gimnastyki i zręcznych palców:P
Na razie odbyło się bez zdejmowania podstawy filtra oleju ale jeszcze może to zrobię jutro wezmę pierw czyściwo pędzelek i poczyszczę, osuszę ponieważ na króćcu miałem pęknięty kołnierz ten na górze i trochę w różnych zakamarkach płyn po prostu pływa sobie... Jeżeli nie zobaczę nic niepokojącego przy podstawie chyba tak zostawię ponieważ trochę obawy mam przed jej ściąganiem :shock:
Tu mały opis tego jak Ja to zrobiłem może jakiemuś zielonemu podobnemu do mnie który zaczyna się uczyć pomoże.

Najpierw odpiąłem wąż na rys. oznaczony jako 1.
Obrazek

2. Następnie odpiąłem zbiorniczek oznaczony na zdjęciu nr 7.

Obrazek

3. Odkręciłem kołnierz który jest zamocowany na 3 śruby co już dało mi miejsce tak do nadgarstka z lewej strony.
Obrazek

4. Demontaż:
Obrazek

5. ściągnąłem alternator który jest zamontowany na dwie śruby. Co dało mi spory plac tym razem z prawej.
Obrazek

6. Pierw odpiąłem wąż oznaczony na rys. nr.1 prawą ręką tam gdzie ściągnąłem alternator choć nie było łatwo.
Drugą czynnością było odkręcenie nr.2 dwóch śrub kluczem 10 i odczepienie od bloku. Trzecią zaś czynnością było razem z wężem przewleczenie króćca do tylnej części silnika gdzie wcześniej na samym początku zdemontowałem filtr kabinowy. tam miałem sporo miejsca na odpięcie króćca od węża a przy okazji skontrolowałem ten z tyłu oraz węże.

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#12

Post autor: Jarando »

No nie wierzę że nigdy nie widzieliście takiego klucza do dokręcania filtrów oleju.
Osobiście styczność z takim kluczem miałem wiele wiele lat temu i w sumie lepszego w ręce jeszcze nie miałem, więc jak najbardziej polecam ten klucz.
Wybaczcie to OT.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#13

Post autor: D3jw »

Ja wymieniłem. Kup wszystkie uszczelki, nawet tych węży co dochodzą do tego krucća.. Ja kupiłem samo przyłącze z nowymi uszczelkami i wymieniłem składając resztę na starych, musiałem to robić jeszcze raz po po złożeniu okazało się, że stare nie trzymają wogóle.

Zabrałem się do całej operacji od góry. Zdemontowałem górną część kolektora ssącego, odkręciłem krokowiec i przepustnice - na czas całej operacji wrzuciłem do benzyny żeby się oczyściły. Później zabrałem się za odkręcenie wtrysków i kolektora dolnego. Nie ściągałem go całkiem, odciągnąłem po prostu na bok i zabezpieczyłem żeby się nie przesuwał.

Nie wyobrażam sobie robić tego demontując samą podstawę filtra oleju i gimnastykować się żeby odkręcić, poodpinać te wszystkie węże które tam są. Jeszcze trzeba wydobyć resztki uszczelek i pozostałości po plastiku, bo są małe szanse, że po 19 lat Ci wyjdzie w całości :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”